Gå til innhold

Musikk: Hjemmelaget Musikk - Reviews


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reggie - Confuse Me

 

Se her ja. 1.02min med veeeldig najs jamming. Jeg finner egentlig ingen feil med den her, og den er egentlig ganske perfekt. Tar jeg feil når jeg sier det bare er et par loops som er satt sammen? Det er uansett ganske bra det hele og behagelig og høre på. Veldig bra gitar, og kanskje en noe anonym og slapp kick, men den fungerte den også. Og vokalene "Confuse me ... nååaaaoh ... confuse me...." var også bra. Den gikk i loop minst 67 ganger her uten at jeg hata det, for jeg sitter og lager en artikkel om "Battle for Middle Earth" ... så det var bra arbeidsmusikk. Hehe.

 

Men mer variasjon det SKAL du implementere senere, right? :yes:

Lenke til kommentar

Takk!! :)

 

Det er ikke et par loops som er satt sammen nei.. Det er kanskje 10 små chops som hver varer maksimum to taktslag som er satt sammen til en loop :)

Har fått litt feedback på trommene her og der, og tror jeg må gjøre noe med selve lydene.

Skal ha på litt mer variasjon, ja. Legge flere chops over den "stammen" jeg har nå som skal bli et slags refreng. Men tro det eller ei; mer variasjon kreves ikke av en hip-hop beat! :D

 

EDIT: Gleder meg forresten til å lese artikkelen din (hvis den skal legges ut noe sted?), for det spillet virker interessant!

Endret av reeeeg
Lenke til kommentar
Reggie - Confuse Me

 

Se her ja. 1.02min med veeeldig najs jamming. Jeg finner egentlig ingen feil med den her, og den er egentlig ganske perfekt. Tar jeg feil når jeg sier det bare er et par loops som er satt sammen? Det er uansett ganske bra det hele og behagelig og høre på. Veldig bra gitar, og kanskje en noe anonym og slapp kick, men den fungerte den også. Og vokalene "Confuse me ... nååaaaoh ... confuse me...." var også bra. Den gikk i loop minst 67 ganger her uten at jeg hata det, for jeg sitter og lager en artikkel om "Battle for Middle Earth" ... så det var bra arbeidsmusikk. Hehe.

 

Men mer variasjon det SKAL du implementere senere, right? :yes:

enig der :yes: .

men jeg syns også at bassdrumen var litt for pinglete

og at det var litt for lite variasjon i drumsa.

jeg hører nemlig at du har mekka en linje og kjørt den i loop hele sangen.

men ellellers helt topp :thumbup: for den

Lenke til kommentar

FatFuck (for et nick btw, haha :))

 

Ikke så aller verst det her. Er det sample eller har du mekka melodien selv? Den var litt sur av og til, og blir veldig kjedelig i lengden. Men gjør noe mer utav den så blir det bra! Savner noe skikkelig bass! Lange toner som duuuurer i bakgrunnen :)

Trommene funker de, blir litt tørre. More snare, less kick!

 

Tar ikke lang tid før man begynner å få litt taket på det. Jeg har holdt på i et halvt år, og har gitt beats til flere rappere rundt i landet (skryt, skryt :)).

Lenke til kommentar

Om noen av dere hip hop/rap homies vil ha tilbakemelding av en som har vært i dette faget i flere år nå, og jobbet med kjente og ukjente artister (hans ord, ikke mine), så er han å finnes på ejay forumet. (ja, ejay forumet) http://www.ejay.co.uk/forum/default.asp?zm...&TID=14748&PN=1

 

Har hørt en del av rappene hans, og kan ikke si de er noe dårlige nei. Han kan virkelig rappe :) (han bruker ikke ejay. Det er vel bare 90% av det forumet som bruker ejay nå for tiden, og det antallet minker i et sett)

Lenke til kommentar
FatFuck (for et nick btw, haha :))

 

Ikke så aller verst det her. Er det sample eller har du mekka melodien selv? Den var litt sur av og til, og blir veldig kjedelig i lengden. Men gjør noe mer utav den så blir det bra! Savner noe skikkelig bass! Lange toner som duuuurer i bakgrunnen :)

Trommene funker de, blir litt tørre. More snare, less kick!

 

Tar ikke lang tid før man begynner å få litt taket på det. Jeg har holdt på i et halvt år, og har gitt beats til flere rappere rundt i landet (skryt, skryt :)).

var noe sånt noe jeg håpet å få høre.

takker :yes:

desverre mekka jeg den beaten før jeg fikk fullversjon av fl

med andre ord jeg kan ikke redigere den.

og angående melodien var det både og mekka melodi fra noe jeg resampla

(som man vanligvis gjør)

grunnen til den litt for kraftige bassen er at jeg mekka den med headsett med dårlig bass i.

 

men takk for respons.

 

 

og litt off topic

hvilke rappere da for eksempel??

bare lurer litt

Lenke til kommentar

Ja kan jo gå litt bort fra mainstream musikken min og spørre og respons på noe jeg/vi har laget for moro skyld. Den her er ganske populær på færst hime i bøgda her da for å si det sånn ... måtte lage noe og synge med på. Av meg og en kompis, R-Win fra whinerz.com ... jeg synger main, han synger to-stemme.

 

SkyMarshall feat. R-Win - Hjemmebrent ;)

Lenke til kommentar
SkyMarshall feat. R-Win - Hjemmebrent

Godlåt dette :D

 

Kan vel egentlig ikkje forvente å få et seriøst review av en så useriøs sang ? :p

 

Men heile låten var jo veldig bra gjennomført. Følte at vokalen var litt ute av "time" til tider, men eg er ganske pirkete på det sånn sett...;)

Takker - nei det der var just4phønn. Ingenting annet. Hehe! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NG - No Tolerance

 

Kul intro, fint med vokaler osv. Synthen har en ok lyd, men blir veldig kjedelig. Må få inn noen andre instrumenter som varierer. Bassen er bra! Trommene er brukbare, med stygg lyd på haten. Ok oppsett på trommene, men likte ikke de taktene helt uten snare. Greit med et parti med filter for litt variasjon. Blir voldsomt kjedelig detta her, ass. Må få på noe mer!

 

Jeg og en kompis har gått sammen til Next Track Productions. Har begynt å samarbeide om beats, og tenker å komme med en mixtape til våren med raps over våre beats.

Her er dog en beat jeg har mekka selv:

reggie - Put Your Neon-coloured Clothes On

Lenke til kommentar

takk for feedback

som sagt var det en gammal beat (halvt år minst)

så den kommer ikke til å brukes til noe.

jaja uansett

 

Reggie - Put your neon - coloured clothes on

 

litt for rett på sak syns jeg.

du kunne gjerne hatt en liten intro.

men selve beaten var sinnsykt digg og høre på + GOD variasjon.

dette var altså noe jeg gjerne kunne rappa til for å si det sånn :p

jeg syns også slutten var artig.

nice work reeeeg :thumbup:

 

 

Edit: by the way jeg legger ut en ny beat som er sånn halvferdig sånn at jeg kan få ideer tiol hva jeg kan fikse på.

og ja jeg vet det er litt lite variasjon.

 

Min nye beat

Endret av FatFuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...