Gå til innhold

Oss vanedyr imellom


Anbefalte innlegg

Jeg støtter deg fullt ut på at f-lock og layoutendringer er utrolig irriterende. Forsøkte meg på et sånt jåletastatur fra microsoft for et år siden på jobb (sorry, ikke natural utgaven), det gikk en måned så fant jeg fram et gammelt standardtastatur.... For en lettelse det var.

 

En annen side av saken. Den generasjonen med fjortiser som nå fødes inn dataalderen kommer ikke til å ha noe problem med andre layouter på deres første tastaturer enn det vi er vant med fra før av.... Så skal vi bevare det tastaturet vi er vant med må vi kjempe slaget nå, ellers så ender vi opp som en gjeng gretne gamlinger når vår tid er inne... ;)

 

Helt på tampen... Støtter KT-1000 forslaget.. bruker det selv :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med deg DesertGlow. Insert trenger man, og F-lock er en uting, og et spark i feil retning.

 

Jeg var også uheldig og sølte ei halv flaske vann over mitt deilige Microsoft Internet Keyboard Pro, men det overlevde. Maskina krasja da jeg skulle tømme tastaturet for vannet. Det snodige var at alt fungerte etter at jeg rista tastaturet litt og restarta.

 

Lykkelig der ja :love:

Lenke til kommentar

Å som vi hater F-tastlås. vet ikke hvor mange ganger jeg har trykt F2 for å skulle skifte navn på en fil, for så å få en stygg grønn skrift på skjemen: Svar på e-post!!! hva er det for noe drit.. Samme gjelder for F5 Oppdater og Angre er liksom ikke samme sak..

 

Det er godt å ha noen å snakke med om det her,

noen som forstår seg på det.

 

Jeg husker da jeg fikk mitt nyeste tastatur, hvordan jeg syntes disse snarveiknappene var fine. jeg kunne sette shopping knappen til komplett og My Home knappen til hw.no

Å så fint. men har jeg brukt de etter de første to dagene? nei.

Nå gjør de stort sett tastaturet 3cm dypere.

 

De eneste som hurtigtastene er bra for, er de (eldre) som ikke skjønner seg så mye på data. Eneste problemet er da at de ikke skjønner hvordan man finner frem til det samme om de kommer til en annen pc uten slikt tastatur.

 

 

Er det F-lock på di-nivo?

Lenke til kommentar

Husker det gamle Keytronic Cinet tastaturet som fulgte med cinet askina som vi kjøpte for 6-7 år siden. Så la vi med en 15" Lcd skjerm ADI micro scan,, den kostet da 9,5k bare skjermen.... Tror vi var de første på noen mils omkrets som hadde lcd da... det var fett.... :love:

 

Begge delene er i god tand enda, faktisk lite gohsting på den også!... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg sitter fremdeles her med mitt Microsoft Natural Keyboard Elite, akkurat det samme, uten f-taster eller multimediataster.. originalt med ps2-port, men med den medfølgende ps2/usb overgangen. Det er rett og slett ett fantastisk tastatur.. Hva hadde jeg før? Microsoft Natural Keyboard. Det var litt større og piltastene var som på vanlige tastatur.

 

Gruer meg til å bytte. Det har holdt i mange år og jeg hater de andre møkkatastaturene. Har tilogmed tatt av og vasket alle tastene og hele tastaturplata (i plast)... Si i fra hvis noen finner ett delt tastatur uten noensomhelst funksjons/multimedia-taster...

 

lenge leve ms natural keyb.. :cry::cry::cry::cry:

Lenke til kommentar

Morsom artikkel!

Med tanke på hvor mye tid man bruker foran et tastatur er det rart at folk ikke synes det er like viktig som ei god mus, en flott skjerm og en kjapp maskin.

Muligens endel faktisk bare bruker ei hand på musa og den andre på piltastene (eller hvor de har satt kontrollene for karakteren sin i sitt favorittspill). Men for de av oss som faktisk bruker mesteparten av dagen med (begge) henda på tastaturet er det viktig at flyten er god. Og ikke minst at hurtigtastene/kombinasjonene sitter som støpt.

Jeg har en kjenning med et lignende tastatur med "F-Lock" og hvor insertknappen er borte. Godt innøvde klipp&lim-kombinasjoner ble skutt ned som en fersking i q1. Bruker folk ikke knappen? Har de kjørt en test med utvalgte personer og så sett på bruken av tastaturet? Fant de ut at insertknappen ble for lite brukt til å ha med?

I så fall har jeg en løsning hvorfor de utvida "delete" knappen: De personene var nok av typen "Let-Finn-Trykk-FAAAAAEEN"-touchen som virkelig trengte "delete"knappen. Men ser ikke at "backspace" har blitt utvida. Er ikke så mange som faktisk flytter markøren framfor et ord for å slette, når man allerede har den ETTER det defekte ordet?

Seriøst, gi meg et tastatur som er enkelt, holdbart og med taster hvor touchen flyter smoothly. Har ikke bruk for et med 30 ekstraknapper som styrer altmulige av grusomme programmer.

 

-Dante

Lenke til kommentar

Er du så sikker på at det gamle keyboardet gikk kaputt pga. litt vann da? Er ikke mye elektronikk i et keyboard... Har selv sølt både brus og vann i tastaturet flere ganger (dvs. 3-4), og har måtte demontere, vaske(!) og tørke plastfilmene som ligger under tastene et par ganger før det begynte å funke igjen. Men til slutt blir det alltid i fin form igjen. ;)

Lenke til kommentar
Er du så sikker på at det gamle keyboardet gikk kaputt pga. litt vann da? Er ikke mye elektronikk i et keyboard... Har selv sølt både brus og vann i tastaturet flere ganger (dvs. 3-4), og har måtte demontere, vaske(!) og tørke plastfilmene som ligger under tastene et par ganger før det begynte å funke igjen. Men til slutt blir det alltid i fin form igjen. ;)

Er mange taster som fortsatt fungerer, men noen har tatt helt kvelden (f.eks. space), og noen er blitt veldig dårlige. Har operert det og tørket og ordnet mange ganger på det, og noen taster klarte jeg å redde, men ikke alle. Ser ut til at noen av elektronikkbanene har blitt litt svidde, så det er ikke håp.

Lenke til kommentar

Når jeg fikk min andre pc så fulgte det et HP tastaur (SK-2501-A) med. Det var også ekstra funskjoner på det som volum opp og ned og mute. Info tast, 6 ekstra knapper som kunne brukes til applikasjoner og 2 mail knapper samt "gå i ventemodus" knapp. På den gamle pc-en kunne jeg starte den med å bare trykke på space :yes: Det er også utgang for mic og hodetelefoner på det..

 

Dette har jeg brukt på alle mine pc-er som jeg har hatt hitil... Har selv sølt litt brus, slått med knytteneven i det og andre ting men det funker 100%.

 

Det hp fulgte jo med en hp pc som jeg fikk fra jobben til min mor. Og der brukses tastene ganske ofte... Hp pc-en var en HP VL400 Slot1 400mhz... og dette tastaturet må nesten være 5-6 år gammelt....

 

;)

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...