Gå til innhold

Oss vanedyr imellom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kondolerer så mye! Jeg vel selv hvordan det er å bli vant til å bruke noe slik at en nesten blir glad i det. Selv har jeg et slikt forhold til Dual Optical musa mi, og scroll-hjulet på Logitech tastatuert mitt. Føler meg naken uten dem hvis jeg sitter på en annen pc. Må si meg enig i at F-lock og de fleste multimedia tastene er noe dritt. Jeg bruker bare et fåtall utvalgte av dem, inkludert volume kontrollen.

 

Jeg tror allikevel ikke at alt håp er ute. Det skal være mulig for deg å få tak i et slikt tastatur en eller annen plass. Et firma med utstrakt data-bruk eller en VGS. skulle ha noe slikt liggende, eller kanskje til og med en privat person har noe liggende og "råtne" enn eller annen plass. Morsomt å se at dere skrive om slikt også. Det gir HW.no noe ekstra - en liten sjarm. Synd å se at så mange fortiser absolutt må disse en slik artikkel. Stå på og kom med flere slike som dette!

 

EDIT: Har flere ganger vurdert å kjøpe et ekstra eksemplar av slike ting som en venner seg til. Kan være en god idé fra nå av ;)

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

Må si at F-Tastelåsen ikke irriteter meg noe, på mitt Logitech Internet Navigator SE, så står den på konstatnt, den er aktivert når jeg slår på maskinen, ikke noe problem.

 

Den eneste gangen den er slått av, er nåe jeg har fjernet tastaturet, eller strømmen til maskinen. Da trykkes det en gang, så er den på igjen hele tiden.

 

Er Microsoft sitt slik at man faktisk må trykke på F-Lock tasten før man bruker F-tastene? hver bidige gang?

 

Logitech :thumbup:

Lenke til kommentar

hehey!!

jeg fant akkurat ut en utvei når det gjelder f-tastelås.

 

I iTouch konfigueringa kan man redigere på f(spesial tastene). sett alle sammen til bruk underliggende funksjon.

 

Ensete er at det står i stor grønn skrift nederst på skjermen hver gang du bruker den.

 

Det bra er at selvom man nå skulle glemme å skru på F-tastelåsen, så blir det riktig.

 

Edit: stygg grønn skrift kan skrus av

Endret av gotark
Lenke til kommentar

hvordan finner jeg ut hvilket tastatur jeg har?

det eneste som står på det er Evercom og Key Tronic..

hadde vært morsomt å vite om jeg hadde et av disse "Lifetime Designer" tastaturene..

dette har iallefall tålt masse..

har blitt åpna flree ganger, måtte fjerne noe på knappene når jeg skulle prøve dvorak, (men pga. moren min ble ikke det noe av etter at hun kom hjem)

 

og kanskje den har litt mer synlig modding i fremtiden også :hmm:

Lenke til kommentar

Har selv den fordømte f-lock'en på mitt microsoft-tastatur, og det beste poenget er at man **** ikke vet når f-lock er aktivert eller ikke dersom man ikke kan se radiomottakeren. Aner ikke hvor mange ganger jeg har trykket f-lock-printscreen-f-lock-printscreen, altså fire tastetrykk istedenfor ett, for å safe at jeg får tatt screenshot.

 

Etter litt googling fant jeg denne, som lar deg definere eller disable divserse taster, inkludert F-lock:

 

http://www.bytegems.com/ihatethiskey.shtml

 

Så får vi håpe det funker.

 

Her er en som lar deg bytte om "default state" på f-lock-tasten, slik at F-tastene fungerer som normalt etter boot:

 

http://www.mvps.org/jtsang/flock.html

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar
Etter litt googling fant jeg denne:

 

http://www.bytegems.com/ihatethiskey.shtml

 

Så får vi håpe det funker.

Den fant ikke ut hva jeg hadde for slags tastatur, så det programmet krever tydeligvis at man har installert drivere til tastaturet..... Ikke nok med at man med tastaturet trenger ett program, men man trenger faktisk TO!

Auda, det var ikke bra. Jeg redigerte inn en annen link der, som jeg ikke har fått testet ennå. Kan hende den virker.

 

EDIT: Nei, det var katastrofe. Nå virker ikke F-tastene, men printscreen er i det minste permanent låst. Ser ut som man må installere driveren :(

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Compaq tastatur fra 92 med gigantisk plugg (pre ps2). Consider yourself beaten.

Kan desverre ikke drasse det med meg og den bærbare, men det er greit å ha hjemme.

 

Til forfatter: nå kan det hende noen har sagt dette, var så mye babbel at jeg skumma litt, men du sier du fant et likt keyboard i utlandet? Kunne du ikke kjøpt dette og tatt tastene fra det gamle over til det nye? Keyboardet har vel lite i seg selv å si for språket, det er jo kun knappene og OS som bestemmer hw/sw-keymappingen.

Lenke til kommentar

Kondolerer, har samme tastatur, men, ikke samme kjærlighetsforholdet til det.

Det er det beste tastaturet jeg noen sinne har tatt i, så jeg tror jeg også ville blitt litt trist hvis jeg hadde vævla Cola/Kaffe/Vann eller Te over det.

Selv om jeg som de fleste andre her sier, lett kunne vent meg til ett annet tastatur, så vet jeg at det hadde ikke blitt det samme.

Har prøvd dusinvis med andre tastatur, ingen er akkurat det samme, eller like bra :thumbdown:

 

Fant mitt på QXL auksjon for leeenge tide, bruker å sveipe innom av og til, sånn bare for å se om det kommer noen for salg :cool:

Anbefaler deg å gjøre det samme, hvis noen selger, det kan hende det blir rift om disse tastaturene. :p

 

Annet enn det så skal jeg ha en pengsjonert dual optical en plass :p , tror jeg skal lete den opp og se om den enda virker. Paste link her i forumet til QXL, så kanskje jeg greier å få en god pris for den. :!:

 

Ellers, bra artikkel. :thumbup::thumbup: Vet hvordan det er å miste datautstyr som man i massevis av år bare har trodd skulle være der, så en dag var det bare borte... :no:

Lenke til kommentar

Fin artikkel.Altfor mange som ikke helt har skjønt at det beste ikke akkurat dukker opp i morgen.Sliter med et Microsoft Internet Keyboard Pro,og tenker ikke å gi slipp på dette.Alle kan være uheldige,så et slikt "gammelt" tastatur som led en grufull død,må fint være mulig å få tak i fra et eller annet skap eller bod hos noen som ikke har hatt hjerte til å kaste det ennå.Har observert at mange ikke er fornøyd med enkelte/alle ? produkter vi omgir oss med.Da skal DU få et godt råd.Vær litt mere kritisk til deg selv,før du kaster dritt på andre.Hvis du hadde brukt litt bedre tid før du anskaffet deg din nye "dingsebjøtt",ble du kanskje ikke så skuffet.Dessverre finnes det ikke noe perfekt utstyr å få tak i,så med litt skikkelig planlegging bli også resultatet bra ! :hmm:

Lenke til kommentar

synes denne artikkelen tar vekk litt av det seriøse preget til hardware.no. personlig synes jeg ikke den har så mye på forsiden og gjøre, ettersom dette blir for personlig og internt.

 

men gjør seg flott som en tråd her i forumet da ettersom det er morsom lesning.

 

menmen, dette er nå bare min personlige mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...