Gå til innhold

Alle proffene bruker 640*480! WHY?


Anbefalte innlegg

Men hvis hitboxene ikke har noe med oppløsning å gjøre (Som de ikke har) Hvorfor spiller folka med 640*480 da, hvis det ikke bare er vanesak?

Du får vel spørre de proffe om det da ..

 

Edit:

Kanskje cs burde blitt kodet på nytt

Jeg tviler også på at hitboxene er kodet. Ligger nok i en eller annen model-fil ;)

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stemmer nok det, mente bare at spille kanskje burde fått en liten fornying, men det er vel det sc:sourse er ;)

Er du villig til å ofre halve ytelsen for at hitboxene skal bli pixel-perfekte? Jeg synes i allefall hitboxene er en god tilnærming som holder lenge.

Vel med tanke på at så og si alle skjermkort i dag klarer 100++fps i cs, vil ikke en halvering av ytelsen bety så mye. Få klager f.eks over 50+ fps i doom 3.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi i hvertfall kan konkludere med at 640x480 ikke er noen vidundermedisin som gjør det mye flinkere, så hvis du suger i en høyere oppløsning tror jeg sjangsene for at du blir instant pro, med 640x480 er minimale....

 

At enkelte "pros" bruker denne oppløsningen har vell mere med overtro/vane å gjøre en reele utlsagsgivene faktorer.

 

Og hvis det gir en mikroskopisk liten edge i noen situasjoner er det ikke noe en vanlig spiller trenger å bekymre seg over, jeg tror trening og skills utgjør mere en oppløsingnga man kjører i.

Lenke til kommentar
Stemmer nok det, mente bare at spille kanskje burde fått en liten fornying, men det er vel det sc:sourse er ;)

Er du villig til å ofre halve ytelsen for at hitboxene skal bli pixel-perfekte? Jeg synes i allefall hitboxene er en god tilnærming som holder lenge.

Pixel perfekte hitboxer er ikke noe man vill ha uansett.

 

Pr i dag er det ikke vanskelig og krevende å ha hitbokser som følger en mesh helt ned på hver enkelt vertex, men man bruker gjerne hitbokser for å gjøre forskjellige spillermodeller like, med tanke på treff. For eksempel ville dette betydd at en dame i ut2004 var vanskeligere å treffe enn en man, dette er ikke faktum. Ja den er kanskje vanskeligere å se, og mentalt så oppleves den kanskje som vanskeligere å treffe, men den har samme hitboks som alle de andre figurene.

 

Og det skal ikke forundre meg om hitboksenen i CS:S faktisk er mere korrekte en i vanlig CS ;) (Med tanke på han som sa at noen burde fikse på CS ;) )

Lenke til kommentar

Jeg spiller med 640*480.

Det er forskjellige grunner til dette.

 

-Jeg kjører 100fps, fordi skjermen min kun klarer 100hz ved 640*480 (Hva er egentlig vitsen med høyere fps en refresh raten???)

-Jeg er vant til det

-Siktet

Endret av Omar
Lenke til kommentar
-Jeg kjører 100fps, fordi skjermen min kun klarer 100hz ved 640*480 (Hva er egentlig vitsen med høyere fps en refresh raten???)

Som vi har konkludert med tidligere, ingen.

 

Jeg kjører selv i 1024x768x120hz og unngår 800x600 og 640x480 så mye som mulig fordi de er locka til 60hz her med tanke på tv-out.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...