Gå til innhold

Oss vanedyr imellom


Anbefalte innlegg

Multimedia-taster har jeg i utgangspunktet ikek noe i mot (sålenge de er plassert over f-rekka feks), da de ikke er i veien, og jeg uansett har god nok plass til et stort tastebrett på pulten.

 

Men igjen må jeg være enig med mesteparten her, hva er dealen med f-lock? Er så føkkings meningsløst, og "alle" hater det jo.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er samisk, kirurgisk, sigøynirsk, neandertalsk, tatersk, nissisk og tapersk med F-lock. (Men jeg digger taster som jeg kan styre volum med og "frem" og "tilbake"-knapper til å styre winamp med<3)

Nokså eksotisk "skjellsord"-bruk her, i den grad jeg forstår deg rett. Veldig "norskisk" eller "tullenisse-isk", kanskje?

 

For øvrig deler jeg artikkelforfatterens frustrasjon, og skrev nylig en post om mitt frustrerte forsøk på å erstatte mitt 5 år gamle Siemens-tastatur. Både internet Navigator og Ultra X Flat har havnet på hylla...

Lenke til kommentar
For øvrig deler jeg artikkelforfatterens frustrasjon, og skrev nylig en post om mitt frustrerte forsøk på å erstatte mitt 5 år gamle Siemens-tastatur. Både internet Navigator og Ultra X Flat har havnet på hylla...

Det fine ved navn: KBPC O HK N?

Det har jeg som backup for mitt L-tech I-nav. SE, så det så :p

Det kan kjøpes her

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

Bare et spm: Delte du opp plastplaten og tørket den innvendig? Antageligvis ja.

Men jeg opplevde å søle nesten en halvliter med julebrus i tastaturet mitt, det klarte jeg å redde ved å dra fra hverandre ALT, ned til den minste ting og skylde det i kokvarmt vann for å så la det lufttørke.

 

Nå fungerer det som en drøm igjen... videre vil jeg legge til at denne artikkelen er hva skal man si.... meningsløs? Men litt artig morro sier man ikke nei takk til :p

Lenke til kommentar

Trudde jeg var den eneste personen som fremdeles brukte "Microsoft Natural Keyboard Elite" jeg... men grunnen jeg bruker det enda, er for jeg elsker tastene.... og det er delt. Har prøvd andre men de har ikke samme "konsistensen" vurderer og kjøpe meg nytt siden dette begynner og bli ganske slitt og full i kaffeflekker.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan kjøpe som kan erstatte dette, helst i mørk farge som har cirka samme tastene osv?? (utenom "Natural MultiMedia Keyboard" som nevt i artikkelen).

:hmm:

Lenke til kommentar
Er det et fysisk annet layout på det engelske og svenske tastaturet??

 

Hva med å kjøpe ett av de og flytte de norske tastene over?? er dette vurdert/mulig?

jeg tror desverre ikke at det er mulig..

en venn av meg har kjøpt et tastatur, som viste seg å være eneksl, og selv om noen av knappene virker bare man husker hvor de skal være (Æ,Ø,Å), så mangler noen knapper...

 

han har også F-lock taster, og jeg HATER de...

Lenke til kommentar
KT1000 er kongen! Er et genialt standard keyboard som tar lite plass på pulten og koster under 200 spenn! Hmm, skulle gjerne hatt det uten windoze og meny tasten dog, men det er så nært et perfekt keyboard man kommer i disse bloat dager.

Helt enig. Det er et paradoks at det beste tastaturet på markedet også er et av de billigste. Og forresten, windows-tastene fungerer også under Linux. Hadde ikke klart meg med F-lock system. Er alt for avhengig av F-tastene, samt Scroll Lock. Scroll Lock fungerer kanskje ikke i Windows, men den fungerer svært bra i linux/unix-konsoll. Pluss at min KVM-switch kan styres ved å trykke to ganger på Scroll lock.

Lenke til kommentar

Enig i at F-Lock er en skrekkelig funksjon. Det mest fantastiske av alt er at det ikke er mulig å velge om den skal starte på eller av når du booter. Ikke offisielt i alle fall.

 

Det finnes imidlertid registerfiler man kan installere som retter opp dette, slik at alle tastene er vanlige F-taster som standard. Sjekk her: http://www.mvps.org/jtsang/flock.html

 

Insert er en knapp jeg aldri har bruk for, så akkurat det ser jeg ikke på som et så stort tap, men jeg må også si jeg stiller meg undrende til hvorfor MS på kludre til noe som fungerer og som "alle" er godt vant med.

 

KT1000 er et godt tastatur, men det frister ikke veldig når man har blitt vant med et delt. Mitt KT1000 har blitt degradert til reservetastatur.

Lenke til kommentar
KT1000 er et godt tastatur, men det frister ikke veldig når man har blitt vant med et delt. Mitt KT1000 har blitt degradert til reservetastatur.

Folk er forskjellige. Jeg har prøvd delt tastatur, og jeg synes det er et sant helvete å skrive på. Jeg skriver skikkelig touch, og delte tastatur får meg til å skrive saktere. Men det gjør meg ganske heldig, for jeg klarer meg da med svært billige tastatur.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk fornøyd med mitt keyboard, er ett av typen Logitech Cordless Internet Navigator Keyboard Special Edition om jeg ikke tar helt feil. Det som er snodig er at f-lock tasten er default slått av, selv med drivere installert, mens på andre kompiser som har samme tastatur bare i trådform så er den default på :dontgetit:

Jeg liker hele den sølvfargede sekjsonen midt på (den med volumhjul, skip track osv.) eneste knappen der jeg ikke bruker er media knappen, de andre knappene blir brukt hver eneste dag. Alt det andre rundt derimot bruker jeg ikke (e-post søk etc.), jeg har forøvrig insert knapp og alle andre vanlige knapper i ett deilig oppsett.

Nå har jeg aldri likt delte keyboard, sikkert fordi jeg har brukt vanlig i 14 år :love:

 

Men jeg skjønner din frustrasjon :yes:

har selv drept ett keytronic kt2000 med julebrus for noen år siden :(

 

EDIT: skrivefeil

Endret av thingul
Lenke til kommentar
hva brukes egentlig insert knappen til, jeg prøvde den nettopp i msn, og det skjedde ingenting...

Insert-knappen brukes i stor grad i Linux/Unix. Når jeg f.eks. bruker den kommandobaserte teksteditoren vi i linux, bruker jeg ins-knappen for å sette teksteditoren fra kommadomodus til input-modus. I linux/unix bruker man ctrl+ins for å kopiere en tekst, og shift+ins for å lime inn en tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...