Gå til innhold

20 000 Steam-kontoer STENGT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så klart det har noe med det å gjøre. Kontoen min kan jo også bli stenkt. Og det har jeg liten lyst til.

Akkurat.. Les posten din igjen du. Står ingenting om at kontoen din har blitt stengt.

 

Dersom kontoen din blir stengt pga. av at du bruker en no-cd key eller lignende så er det bare å kontakte Valve og bekrefte at du har en lovlig versjon av HL/HL2, værre er det ikke.

Lenke til kommentar

Husk alle dere som bruker noCD patch, mange av ptchene dekoder og sender CD keyen til en server en eller anne plass, og plutselig er det 2 eller flere maskiner med samme cd key, den blir rett og slett stjålet.

Det var mange eksempler på det med UT2004.

Det kan være en grunn til at folk med noCD patch får kontoen stengt.

Jeg vet ikke om det er slik med patcher til HL2 men som sagt det var det til UT2004.

Det var også uofisiuelle kart man kunne laste ned til UT2004 som inneholdt samme teknikken.

Lenke til kommentar

Apropos Steam så er det nok noe som faller i smak for de fleste utviklere - små som store. Se bare hva Scott Miller fra 3DRealms sier i et intervju:

 

Spørsmål: What do you feel was the most significant thing that happened in 2004 in the video and PC game industry?

 

Svar fra Scott Miller: - Unquestionably: Steam. This may be the tipping point for indy developers to maintain control of their own IP and make significant revenues on their own. Valve would be smart to spin-off Steam as its own company, removing the issue of conflicting interests. As a separate entity, Steam could easily become the leading digital provider of high quality games and other software.

 

Intervjuet er her: http://www.homelanfed.com/index.php?id=27781

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Apropos Steam så er det nok noe som faller i smak for de fleste utviklere - små som store. Se bare hva Scott Miller fra 3DRealms sier i et intervju:

 

Spørsmål: What do you feel was the most significant thing that happened in 2004 in the video and PC game industry?

 

Svar fra Scott Miller: - Unquestionably: Steam. This may be the tipping point for indy developers to maintain control of their own IP and make significant revenues on their own. Valve would be smart to spin-off Steam as its own company, removing the issue of conflicting interests. As a separate entity, Steam could easily become the leading digital provider of high quality games and other software.

 

Intervjuet er her: http://www.homelanfed.com/index.php?id=27781

Jepp, desto mer kontroll og overvåking man har over forbrukerne desto høyere inntektspotensiale. Det er vel først og fremst platbransjens våte-drøm: Et langt billigere produkt som forbrukeren selv har mindre kontroll over men må betale mer for. Klarer man å bytte ut "Play" med "Pay" så er målet langt på vei nådd. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jepp,  desto mer kontroll og overvåking man har over forbrukerne desto høyere inntektspotensiale. Det er vel først og fremst platbransjens våte-drøm: Et langt billigere produkt som forbrukeren selv har mindre kontroll over men må betale mer  for.  Klarer man å bytte ut "Play" med "Pay" så er målet langt på vei nådd. :thumbdown:

Målet er vel heller å kutte ut fordyrende mellommen. Jeg kan bare tenke meg gode resultater dersom musikkbransjen kastet seg på noe lignende. Et distribusjonsystem som ikke involverte platebransjen ville bety at flere hadde kjøpt musikk og vi ville med stor sansynlighet bli kvitt all verdens boy-band..

 

Det er lov å drømme ;)

 

edit: leif

Endret av applet
Lenke til kommentar
Jepp,  desto mer kontroll og overvåking man har over forbrukerne desto høyere inntektspotensiale. Det er vel først og fremst platbransjens våte-drøm: Et langt billigere produkt som forbrukeren selv har mindre kontroll over men må betale mer  for.  Klarer man å bytte ut "Play" med "Pay" så er målet langt på vei nådd. :thumbdown:

Målet er vel heller å kutte ut fordyrende mellommen. Jeg kan bare tenke meg gode resultater dersom musikkbransjen kastet seg på noe lignende. Et distribusjonsystem som ikke involverte platebransjen ville bety at flere hadde kjøpt musikk og vi ville med stor sansynlighet bli kvitt all verdens boy-band..

 

Det er lov å drømme ;)

 

edit: leif

Det er faktisk en del band og organisasjoner som har lekt litt med denne tanken.

 

Gitaristen i dadafon var foreleseren min i "musikk i mediealderen" og i en av pausene kom vi inn på dette temaet, han sa at de forsøke å ordne med ting selv nå, og leie inn et promo firma, fordi de inntektene de hadde på den første plata si stort sett gikk til plateselskapet og liknende, han mente det var teit at man skulle ligge i enorm gjeld etter å ha solgt flere tusen plater, og dette er jeg veldig enig i.

 

En nedbryting av dagens snevre stukturer i plate bransjen er en veldig positiv ting både for kunder of for artister. Artistene får mere igjen av platesalget og kundene får mer variert utvalg fordi artister ikke står under plateselskapenes nåde.

 

Sånn som det er i dag er det vell bare 3 store plateselskaper igjen, som styrer hele markedet, og dette alene gjør det veldig vanskelig å hevde seg som ny artist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...