Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En åpenbar forskjell som er svært avgjørende er at manualer er mye snillere mot håndleddene dine enn stang.

Er det? Jeg har et vrient håndledd, knakk det for mange år siden og legen gjorde en dårlig jobb. Får fortsatt vondt i det ved belastning over tid, og for meg så er manualer vondere. Noe jeg antar er fordi man må stabilisere så mye. Så jeg føler at benkpress er snillere sånnsett.

Endret av phax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det? Jeg har et vrient håndledd, knakk det for mange år siden og legen gjorde en dårlig jobb. Får fortsatt vondt i det ved belastning over tid, og for meg så er manualer vondere. Noe jeg antar er fordi man må stabilisere så mye. Så jeg føler at benkpress er snillere sånnsett.

Korrelasjon vs kausalitet.

 

Konkret og konkret, man anbefaler jo gjerne øvelser for mobilitet. Sjekk ut brukeren mobilitywod på Youtube, og øvelser som goblet squat, squat to stand og sett deg i hockey så lenge du klarer osv.

Som om jeg skulle ha sagt det selv! ;)

Lenke til kommentar

Har trent i ca. 1 mnd og begynte på RYP-programmet i går.

 

Bruker proteinshake etter trening og av og til om morgenen når jeg har tid. Ellers spiser jeg havregryn til både frokost og kvelds. Er relativ tynn og høy, så jeg fikk tipset om å legge på meg av duden på treningssenteret. Har dere noen tips? Bør jeg f. eks. kutte ut protein og gå over til Big Mass?

 

Er det noen spesielle endringer jeg må gjøre med kostholdet?

 

Ellers kom med generelle råd hvis dere har, jeg er ganske ny på emnet..

 

Målet er å bli markert i musklene og få bedre styrke i kroppen. Med andre ord ikke bodybuilder, men på en måte hunk ;)

Endret av norfox
Lenke til kommentar

Har trent i ca. 1 mnd og begynte på RYP-programmet i går.

 

Bruker proteinshake etter trening og av og til om morgenen når jeg har tid. Ellers spiser jeg havregryn til både frokost og kvelds. Er relativ tynn og høy, så jeg fikk tipset om å legge på meg av duden på treningssenteret. Har dere noen tips? Bør jeg f. eks. kutte ut protein og gå over til Big Mass?

 

Er det noen spesielle endringer jeg må gjøre med kostholdet?

 

Ellers kom med generelle råd hvis dere har, jeg er ganske ny på emnet..

Les mitt siste innligg i tråden min som du kapra!!! ;)

Lenke til kommentar

Jeg driver jo for tiden med RYP. Jeg har lest veldig mye bra om SL 5x5. Jeg tenker å fortsette med RYP, men er Barbell Rows noe jeg bør ha med meg, eller er bred roing en god erstatter?

 

Først vil jeg spørre: hvorfor IKKE barbell rows?

 

Jeg prøver jo først og fremst å følge ett program.

Lenke til kommentar

Jeg driver jo for tiden med RYP. Jeg har lest veldig mye bra om SL 5x5. Jeg tenker å fortsette med RYP, men er Barbell Rows noe jeg bør ha med meg, eller er bred roing en god erstatter?

 

Først vil jeg spørre: hvorfor IKKE barbell rows?

 

Jeg prøver jo først og fremst å følge ett program.

 

Ok. Jeg forstod det som at du ville bytte til SL, men holde på bred roing.

Lenke til kommentar

http://www.adressa.no/sport/Sprek/article1758099.ece Skal jeg le, grine eller være glad :nei:?

Jeg har faktisk diskutert dette med Yngvar, og det er som noen her sier, helt bevist ordvalg. Tenk på hvilken målgruppe han snakker til. De fleste av oss som trener fra 3 til 14+ økter i uken kjenner akkurat hvordan det skal føles ut å presse kroppen. For en som ikke er vant til dette, vil slik pressing kjennes vond/smertefull ut.

 

Ser ut til at han har valgt en litt annen taktikk i år, kontra i fjor. I fjor handlet det bare om at det skulle gjøre vondt og det ble aldri noe bedre. I år sier han at det er lys i tunellen, noe de aller fleste av oss i denne tråden, vet at det er :)

(kanskje praten vi hadde fikk lagt om taktikken.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...