Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Reviews


Anbefalte innlegg

Ja på denne tråden her kan vi som har hengt på "Hjemmelaget Musikk"-tråden poste de nyeste sangene våre, også er ALLE svar-poster en anmeldelse på en av sangene som blir postet. Det skal ikke foregå diskusjon av noe slag off-topic her, for det har vi "Hjemmelaget Musikk - Noen fler"-tråden til. Anmeldelse av hjemmelagde sanger only:

 

- Noen poster sangen sin

- De som ikke gjør det, hører postet sang og anmelder den.

 

Det er IKKE lov og poste egen sang uten å anmelde en annen først. Det er stor sjanse for at andre anmelder sangen din om du anmelder deres først ikke sant. Slakte en sang er også lov ja ... man skal bare si sin mening, og den skal aksepteres.

 

Review away ... :thumbup:

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lager ikke trance/techno eller noe som ligner den genren, men kanskje folk vil høre det allikevel (kanskje jeg hører til rock-genren, type "Pink Floyd møter Pearl Jam"?). Jeg har bare en sang som ligger på nett. Den er ikke det nyeste, tatt opp og mixet i april/mai.

 

Sangen er vel et sammensurium av flere idéer som bare datt inn i hodet mitt, og resultatet kan du høre selv.

 

Det som irriterer meg mest med denne sangener at "den gode" romklangmodulen min tok kvelden da jeg mixet denne ned, og derfor kunne romklangen på trommene (og noen andre instrumenter) vært betraktelig bedre. Men jeg er for lat til å gjøre det på nytt... ;)

 

Hør "Back and forth"

 

 

Hvis linken over ikke fungerte, så trykk her

Lenke til kommentar
MOSKUS - BACK AND FORTH

 

Siden det ikke trenger og være trance\techno så er dette ypperlig det. Jeg begynte og høre og tenkte som så at dette er ikke akkurat "my kanne of kaffe" - noe som forsåvidt stemte. Men det var mye bedre enn jeg trodde.

 

Jeg digget introen, og jeg liker måten du kombinerer synth med gitar, bass og trommer. Det er virkelig bra faktisk. Overgangen ved 2:40min var ikke akkurat dårlig, den gitarsoloen er noe av det bedre jeg har hørt på amatør-stadie. Så den her skal du ha cred for. Ikke bli grinete her nå, men det kan faktisk minne om game-musikk fra et tidligere 90-talls spill faktisk. Og det er ikke negativt, for det gir en god følelse.

Tommelen opp for den her.

 

9/10 - SkyMarshall has spoken :thumbup:

 

 

Mitt bidrag: -> SkyMashall Arts - Feel Redux [3.44mb]

Lenke til kommentar

SkyMarshall - Feel Redux

 

Originalen er en sang jeg kan høre på i lengden. Og jeg skal si at remixen høres veldig bra ut, selv i mine ører som egentlig ikke liker denne type musikk. Delen mellom ca 00:10 tog 00:53 var stilig, det beste ved hele sangen (synes jeg)! Slap-back reverb gir ekstra trøkk, mens "rytme-instrumentene" sørger for fin kontinuitet. "Fantastisk" er vel et ord som jeg tør bruke om denne delen, det klinger veldig bra! (Type moll-musikk er noe jeg liker, det skal sies). Fett riff!

 

Standard "trance-synthen" som ligger ved vokalen ved 01:40 synes jeg er så til de grader oppbrukt at det ble litt kjedelig. Melodilinjen 03:05 var bra!

 

Synes ikke helt at vokalen gjør jobben skikkelig. Stilig effekter og alt det der, men jeg synes effektene tar litt overhånd (flere remixer kjører den linja, er ikke helt enig at det er så bra).

 

Revers romklang er brukt på en effektfull måte, og "slow-down" helt i begynnelsen er stilig!

