Gå til innhold

20 000 Steam-kontoer STENGT!


Anbefalte innlegg

Syntes hele greiene av steam er bare tull. Tror det er mange her som hadde tenkt til å bruke fattige 300,- på HL2, etter å prøvd warez versjon. Men nå som de kanskje har en cracket HL2, tørr de vel ikke å bruke pengene på kanskje noe som blir stengt, fordi du har en cracket versjon fra før.

De går kanskje uavhengige av hverandre, men føler nok en viss utrygghet.

HL2 = :w00t:

Steam = :thumbdown:

Valve = :thumbup::thumbdown:

 

Glimrende spill, som jeg tror mange hadde kjøpt hvis det ikke hadde blitt så mye tull med overreageringen på Pirat versjoner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man blir ikke bannet hvis man bruker warez non steam, og etterpå installerer retail. Ser ut at mange tror det, men det er ikke slik. Hvis man har warez non-steam, blir man ikke sperret ute med retail installen.

aldri si aldri :p

 

Men, jeg har ikke merket noe som nevnt.

Så dere kan trygt kjøpe retail.

 

Off topic: Det snør det snør, tiddeligbom

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt alle problemene folk har med Steam. Spesielt skjønner jeg meg ikke på alle som klager over at de må ha cd'en i maskinen. Det er ingen grunn til det dersom du kjøper spillet over Steam. Ikke bare slipper du tullet med cd'er og dvd'er, men du gir heller ikke noen penger til fordyrende mellommen som distributørene og butikken du kjøpte spillet i. Personlig mener jeg at Steam og programvare som Steam er fremtiden og ønsker våre nye Overlords velkomne. Om nå bare musikkband innser det samme og begynte å slippe cd'er rett på nett, så skulle jeg begynt å kjøpe musikk igjen.. Dersom du ikke har nett.. Vel da er du antageligvis under 18 og bor hjemme og skulle ikke hatt spillet uansett da det er 18 års grense på det.. ;) Eller så bor du på landet og burde vurdere å flytte et sted du kan få nett :tease:

 

Før noen reagerer voldsomt nå så laster jeg heller ikke ned musikk, selv om det kunne virke sånn i min kommentar, og dersom du ikke har nett, hvordan får du lastet ned cracken?

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt fra steam og trenger seff ingen cd og putte inn. hva skal jeg da med nocd crack?

Jeg har og kjøpt spillet på steam, men jeg vil ha NOSTEAM crack :roll:

¤#")(/#"&¤/("%#¤ Irriterende at jeg er NØDT å gå inn i steam for å spille det... Som om jeg ikke misliker steam nok fra før..

Ok, nå skal jeg ikke være bastant og jeg har ikke prøvd det selv, men du trenger vel da egentlig bare å gjøre dette første gangen? Så lenge du velger Offline modus senere så burde det jo fungere flott?

Lenke til kommentar

En venn av meg som fikk kontoen sin stengt pga at han hadde prøvd å trikse litt for å slippe å kjøpe HL2.

Han hadde også skaffet seg cs ved å få tak i en ulovlig CD-key, men nå er kontoen hans stengt.

 

vet dere hva han gjør nå?

Kjøpe seg HL for å få original CD-key? NEI!

Han leter etter en ny CD-key på nett! :nei:

 

Idiot?

Absolutt! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skjønner at de gjør det, er jo for å statuere et eksempel, de godtar ikke pirat virksomhet av deres produkter.

 

Når det kommer til steam, så må jeg bare innrømme, jeg hater det. Måtte steam brenne i helvette (srry). Jeg har bare iSDN, og for min del bruker jeg flere hundre spenn i månden bare fordi jeg får opp "this operation can not be compleated in offline mode" og da må jeg på nette, mokle frem og tilbake til jeg får det til. Og det finner jeg unødvendig med et SP spill. Valve har tydeligvis tenkt at alle har DSL linjer i dag, noe som er totalt feil.

 

:thumbdown: Down whit steam :thumbdown:

Lenke til kommentar

Forresten lurifaksen, jeg tror ikke du er noen lurifaks. Du kan helt fint spille HL2, CS:S og alle de andre steam spillene offline.

Du misforstår. Selvfølgelig skal de som har piratkopiert HL2 blir bannet fra HL2. Men de kan jo ikke banne vedkommende fra andre spill han har kjøpt lovlig tidligere.

 

Hvis du f.eks nasker med deg half-life2 fra Ekjøp, og blir tatt, så må du selfølgelig levere tilbake spillet, og eventuelt få en straff. Men Elkjøp kan jo ikke komme hjem i stuen din og dra med seg TV'er, DVD-spillere og PC'er du har kjøpt tidligere! (ikke spesielt bra sammenligning, men håper du tar poenget).

