leonhard Skrevet 26. november 2004 Skrevet 26. november 2004 (endret) Min nabo bor 300 meter borte. Han har et punkt på eiendommen som er 50 meter fra huset som gir fri sikt mot meg. Kan jeg kjøre det slik Min PC/ ADSL-modem <->DI-624+ <----luft--> DI-624+ <->50 meter kabel <->PC nabo Det jeg egentlig lurer på er om D-link DI-624+ kan brukes som aksesspunkt Ser de har Billigst d-link DI-624+ på http://www.psdata.no/ps.asp?it=102731 Endret 26. november 2004 av leonhard
sofTest Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Dette vil nok ikke fungere, fordi DI-624+ ser ikke ut til å støtte bridging (sammenkobling av nettverk). En bedre løsning vil være f.eks. to DWL-2000AP+. Alternativt en DI-624+ kombinert med en DWL-2000AP+ konfigurert som ethernetklient.
leonhard Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 Hei sofTest. Tusen takk for info. Jeg trenger ruterfunksjonen i min ende (for å dele ADSL). Da blir det DI-624+ her og DWL-2000AP+ hos Naboen. Bestiller dette i helgen
Makky Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 vil fraråde deg å kjøpe D-link! Er bare dritt med produktene dems! kjøp linksys, det er litt dyrere, men verdt pengene!
okidoki Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 vil fraråde deg å kjøpe D-link! Er bare dritt med produktene dems! kjøp linksys, det er litt dyrere, men verdt pengene! I second that! Bruk litt ekstra penger å kjøp noe skikkelig.
leonhard Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 (endret) Ok. Dersom linksys hva trenger jeg da? Ønsker 54 Mbps og mulighet for ekstern antenne. Må og¨å støtte PPPoE i ruter (Telenor ADSL) Endret 27. november 2004 av leonhard
tmkaldheim Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Har ein d-link selv jeg og i går satt jeg opp en 624+ hos syskenbarnet mitt... og jeg er veldig fornøyd med d-link. Ein kamerat av meg har linksys og det er noe drit!
Chrian Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 (endret) Skulle hjelpe en venn å NAT`e noen porter på en D-Link 614, ikke f... som vi fikk dette til å virke. Brukte bruksanvisning og sidene til Portforward, men det ville ikke virke selv om vi var helt sikker at vi fulgte bruksanvisningen 100%. Har gjort det samme på Netopia, DrayTek, SMC, Zyxel og Linksys tidligere uten noen problemer. Til slutt kutta vi ut hele ruteren og satt opp PPoE i PC`n og åpnet de riktige portene i brannmuren på den, dette er min eneste erfaring med D-Link, men nok til at jeg ikke hadde kjøpt merket. Dersom du ser på pris/kvalitet/brukervennlighet er nok Linksys WRT54G det beste kjøpet, sammen med en WAP54G har du det du trenger. Edit: Så ikke at du måtte ha en ekstern antenne, denne muligheten har ikke Linksys, da hadde jeg satset på SMC. To stk SMC 2804WBR, denne har WDS bridgingmode og koster kun kr 695 på Komplett. Endret 27. november 2004 av Chrian
AzureCloud Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Jeg trenger ruterfunksjonen i min ende (for å dele ADSL). Da blir det DI-624+ her og DWL-2000AP+ hos Naboen. Bestiller dette i helgen Jeg tror ikke du kan bridge med DI-624+ og DWL-2000AP+. Du trenger nok 2 stk. DWL-2000AP+ (eller DWL-2100AP).
sub1343 Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 vil fraråde deg å kjøpe D-link! Er bare dritt med produktene dems! kjøp linksys, det er litt dyrere, men verdt pengene! må si meg enig der Har erfart en del merkelige problem med d-link utstyr. Personelig er det 2 valg, 3com eller linksys.