 

Alt i alt en bra sang! :) ... Det kan tilogmed jeg høre... ;)

Lenke til kommentar

Legger opp et lite, totalt uferdig, prosjekt. Og med totalt, så mener jeg totalt. Planlegger å utvide det hele til en epic med andre melodiprogresjoner etc. etc., men foreløpig er det bare en (veldig enkel) melodi, en slags intro om du vil. Laster opp en liten demo alikevel, siden jeg gjerne kan tenke meg litt feedback. Feil jeg vet om allerede: Et par halv-flate toner, litt dårlig synkronisering her og der, litt flatt lydbilde (noe det skal være foreløpig), for mekaniske, og muligens for høye, congatrommer, veldig strukket ut (for all del, den er jo langt ifra ferdig). Også verdt å nevne at det foreløpig kun er loops, men det SKAL blir mer nyansert etter hvert. Alt er for øvrig produsert med FL Studio, Audition 1.5, og gitaren min.

 

Here goes. :)

 

Trykk.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Here goes. :)

 

Trykk.

No skjønner eg ka du meinte med conga-problemet i andre tråden. Det blei ikkje heilt "autentisk" eller ka en skal kalle det. Men sjølve rytmen var jo der absolutt :)

 

Eg ser heilt klart utvidingspotensiale i dette. Skal fleire melodier leggast oppå dette? skal det komme meir trommer? something? berre lurer :)

 

A good start. Fikser du småplukket, som du forsåvidt allerede har påpeika så kan jo dette bli begynnelsen på noke høyrbart :w00t:

 

Edit: glømte en "du" :D

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

HalTan - Demo :p

Bra begynnelse! Gleder meg til å se hvor det går!

 

Men congas-trommene mangler litt "feeling", hvis du forstår hva jeg mener. Kanskje noen bedre lyder hadde gjort seg? De føltes litt "daffe", for å si det slik.

 

Håper på litt mer tema enn det, uansett. Det blir kanskje litt kjedelig i lengden. Litt variasjon er jo lov... :)

Lenke til kommentar

HalTan - Demo.mp3

 

Ja nå går jeg utifra at det er halvferdig som du sier og sier min mening basert på akkurat det. Jeg vet ikke helt om jg vet hva du har i hodet at dette skal bli til slutt. Men det er veeeldig bakgrunns-musikk iallefall. (noe som er behagelig til tider ja) ... Trommene dine var bra lagt opp, men de virker litt mekaniske som du sier akkurat nå. Noen effekter på dem, bare for at de skal fylle ut lydbildet litt hadde vært deilig.

 

Også satt jeg gjennom hele sangen og ventet på at det skulle kjøre igang noen strings, og det mener jeg mangler. Så kanskje det er en idè? Trenger jo ikke være dominerende i det hele tatt, men noe "usynelig" i bakgrunn gjør så mye. Gitaren var ikke noe annet enn akkurat det du veit den er ... dritbra. Men kan du være så snill og fjerne noe av den bassen i de laveste tonene, så den blir litt snillere? Sub'n min hatet det, og det ble veldig slitsomt og høre den slite med de høyeste bass-tonene hele tiden. Var helt ok i headsett, men anlegget mitt takler alle frekvenser ... var bare selve samplen den ikke likte.

 

Men blir moro og se hva det eventuelt blir av den her da. Virket veldig tom nå, men jeg ser potensiale. Også artig om du mekker et theme for den, så man liksom skjønner den eventuelle tittelen du gir den. Alle sanger blir laget av en grunn har jeg erfart.

 

:thumbup: ... vente på ferdig resultat!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Takker for gode tilbakemeldinger. Dere bekrefter stort sett det jeg tenker selv. Selv om jeg kanskje ikke er helt enig i at bassen bør kuttes, gir jo en jævla god vibb, spør du meg. :shrug::) Jaja.

 

Det som er så synd er at låta egenlig hadde gjort seg "jævla" bra med vokal, og at jeg egentlig har en slags tekst i bakhuet. Men jeg kan ikke synge for fem øre.

