Gå til innhold

Alle proffene bruker 640*480! WHY?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis skjermen din kjører på 60Hz merker du ikke forskjell mellom 100fps og 60fps...

:roll: Har du 60Hz på 800x600 da har du dårlig skjerm. (800x600 har jeg 120Hz)

Jo du merker forskjell. Selvom skjermen bare viser 60 bilder i sekundet, og du har 100 "fps", er aimen din bedre.

 

Har vel egentlig fått svaret jeg er ute etter. Hitboxen er større med lavere oppløsning. Tenk å kjøre 320*240 i 1.5 da :grin:

Lenke til kommentar
kanskje fordi :

 

1. de har spilt cs lenge og er vant med den oppløsningen

2. de tror at de kan reagere raskere når spillet ikke lagger pga skjermkort. Akkurat som at noen tror de er bedre med 100fps enn 60fps, noe som i teorien er nesten umulig.

3. de ønsker å være spesielle, og skille seg ut fra alle andre

Jeg har game cs i 2 år nå, og for litt siden så glemte jeg og slå av vertical synch og game med det uten at jeg viste at jeg hadde 60 fps.

Når spillte merka jeg enorm forskjell fra for med 100 fps går spille mye glatere osv lettere og treffe ;0)

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Til dere som forvirret hevder at dere får større synsvinkel med større oppløsning: feil. Start Quake, ta ned console og skriv fov 120, så skjønner dere hva endring i synsvinkel betyr.

Det som er morsomt er at det ikke er noen som har nevnt dette engang. Untatt DevN på side 1, men det var ganske uklart hva han mente. Diskusjonen går vel på hitbox og pixelstørrelse.

 

Èn ting bør være klart. Hitboxen får INGEN påvirkning av oppløsning. Dette ligger i koden til spillet. Om hodet skal se ut som en stor stygg firkanta boks eller ei, er påvirkelig av oppløsningsforandring.

Lenke til kommentar
Det som er morsomt er at det ikke er noen som har nevnt dette engang. Untatt DevN på side 1, men det var ganske uklart hva han mente.

Hmm, vet ikke om vi snakker om det samme. I en høyere oppløsning føles det som om man ser en større del av området. Men sa vel også at det antakelig bare føltes sånn siden alt ble mindre (objekter og gjenstander).

 

Mente ikke å påstå at det faktisk var slik.

Lenke til kommentar
Det som er morsomt er at det ikke er noen som har nevnt dette engang. Untatt DevN på side 1, men det var ganske uklart hva han mente.

Hmm, vet ikke om vi snakker om det samme. I en høyere oppløsning føles det som om man ser en større del av området. Men sa vel også at det antakelig bare føltes sånn siden alt ble mindre (objekter og gjenstander).

 

Mente ikke å påstå at det faktisk var slik.

Vi snakker om det samme, og det er ikke slik. 3D-objekter er akkurat like store, men har lavere oppløsning. Menyer og andre hardkodede 2d-ting derimot, blir selvfølgelig større.

Lenke til kommentar

mulig det stemmer, hjemme spiller jeg altid på 1280 *1024, men på skola spilte jeg en dag med 800*600, og grusa alle (noe jeg gjør til vanlig også :p). Men det var egentlig litt sykt. Skal prøve 800*600 i Source senere.

 

 

Men det hadde vært greit hvis valve kunne fiksa det slik at folk som kjørte med crappy oppløsning ikke får noen fordel.

Lenke til kommentar
Men det hadde vært greit hvis valve kunne fiksa det slik at folk som kjørte med crappy oppløsning ikke får noen fordel.

Hvorfor? Alle kan skifte til 800x600 vis de vil.

Hehe, tenkte meg noen ikke ville det.

 

Hvorfor ikke? Hvorfor skal det være lettere for de med dritt oppløsning å drepe andre?

 

Kjipt at "alle" de gode som har gode dataer kjører i dårlige oppløsninger kun for å få bedre score enn dem hadde gjort med en oppløsning som de egentlig hadde brukt hvis det ikke hadde vært for den "bugen".

Lenke til kommentar
Men det hadde vært greit hvis valve kunne fiksa det slik at folk som kjørte med crappy oppløsning ikke får noen fordel.

Hvorfor? Alle kan skifte til 800x600 vis de vil.

Hehe, tenkte meg noen ikke ville det.

 

Hvorfor ikke? Hvorfor skal det være lettere for de med dritt oppløsning å drepe andre?

 

Kjipt at "alle" de gode som har gode dataer kjører i dårlige oppløsninger kun for å få bedre score enn dem hadde gjort med en oppløsning som de egentlig hadde brukt hvis det ikke hadde vært for den "bugen".

Du har enda ikke kommet med noen forklaring hvorfor du synes det er teit og kjipt for de med god datamaskin. Tenk det at de med dårlig datamaskin måtte kjøre høy oppløsning. Det er enda kjipere. Dessuten har de med god datamaskin høyere fps en de med dårlig, så de med god datamaskin har fordel uansett.

Lenke til kommentar

Har jeg sagt noe om at de med dårligere dataer må kjøre med høy oppløsning?

 

 

Hadde vært flott hvis valve hadde prøvd å jevne det ut litt. Får inntrykk av dere her inne at det er utrolig stor forskjell på lav og høy oppløsning når det gjelder sjansene for å treffe en fiende. Kjipt at man må skru ned skjerm oppløsninga hvis man vil være virkelig god hvis man har en god data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...