 

Du misforstod også hva jeg mente med internett. Så vidt jeg forstår spillet aktiveres via Steam. Jeg skrev ikke at du må være oppkoblet internett mens du spiller, men du må ha internett tilkobling når du aktiverer spillet. Med andre ord, du får ikke spilt Half-life 2, dersom du ikke har internett-oppkobling i huset.

Lenke til kommentar

Som nevnt en gang (eller to) før på forumet; på toppen av hele Valve næringskjeden sitter det en eller flere dress-og-slips jævler som strengt tatt gir et langt F*** i om de hisser på seg en del brukere med sitt, i beste fall, "klønete" registreringssystem.

 

For å lage et spill som HL2 trenger man penger, og for å få det trenger man investorer. Og når det kommer til puktet hvor disse pengene skal tilbake igjen, er de sistnevnte som styrer showet. Spillet er så ettertraktet at folk flest vi finne seg i det meste for å få spille det, og det vet de. Og slik er det jo også. Har enda til gode å høre noen si "nei, faen, nå gidder jeg ikke mer av dette Steam tullet!", og kvitter seg med kopien sin.

 

"Men, da kan man jo bare laste ned en cracka versjon", vil sikkert noen si da, og ja, det kan man, men tror du den gjevne bruker tør det etter dette stuntet til Valve? De som kan det og vil det greier helt sikkert å skaffe seg en ren offline versjon, men preventiveffekten av at 20.000 har blitt utestengt skal man nok ikke kjimse av. Og at det blit mere penger i kassa til Valve (les investorene primært) er 'vaffal helt sikkert.

 

 

Og når det kommer til det å miste annet Steam-relatert materiale, så har man strengt tatt "skrevet" under på at det er greit ved å trykke accept. Du kan jo prøve å gå til sak om du vil, men jeg er redd Valve har advokater så langt opp i rassen at det er dårlig plass til fornuften oppi toppen.

 

Verden er styrt av penger folkens, slik er det desverre, og man skulle tro (iallefall håpe) at folk med så stor sans for kvalitet som de som lager Half Life, bryr seg mer om andre verdier, men det er nok en naiv tanke.

 

Edit: Hehe, jeg høres vel egentlig ganske krass og negativ ut her, men vil legge til at jeg i utgangspunktet stiller meg positivt til det Valve driver med, og synes det er godt at noen viser litt kreativitet og effektivitet i kampen mot piratkopiering. Nå det er sagt, så synes jeg fortsatt det er litt tidlig å anta at "alle" har tilgang til internett hjemme, særlig da dette helst trenger en litt raskere linje.

Endret av Lachrymol
Lenke til kommentar
Som nevnt en gang (eller to) før på forumet; på toppen av hele Valve næringskjeden sitter det en eller flere dress-og-slips jævler som strengt tatt gir et langt F*** i om de hisser på seg en del brukere med sitt, i beste fall, "klønete" registreringssystem.

Der sitter faktisk Gabe Newell, som faktisk ikke bruker slips.... og han elsker fansen sin og HL samfunnet. Gjør bedre research neste gang :roll:

 

De kontoene som ble stengt er de som har drevet med kredittkortsvindel og som har brukt den ulovlige serialen. De andre har ingenting å frykte. Hold deg lovlig og ingenting vil skje.

Lenke til kommentar
Hold deg lovlig og ingenting vil skje.

Hehe, ja hold deg lovlig og ingenting vil skje, det var vel akkurat dette som var problemet til alle de som i god tro hadde kjøpt spillet på releasedagen for så å komme hjem og oppdage at absolutt ingenting skjedde når de hadde installert spillet. :(

Lenke til kommentar
Som nevnt en gang (eller to) før på forumet; på toppen av hele Valve næringskjeden sitter det en eller flere dress-og-slips jævler som strengt tatt gir et langt F*** i om de hisser på seg en del brukere med sitt, i beste fall, "klønete" registreringssystem.

Der sitter faktisk Gabe Newell, som faktisk ikke bruker slips.... og han elsker fansen sin og HL samfunnet. Gjør bedre research neste gang :roll:

 

De kontoene som ble stengt er de som har drevet med kredittkortsvindel og som har brukt den ulovlige serialen. De andre har ingenting å frykte. Hold deg lovlig og ingenting vil skje.

Gabe trenger også investorer... penger kommer ikke av seg selv. Selv om HL1 og CS sikker har vært innbringende, har de neppe nok aktiva hos Valve til å legge ut for utviklingskostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...