Lenke til kommentar

Haltan:

ikke helt min gate det her, og jeg kan heller ikke så mye om slik musikk-produksjon, men jeg sier da hva jeg mener :)

fint og stemningsfylt! syns kanskje bongoen kunne gått litt ned i styrke når de andre instrumentene begynte å komme inn? lydene passa godt sammen, behagelig å høre på! blir litt kjedelig, for ting utvikla seg veldig sakte her. blir voldsomt mye vibrato til tider. men det var stilig det her, ass.

 

En liten oppdatert versjon av den jeg la ut i den andre tråden (for de som fikk det med seg): reggie - Confuse Me. Hip-hop beat for de som ikke skjønte det :)

 

 

EDIT: Sjekk linken til "Beats?" i signaturen min hvis dette gav mersmak :D

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar

SkyMarshall - Feel Redux

 

I breaken; hvorfor ha de samme ordene om og om igjen? Ville vært så mye fetere med hele refrenget enn den lille biten. Det var en stort nedside for meg. Og den reversa reverben blir litt for mye brukt. Den var fet de 3 første gangene, men så ble den bare kjedelig.

 

Denne sangen minner meg om en av de svenske sangene gjort om til dance som broren min liker så godt...

 

Ikke noe særlig spesielt i den, og heller ikke bassen. Den offbeat bassen passer fint inn i denne sangen, jeg bare sier at den er så mye brukt fra før av. Den klarer å holde feelen oppe though :)

Lenke til kommentar

SkyMarshall Arts - Horns of Odin

 

Aldri likt voice generatore... Om det ikke er det - om det er en vocoder - gjør noe med det.

 

De horn lydene er litt fete, men har hørt dem i ganske mange sanger nå... Er liksom en sånn "hoover" (eller hva ... de nå heter) i alle de gamle dance sangene.

 

00:37 -Den synthen var svak! Ganske basic også, var liksom ikke noe spesielt. Har hørt det samme flere ganger før, men bedre.

 

Bassen er interessant, men skulle ønske den hadde litt mer "bass". Rytmen var også ganske kjedelig. Kunne trengt noe i "tomrommene".

 

02:40 - Trenger mer der også. En pad ville vært noe :)

 

All in all, your average dance track.

Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts - Horns of Odin

 

Aldri likt voice generatore... Om det ikke er det - om det er en vocoder - gjør noe med det.

 

De horn lydene er litt fete, men har hørt dem i ganske mange sanger nå... Er liksom en sånn "hoover" (eller hva ... de nå heter) i alle de gamle dance sangene.

 

00:37 -Den synthen var svak! Ganske basic også, var liksom ikke noe spesielt. Har hørt det samme flere ganger før, men bedre.

 

Bassen er interessant, men skulle ønske den hadde litt mer "bass". Rytmen var også ganske kjedelig. Kunne trengt noe i "tomrommene".

 

02:40 - Trenger mer der også. En pad ville vært noe :)

 

All in all, your average dance track.

Takk for all respons over her forresten.

Men jeg kan faen ikke dy meg jeg da når du sier det du sier om "voice generatorer". Jeg har laget en med overdose vocoder for å si det sånn, ikke bare det. Men jeg sleit med og få den til å synge i tillegg. Tenker den er noe for deg :p (Er forresten basert på "Chrono Trigger"-låta fra Nintendo.

 

Teksten er:

"We are gamers to the bone, we are.

Frag and kill is what we do.

We belong to the future, next generation.

Doing what we gamers where born to do.

And that is to play until you go inzane.

And blast your ass to hell"

 

Enjoy --- SkyMarshall Arts - Fragger

Lenke til kommentar
Men jeg sleit med og få den til å synge i tillegg. Tenker den er noe for deg  :p

min mening står. Om du i det hele tatt skal ha vokaler, så få dem gjort ordentlig uansett hvor vanskelig det blir.

Jeg syntes akkurat det der ble litt artig jeg da men. Ja jeg er enig i at vocoder og lignende bare er tafatt ja. Det hører ikke hjemme i musikk man vil skal bli tatt alvorlig egentlig. Så jeg pleier synge selv jeg ... når det trengs. Hehe :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...