Gå til innhold

20 000 Steam-kontoer STENGT!


Anbefalte innlegg

Står det da ikke at det er kun du som har ansvaret for hvordan kontoen din blir brukt? Om du lar noen andre bruke kontoen din, så er du ansvarlig for hva enn de skulle finne på. Og om 2 pc-er bruker kontoen samtidig så blir det bråk.

nei, har lånt bort "silver" kontoen min for HL:s til en som ikke ville betale ekstra.

nå spiller han HL2 også på kontoen, samtidig som at jeg spiller CS source, rart? ja.

 

P.S; stoler på ham, tviler på at det blir konto hijack. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironien i denne debatten er jo at Halflife 2 omhandler nettopp et meget ekstremt kontrollsamfunn, noe som jo "Steam-opplegget" forsåvidt er første trinn i samme retning som kontrollsamfunnet i spillet... :yes:

 

Jeg flirer godt her jeg sitter nå.. :D

 

Personlig har jeg ikke hatt noen problemer med steam men unntak for problemer på releasedagen, noe som forsåvidt absolutt ikke var så uventet......sier seg jo selv at det er nødt til å bryte sammen nå 75 % av pc-gamere over hele kloden skal aktivere ett og samme spill. Uansett mener jeg det er et bra tiltak av Valve å prøve å stoppe piratkopiering, men jeg er ikke sikker på om dette er rette veien å gå. Piratkopiering vil nok alltid være en del av spillbransjen, skadebegrensning er nok stikkordet.

Lenke til kommentar
Til dere som jubler over denne saken, jeg vil at dere tar dere tida med å lese igjennom mine to innlegg om dette tema her:

 

http://www.halflife2.net/forums/showpost.p...13&postcount=14

Fullstendig enig med deg :w00t: (var faktisk nesten det samme som jeg skrev over).

 

Det skremmer meg også at Valve tydeligvis stjeler tilbake kontoen fra folk som har forsøkt å handle med falske kredittkort. Dersom dette er et problem for dem, er jo det på grunn av de har for dårlige systemer. Kan ikke fatte og begripe at de har rettigheter til å stjele tilbake en vare, på grunn av at noen har forsøkt å handle med et falsk kredittkort. Det er jo i så fall en sak for politiet - ikke Valve (er det egentlig ulovlig å forsøke å utnytte data som ligger tilgjengelig på internett? Må det ikke egentlig gjennomføres før det begynner å bli alvorlig? :hmm: ).

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Til dere som jubler over denne saken, jeg vil at dere tar dere tida med å lese igjennom mine to innlegg om dette tema her:

 

http://www.halflife2.net/forums/showpost.p...13&postcount=14

Fullstendig enig med deg :w00t: (var faktisk nesten det samme som jeg skrev over).

 

Det skremmer meg også at Valve tydeligvis stjeler tilbake kontoen fra folk som har forsøkt å handle med falske kredittkort. Dersom dette er et problem for dem, er jo det på grunn av de har for dårlige systemer. Kan ikke fatte og begripe at de har rettigheter til å stjele tilbake en vare, på grunn av at noen har forsøkt å handle med et falsk kredittkort. Det er jo i så fall en sak for politiet - ikke Valve (er det egentlig ulovlig å forsøke å utnytte data som ligger tilgjengelig på internett? Må det ikke egentlig gjennomføres før det begynner å bli alvorlig? :hmm: ).

Vell rent juridisk er vell forsøk på lovbrudd også å regne som lovbrudd, tror ikke du slipper unna for innbrudd fordi du ikke klarte å få med deg noe ut vinduet. :p

 

Men uansett har valve ingen rett til å ta loven i sine hender. Synes uansett at det er værre at brukere potensielt har blitt frarøvet rettighente til å bruke en rekke spill som de har kjøpt før fordi de har brukt en warez serial til hl2.

 

Kortsvindel o.l. er jo "ekte" kriminalitet og de forka bør hånteres av lovens lange tarm deretter.

Lenke til kommentar
Det skremmer meg også at Valve tydeligvis stjeler tilbake kontoen fra folk som har forsøkt å handle med falske kredittkort.

Jeg tror de aktuelle menneskene skal være veldig glad for at de slipper å bli anmeldt jeg.

Poenget er jo at det er Valve som tar loven i egne hender her...

 

Dersom du går i en butikk og forsøker å bruke et falskt kredittkort for å betale en vare, men betalingen blir "ikke godkjent" så har ikke butikken rettigheter til å gå hjem til deg å ta tilbake alle ting du har kjøpt av dem før.

 

Butikken kan riktignok kontakte politi.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Det skremmer meg også at Valve tydeligvis stjeler tilbake kontoen fra folk som har forsøkt å handle med falske kredittkort.

Jeg tror de aktuelle menneskene skal være veldig glad for at de slipper å bli anmeldt jeg.

Poenget er jo at det er Valve som tar loven i egne hender her...

 

Dersom du går i en butikk og forsøker å bruke et falskt kredittkort for å betale en vare, men betalingen blir "ikke godkjent" så har ikke butikken rettigheter til å gå hjem til deg å ta tilbake alle ting du har kjøpt av dem før.

 

Butikken kan riktignok kontakte politi.

