Gå til innhold

Oss vanedyr imellom


Anbefalte innlegg

Desertglow - du burde se på Logitech Cordless Desktop Pro - det er nesten helt dønn likt Elite. Jeg har to stk. og er kjempefornøyd med disse. Jeg også hadde et Elite keyboard tidligere, og lette som deg med lys og lykte for å finne en erstatter - og det fant jeg altså i de to jeg har nå.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter litt googling fant jeg denne:

 

http://www.bytegems.com/ihatethiskey.shtml

 

Så får vi håpe det funker.

Den fant ikke ut hva jeg hadde for slags tastatur, så det programmet krever tydeligvis at man har installert drivere til tastaturet..... Ikke nok med at man med tastaturet trenger ett program, men man trenger faktisk TO!

...eller man kan installere en av registerfilene jeg nevnte her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3158590

 

Ulike .reg-filer alt ettersom hvilket oppsett man ønsker. Fungerer perfekt her. Tror nesten jeg skal brenne dem ut til CD og tape den fast under tastaturet. ;)

Lenke til kommentar
Mitt reservetastatur er ett gammelt (sikkert 15 år) Unisys Corp tastatur på 2175 gram. :thumbup: Fra steinalderen finner arkeologer pilspisser, redskap, gravplasser og slikt. Om et par tusen år når de graver frem "dataalderen" finner de... mitt gamle tastatur. :p

Oh, det tastaturet hørtes deilig ut. Ta bilder av det da vel? (ja jeg er Tastaturnerd).

 

Ellers var det kjekt å se at enkelte tar opp det som er noe av det viktigste med hele datamaskinen, nemlig tastaturt. Og til de som tenker at et tastatur er nå et tastatur, dere tar feil. Det er store forskjeller. Det jeg har her er et Logitech Ultra X Flat, et av de beste tastaturene om en både spiller og skriver. For ren skrivningn duger et av de gamle IBM-slagskipene best.

 

Jeg har et tastatur som jeg tar vare på, selv om det er meget godt brukt. Det er et Siemens tastatur. Tror skriften er vekke på ca 15 av knappene eller noe.

Lenke til kommentar
Desertglow - du burde se på Logitech Cordless Desktop Pro - det er nesten helt dønn likt Elite. Jeg har to stk. og er kjempefornøyd med disse. Jeg også hadde et Elite keyboard tidligere, og lette som deg med lys og lykte for å finne en erstatter - og det fant jeg altså i de to jeg har nå.

Har brukt nevnte Logitech-tastatur litt tidligere, men der er tastelayouten på de vanlige tastene _litt_ annerledes.... Man kan aldri få det man vil ha ;)

 

Forøvrig har jeg i løpet av de timene denne testen har ligget ute fått tilbud om å få/kjøpe tre Elite-tastatur og ett non-Elite.... skulle ha skrevet dette før jeg kjøpte noe nytt :p

 

Edit: Der ble det fire...

Lenke til kommentar
Etter litt googling fant jeg denne:

 

http://www.bytegems.com/ihatethiskey.shtml

 

Så får vi håpe det funker.

Den fant ikke ut hva jeg hadde for slags tastatur, så det programmet krever tydeligvis at man har installert drivere til tastaturet..... Ikke nok med at man med tastaturet trenger ett program, men man trenger faktisk TO!

...eller man kan installere en av registerfilene jeg nevnte her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3158590

 

Ulike .reg-filer alt ettersom hvilket oppsett man ønsker. Fungerer perfekt her. Tror nesten jeg skal brenne dem ut til CD og tape den fast under tastaturet. ;)

Er det noen som får den regfix'en til å fungere? Hos meg virker ikke F-tastene i det hele tatt etter at den er lagt inn i registeret, og jeg har et "Microsoft Wireless Natural Multimedia Keyboard". Surt :(

Lenke til kommentar

Helt enig når det gjelder F-lock. Gikk til innkjøp av et tastatur med denne "funksjonen". Den personen som fant på det burde blitt %¤#%#!

Etter å ha brukt F tastene i 5 år som "macroer" til et spill, er ikke dette noe som kan endres over kort tid :p Det tastaturet fikk smake slegga rimelig fort :)

Lenke til kommentar

Har samme tastaturet som du mistet, og jeg vet hva du snakker om. Det er uten tvil det beste tastaturet jeg har vært borti.

Bøyen er perfekt, og oppsettet på delete-seksjonen er bare herlig.

 

Må innrømme at første gangen jeg var borti et tastatur med F-tastlås var under windows installasjon. (Ikke min PC, eller tastatur). Da jeg skulle trykke F8 -- hæ!???

 

Restart, samme problemet, en gang til - da først begynte det å demre at det kanskje var noe galt med tastaturet. Så da sier jeg til eieren som er opptatt med noe annet: "Det er noe galt med tastaturet ditt". Får et tørt svar om det heller var årvåkenheten min det var noe galt med.

 

Kondolerer herved ved det sterkeste, og er 110% prosent enig med deg angående de #¤%"#¤% nye tastaturene.

 

(kommer forresten ikke til å selge tastaturet mitt jeg heller....

Lenke til kommentar

Sitter her på et 6-7 år gammalt tastatur selv.

Mitsumi (Norwegian Model KFK-EA5SA)

Det fulgte med "min" første maskin, som jeg har oppgradert gradvis siden da. Eneste som er igjen fra den gang er tastaturet. :love:

Har prøvd å bytta det ut med et Logitech "USB multimedia tastatur" av et slag, endte opp med å gi det bort til broren min. :thumbdown:

 

Kommer ikke til å skifte før jeg blir nødt.

Lenke til kommentar

Siden du har fått tilbud om å kjøpe Elite, jeg kjøper mer enn gjerne ett stk elite og ett stk non elite hvis prisen er rett :dribble: Bare å sende meg en PM :p Da jeg gjerne skulle ha hatt ett til min andre maskin og ett i reserve. Sånn bare i tilfelle :whistle:

 

Edit : Gjør det til at jeg ønsker 2 stk NON Elite, da bruttern vil ha akkurat det tastaturet i julegave. :yes:

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

Er så enig med artikkelforfatter! (bar at jeg foretrekker å ha udelte tastaturer)

 

Hurtigtaster støver ned og F-LOCK ønsker jeg ikke å utale meg om i dannede fora. Tenker spesielt på F6 for å få igang RAID og 3.PART diskkontroll drivere som mange sikkert kjenner til.

 

Sverger til et NO-NAME som er så standard rent som man kan tenke seg. Hos Keytronic følere jeg meg også hjemme! Hvis tastene er for en millimeter for brede eller forsmale går det dårlig. NUM tastene må også ha en passe avstand fra f og j så jeg treffer riktg!

 

Alle hurtigtaster har jo sine tastekobinasjoner uansett ellers er det en smal sak og legge det til. Styrer unna annet en PS2!

 

Hvordan kan man ungå å skrive en slik tåredryppende artikkel i sine sorger?

 

Kondolerer

Lenke til kommentar

Oi. Jeg føler med deg! (Bra artikkel.)

 

Selv har jeg hatt mitt hovedtastatur i seks-syv års tid nå... Og jeg kjøpte det brukt. (Mitsumi KFK-EA4XA.) Har et matchende med amerikanske knapper i backup.

 

Det burde finnes en kampanje mot "medieknapper" og F-Lock og slikt...

 

Edit: Ellers er jeg også tilhenger av KeyTronic ("ofte" sett som annet merke, f.eks. Cinet).

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...