Gå til innhold

Alle proffene bruker 640*480! WHY?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje fordi :

 

1. de har spilt cs lenge og er vant med den oppløsningen

2. de tror at de kan reagere raskere når spillet ikke lagger pga skjermkort. Akkurat som at noen tror de er bedre med 100fps enn 60fps, noe som i teorien er nesten umulig.

3. de ønsker å være spesielle, og skille seg ut fra alle andre

Lenke til kommentar

Jeg mener at de fleste BRUKTE 640x480, nå bruker vel ganske mange 800x600. Personlig synes jeg skjermen dekker for lite i 640x480, mens den dekker et større område på 800x600. Vet ikke om det stemmer, men det føles i så fall sånn.

 

Så lenge man holder seg mellom 640x480 og 800x600, tror jeg ikke det er noen forskjell på hvor god en kan være.

 

Er sikkert bare slik at spillet kjører bedre i 640x480 på en dårligere maskin, og dermed er de vant til den oppløsningen fra de begynte med CS. Jeg spilte også i begynnelsen med 640x480, men gikk over til 800x600, og fant ut at det er den beste oppløsningen.

 

Men på en annen side: Er ikke noen beste, er bare en vanesak. Kan sikkert bli like god med 1400x1200 som 640x480. ;)

 

EDIT: Rettet noen leifer, sikkert ikke alle.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

Jeg bruker 640x480 pga pixlene blir større da, stikker det frem en pixel fra en kasse eller noe blir den lettere å se (og treffe! :D) med 21" skjerm. Dette er jo fine greier men den egentlige grunnen til at jeg bruker lav oppløsning er at jeg liker det slik og er vant til å ha det slik. Alle andre oppløsninger er stygge å se på for meg.. Dessuten får jeg 160hz på skjerm og 160fps i cs med så lav oppløsning, jeg ser og merker stor forskjell på 160fps og 100fps.

Lenke til kommentar
Akkurat som at noen tror de er bedre med 100fps enn 60fps, noe som i teorien er nesten umulig.

Ehh... Det ER mye lettere å spille med 100fps enn 60fps. Siktet blir raskere lite etter bursts og man føler at man har mer kontroll. Jeg er iallefall bedre med 100fps enn 60fps.

 

Grunnen til at de kjører 640 kan neppe være maskinvare, de har jo ikke akkurat antikke maskiner. Mulig pga vanesak :shrug: Noen andre grunner det kan være?

Lenke til kommentar

I 1,5 var det sånn at det ble lettere å treffe ting på lavere oppløsning. Proffer (som i de som spiller det hele dagen, som er sponsa, som bor PÅ pcen (nei jeg mener IKKE dette billedlig) og som ALDRI gjør noe annet) kjørte spillet på så lav oppløsning de kunne før. De skrudde også ned modell-oppløsning så mye som mulig, så alt ble lettere å treffe. Alt hadde med aim å gjøre og de fleste som kjører det sånn nå er for å kopiere disse folka. Jeg kjører det på 800*600 fordi det er betydelig forskjell på dette når det kommer til fps og størrelse på skjermen.

 

Så det så :D

Lenke til kommentar
kanskje fordi :

 

1. de har spilt cs lenge og er vant med den oppløsningen

2. de tror at de kan reagere raskere når spillet ikke lagger pga skjermkort. Akkurat som at noen tror de er bedre med 100fps enn 60fps, noe som i teorien er nesten umulig.

3. de ønsker å være spesielle, og skille seg ut fra alle andre

Dersom du får fps-drop når den ligger stabilt på 100 går den kanskje ned til 60, mens har du 60 stabilt går den kanskje ned i 30...eller?

Lenke til kommentar
Grunnen til  at de kjører 640 kan neppe være maskinvare, de har jo ikke akkurat antikke maskiner. Mulig pga vanesak :shrug: Noen andre grunner det kan være?

Nja... Nå sponses de, jo.

Men på den tiden de begynte å spille CS, hadde kanskje mange ganske crappy maskiner - og dermed valgte de en lav oppløsning (640x480).

 

Siden de nå sponses, har de vel for så vidt gode maskiner. Kan hende det er pga vanesak i dag, men på det tidspunktet de begynte med CS kunne det være pga maskinvare.

 

Eller kanskje de har dårlig syn pga at de kun sitter med maskinen - antakelig trenger de veldig STORE ting å sikte etter.

Og når de reagerer på en miste piksel, kan det hende de sitter med forstørrelsesglass og ser etter bevegelser på skjermen.

 

EDIT: Leif.

Endret av DevN
Lenke til kommentar

hitbox blir mindre detaljert. la oss si at ved 1600x1200 så er hitboksen på hodet helt rund. i 800x600 er den mere firkantet og større. for pixlene er så store...... begynn å psill med 800x600 så skal du se at etter noen uker kunne du alldri tenkt deg å bytte tilbake. sett også ned sens duin om du spillet med sens mye over 3, (sånne som spiller med 10 i sens osv mener jeg)

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

spiller inge rolle hvor stor hodene er!, men hvor stor hitboksen til hodene er. la oss si at en usynlig firkantet boks er på hodene til soldatene. desto høyere oppløsning, desto runnere blir den hitboks boksen. ved lav oppløsning er denne usynlige hitboksen mere firkantet og dermed lettere å treffe.

 

PS: når man treffer den blir det hs :p

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...