Ser egentlig ikke problemet.. Dersom du har kjøpt spillet så har du ingenting å frykte :roll: Og nei de stenger ikke kontoene til de som har kjøpt det på lovlig vis, selv ikke de som kanskje bruker en "no-cd" crack. Dersom det av en eller annen merkelig grunn skal skje så er det bare å kontakte Valve og forklare saken, værre er det ikke.

Lenke til kommentar
Dersom du går i en butikk og forsøker å bruke et falskt kredittkort for å betale en vare, men betalingen blir "ikke godkjent" så har ikke butikken rettigheter til å gå hjem til deg å ta tilbake alle ting du har kjøpt av dem før.

Står det ikke svart på hvitt i Steam-avtalen at ved eventuelt fiksfakseri så vil tidligere bestillinger bli annulert da?

 

Tror nok Valve har sitt helt på det tørre her. At folk ikke leser avtaler de inngår er da ikke Valve sitt problem.

Lenke til kommentar
Står det ikke svart på hvitt i Steam-avtalen at ved eventuelt fiksfakseri så vil tidligere bestillinger bli annulert da?

 

Tror nok Valve har sitt helt på det tørre her. At folk ikke leser avtaler de inngår er da ikke Valve sitt problem.

Ja, det er nok mange som faktisk ikke er klar over hva de egentlig går med på når de signer opp på "Steam". Skal man være helt sikker på å ikke tape tid og penger, uansett om man driver med ulovligheter eller ikke, er det best å holde seg unna hele Steam-smørja.

Lenke til kommentar
Dersom du går i en butikk og forsøker å bruke et falskt kredittkort for å betale en vare, men betalingen blir "ikke godkjent" så har ikke butikken rettigheter til å gå hjem til deg å ta tilbake alle ting du har kjøpt av dem før.

Står det ikke svart på hvitt i Steam-avtalen at ved eventuelt fiksfakseri så vil tidligere bestillinger bli annulert da?

 

Tror nok Valve har sitt helt på det tørre her. At folk ikke leser avtaler de inngår er da ikke Valve sitt problem.

At de automatisk har sitt på det tørre bare fordi det står i vilkårene er nok ikke helt riktig. Det er fremdeles et lovverk som er gjeldende, samt vilkårene kan ha ulik effekt i forskjellige land.

 

Uansett, hele poenget her er at Valve holder på med ting jeg misliker sterkt. Hvis det skal bli en trend at produsenter skal begynne å ta tilbake tilgang til produktene som er kjøpt, på grunnlag av en mistanke om at at noe "ulovlig" er gjort, så blir det for dumt. Da får de heller anmelde det.

 

Om jeg kjøper et spill, så er det uaktuelt for meg å bruke CD'en etter at spillet er innstallert. Jeg laster uansett ned en crack, og det mener jeg at jeg bør ha lov til. Neste steg er vel at produsentene banner folk som gjør det også.

 

TCi: Problemet er at du mister tidligere spill, som du har kjøpt også...

Lenke til kommentar
Håper det ikke er noen ærlige sjeler som blir ramma av dette.

Det skal jeg love deg at det har blitt. Jeg har sett på NFO fila til HL2. Har ikke gjort noe annet ''ulovlig''. Bare sett på den! Har ikke lasta ned noenting, og nå har jeg mistet Hl1, Cs og Condition Zero.

Du kødder ikke sant?

Lenke til kommentar
Håper det ikke er noen ærlige sjeler som blir ramma av dette.

Det skal jeg love deg at det har blitt. Jeg har sett på NFO fila til HL2. Har ikke gjort noe annet ''ulovlig''. Bare sett på den! Har ikke lasta ned noenting, og nå har jeg mistet Hl1, Cs og Condition Zero.

Hvordan kan de banne deg fra steam for det? Tviler på at de legger inn spyware :roll:

Lenke til kommentar
Håper det ikke er noen ærlige sjeler som blir ramma av dette.

Det skal jeg love deg at det har blitt. Jeg har sett på NFO fila til HL2. Har ikke gjort noe annet ''ulovlig''. Bare sett på den! Har ikke lasta ned noenting, og nå har jeg mistet Hl1, Cs og Condition Zero.

Du kødder ikke sant?

Nei.

:cry:

Lenke til kommentar
Håper det ikke er noen ærlige sjeler som blir ramma av dette.

Det skal jeg love deg at det har blitt. Jeg har sett på NFO fila til HL2. Har ikke gjort noe annet ''ulovlig''. Bare sett på den! Har ikke lasta ned noenting, og nå har jeg mistet Hl1, Cs og Condition Zero.

Du kødder ikke sant?

Nei.

:cry:

dette er GARANTERT bare en tilfeldighet, Steam overvåker ikke PC'en din, for deretter å avinstallere alle spillene dine bare fordi du leser en tekstfil.

 

Er nok ett eller annet som har skjedd

Lenke til kommentar

Hvem er det de prøver å kontrolere med dette påloggingssystemet?

Det er oss som har kjøpt dette spillet på erlig vis.

Det ligger jo allerede ferdig cracka HL2 ute på fyfy plasser.

Lillebroren min har den versjonen.

De som ikke vil betale for spillet laster ned en cracket versjon uansett, for det sitter mange kreative folk der ute med altfor lite å gjøre.

Nå fikk de ha spillet u-cracka til releasedatoen men dåg.

Det burde komme en patch som dropper steam pålogginga fortere en fy slik at de ikke plager kundene sine mere en nødvendig.

Men men de tjener vel nok penger som det er da. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...