Gå til innhold

20 000 Steam-kontoer STENGT!


Anbefalte innlegg

Hold deg lovlig og ingenting vil skje.

Hehe, ja hold deg lovlig og ingenting vil skje, det var vel akkurat dette som var problemet til alle de som i god tro hadde kjøpt spillet på releasedagen for så å komme hjem og oppdage at absolutt ingenting skjedde når de hadde installert spillet. :(

Dessverre så var det noen som var uheldige ja.. Steam er den første av sitt slag, problemer vil alltid forekomme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med meg som bruker en NOCD crack da? Er det muligheter for at min Steam account blir sperra? Jeg bruker en Shuttle, og der har jeg ikke plass til en dvd-spiller(bruker cd-brenner til vanlig). Jeg har da all lov på min side når jeg laster ned en crack som gjør at jeg kan spille min orginale hl2 på pcen min, uten å måtte bytte dvd-spiller.

Lenke til kommentar
20 000 Steam-kontoer har nå blitt stengt. Enten fordi man har prøvd å skaffe seg spillet ved å trikse med VISA-kortet etc eller brukt en CRACKA KOPI av Half Life 2 eller andre Valve-spill.

 

:evil:

 

De får som fortjent.

 

Les hele meldingen fra Valve her:

http://www.hlfallout.net/comments.php?id=7602

at det er fordi noen har brukt cracka versjon er FEIL! Det er de som har skaffet seg falske cd keys som er blitt tadd for det meste

Lenke til kommentar
20 000 Steam-kontoer har nå blitt stengt. Enten fordi man har prøvd å skaffe seg spillet ved å trikse med VISA-kortet etc eller brukt en CRACKA KOPI av Half Life 2 eller andre Valve-spill.

 

:evil:

 

De får som fortjent.

 

Les hele meldingen fra Valve her:

http://www.hlfallout.net/comments.php?id=7602

at det er fordi noen har brukt cracka versjon er FEIL! Det er de som har skaffet seg falske cd keys som er blitt tadd for det meste

Hva mener du med falske cd-keyer?

Lenke til kommentar
Hva med meg som bruker en NOCD crack da? Er det muligheter for at min Steam account blir sperra? Jeg bruker en Shuttle, og der har jeg ikke plass til en dvd-spiller(bruker cd-brenner til vanlig). Jeg har da all lov på min side når jeg laster ned en crack som gjør at jeg kan spille min orginale hl2 på pcen min, uten å måtte bytte dvd-spiller.

Er ikke sikker på norsk lovgivning på dette punktet men du har vel gått med på at du ikke skal gjøre sånt i End User Agreement'en når du installerer..?

Lenke til kommentar

Til dere som jubler over denne saken, jeg vil at dere tar dere tida med å lese igjennom mine to innlegg om dette tema her:

 

http://www.halflife2.net/forums/showpost.p...13&postcount=14

 

http://www.halflife2.net/forums/showpost.p...37&postcount=56

 

Dette er veldig viktige poenger om en utvikling som jeg mener vi alle bør følge med falkeblikk fordi dette ugjør en reel trussel for våre rettigheter som brukere.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Mitt poeng her at dette får konsekvenser videre utover dette spesifike spillet og at det er der problemet ligger.

 

Jeg har ingen problemer med at man blir blokka på akkurat det spillet, men når man har flere spill knytta til denne kontoen blir det jo som om valve kommer og knabber spillene du har kjøpt fordi du wareza ett enkelt av dem.

 

Som jeg sier i tråden på halflife2.net så blir dette litt som om elkjøp kommer å tar pc og tv'en din fordi du knabba ei barbermaskin.

 

Det er denne utvilkinga og hva dette kan bli til i framtida som skremmer meg.

 

Når det gjelder de som har drevet med kortsvindel så er dette en helt annen sak, og i dette tilfellet er tap av noen dataspill det minste problemet de risikerer. (Sånnt er det stort sett over hele verden fengselsstraff for.)

 

Fortsetter dette risikerer vi å ikke eie noen av filene på harddisken vår snart,

før vi vet ordet av det risikerer, haddisken blir formatert fordi vi skriver microsoft med liten m. LOL

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med at man blir blokka på akkurat det spillet, men når man har flere spill knytta til denne kontoen blir det jo som om valve kommer og knabber spillene du har kjøpt fordi du wareza ett enkelt av dem.

 

Som jeg sier i tråden på halflife2.net så blir dette litt som om elkjøp kommer å tar pc og tv'en din fordi du knabba ei barbermaskin.

Eh... det var jo vel bare HL2 kontoen de deaktiverte var det ikke? Så forsøkte de å kjøpe resten av spillpakken med samme konto.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med at man blir blokka på akkurat det spillet, men når man har flere spill knytta til denne kontoen blir det jo som om valve kommer og knabber spillene du har kjøpt fordi du wareza ett enkelt av dem.

 

Som jeg sier i tråden på halflife2.net så blir dette litt som om elkjøp kommer å tar pc og tv'en din fordi du knabba ei barbermaskin.

Eh... det var jo vel bare HL2 kontoen de deaktiverte var det ikke? Så forsøkte de å kjøpe resten av spillpakken med samme konto.

Slik jeg har forstått det så stenger de hele steam kontoen.

 

Hvis dette ikke er tilfellet så debaterer jeg selfølgelig på feil grunnlag. Men også denne aktiveringsdebatten toucher inne på noen av poengene kommer med.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Jeg har ingen problemer med at man blir blokka på akkurat det spillet, men når man har flere spill knytta til denne kontoen blir det jo som om valve kommer og knabber spillene du har kjøpt fordi du wareza ett enkelt av dem.

 

Som jeg sier i tråden på halflife2.net så blir dette litt som om elkjøp kommer å tar pc og tv'en din fordi du knabba ei barbermaskin.

Eh... det var jo vel bare HL2 kontoen de deaktiverte var det ikke? Så forsøkte de å kjøpe resten av spillpakken med samme konto.

Slik jeg har forstått det så stenger de hele steam kontoen.

 

Hvis dette ikke er tilfellet så debaterer jeg selfølgelig på feil grunnlag. Men også denne aktiveringsdebatten toucher inne på noen av poengene kommer med.

Jeg er ikke sikker, mener ihvertfall at det var det jeg leste... men det er da noen dager siden.

 

EDIT:

Iallefall slik jeg forstår det ut i fra dette:

Accounts also may be closed due to fraudulent activity in an attempt to obtain additional products for your Steam Account. This includes Credit Card fraud, theft of accounts you do not own and using cracked versions of Valve games.

 

If you violate the Steam Subscriber agreement your account can be permanently disabled and you will lose any products registered to those accounts.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
If you violate the Steam Subscriber agreement your account can be permanently disabled and you will lose any products registered to those accounts.

 

Jeg har en mistanke om at alle tingene vi har snakket om hører til under den kategorien. ;)

Vil tro den setningen hører med den angående de som opprettet kontoen sin med kredittkortsvindel og den ulovlige cd-key'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...