sofTest Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Jeg tror ikke du kan bridge med DI-624+ og DWL-2000AP+. Du trenger nok 2 stk. DWL-2000AP+ (eller DWL-2100AP). Det var ikke bridging som var poenget med den kombinasjonen. Hvis man konfigurerer DWL-2000AP+ som et klientadapter, så skal det ikke være noe større problem å koble denne til DI-624+ enn andre nettverkskort...
sofTest Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Ok.Dersom linksys hva trenger jeg da? Ønsker 54 Mbps og mulighet for ekstern antenne. Må og¨å støtte PPPoE i ruter (Telenor ADSL) Det er riktig at D-Link ofte sliter litt med gode firmware-versjoner. Har selv opplevd dette. Det er ikke alltid det er den siste som fungerer best med D-Link. Men som du ser, så er det alltid noen som er misfornøyd med et produkt, til og med Linksys. Men alternative løsninger kan være: 1. To stk. WL-500G bridget med WDS. 2. En Linksys WRT54G med WAP54G som ethernetklient. Informasjonen over, om at det ikke er mulig med ekstern antenne på disse, ser ikke ut til å være riktig. Spesifikasjonene sier at begge har avtagbare antenner som kan erstattes med andre antenner via RP-TNC-kontakt. Generelt, om du ønsker å være helt produktuavhengig, så skal du kunne bruke alle produkter som støtter WDS.
melsom Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Har ein d-link selv jeg og i går satt jeg opp en 624+ hos syskenbarnet mitt... og jeg er veldig fornøyd med d-link. Ein kamerat av meg har linksys og det er noe drit! Vel, linksys er et firma eid av Cisco, og jeg kan ikke si at cisco har noen av de dårligste produktene. Linksys routerene/bridgene bygger jo tross alt på cisco software.
melsom Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 2. En Linksys WRT54G med WAP54G som ethernetklient. Informasjonen over, om at det ikke er mulig med ekstern antenne på disse, ser ikke ut til å være riktig. Spesifikasjonene sier at begge har avtagbare antenner som kan erstattes med andre antenner via RP-TNC-kontakt. Generelt, om du ønsker å være helt produktuavhengig, så skal du kunne bruke alle produkter som støtter WDS. Og, man kan alltids åpne den og lodde litt Men man mister garantier etc da
agvg Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Linksys routerene/bridgene bygger jo tross alt på cisco software. Linksys WRT54G/GS og endel andre baserer seg helt og fullt på Linux som OS.
sofTest Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 (endret) Og, man kan alltids åpne den og lodde litt Men man mister garantier etc da Hvorfor kommer du med sånt useriøst BS? RP-TNC-kontakter kobler man til standard pigtailer. Les selv testen hos Tom's Networking. Endret 27. november 2004 av sofTest
HondaNSR Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Sitter med D.link swtich her og er storførnøyd, i pappas bedrift har de D-Link utstyr for trådløst nettverk og de har ikke problem.
melsom Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Og, man kan alltids åpne den og lodde litt Men man mister garantier etc da Hvorfor kommer du med sånt useriøst BS? RP-TNC-kontakter kobler man til standard pigtailer. Les selv testen hos Tom's Networking. Vel, tenkte også på routere/bridger som ikke har mulighet for ekstern antenne.
sofTest Skrevet 27. november 2004 Skrevet 27. november 2004 Vel, tenkte også på routere/bridger som ikke har mulighet for ekstern antenne. Når du quoter min korreksjon på en tidligere post, så betraktes det som uenighet. Har du ikke noe seriøst å bidra med, så får du holde deg unna. Du hjelper ikke trådstarter, og denne typen tull skaper dårlig stemning i tråden.
leonhard Skrevet 27. november 2004 Forfatter Skrevet 27. november 2004 Da blir det en Linksys WRT54G hos meg og WAP54G hos naboen. Takk for alle tilbakemeldinger. Monterer også en antenne på routeren fra EBAY. Den er vel ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå