Gå til innhold

Har du svimt av?


Newt32

Anbefalte innlegg

1: Midt i ein (marknad.

2: 1-2 minuttar

3: Litt for stort inntak av heliumgass :blush:

4: Sånn circa 500 personar.

 

Eg og eit par andre hadde ansvaret for å fylle ballonger med helium og gje til folk...blei fråteken det ansvaret ganske kjapt kan du sei. :lol:

 

Ellers trur eg ikkje eg har svima av, pleier ikkje tryne i trappa og slikt.

3. Var sulten og kom nettopp ut av dusjen. Virket som jernmangel siden jeg hadde flere ganger tidligere nesten besvimt. Da tenker jeg på når man reiser seg fort opp fra en stol eller en sofa; det svartner for deg og man blir svimmel.

 

Eg dreiv å monterte lysarmaturar i eit industribygg, og plutseleg så svartna det for meg...såg ikkje ein dritt. Og eg skulle måle avstanden mellom to punkt med ein tommarstokk. Sto der som ein løk og studerte tommarstokken i lengre tid, men alt eg såg var svart. Trudde eg skulle svime av, men det gav seg.

 

Har opplevd det samme, men i meir moderate former utallige ganger før, ein gang mens eg var sjuk og var på vei i seng så svartna det heilt og eg vakla meg framover utan å sjå noko som helst.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har besvimt to ganger den siste for et par dager siden.

1: På et legekontor

2: Et par minutter

3: Kraftig allergisjokk

4: 3 leger og et par forskrekka pasienter

 

1: På badet

2: Et par minutter

3: Småsyk + lite mat +lite drikke

4: Absolutt ingen andre enn meg selv, men siden jeg har besvimt en gang før visste jeg hva som holdt på å skje. Fikk velta meg selv inn i dusjen å skrudd på vannet før jeg ble borte :)

Lenke til kommentar
INGEN 6åring klarer 47km/t på en sykkel. Da skal du virkelig ha en helt ekstreeeem bakke.

Trodde det var lett jeg :dontgetit: 30 km/t på ski er jo bare å renne ned en liten bakke; "sykkel i en litt lengre og brattere bakke" tenkte jeg :blush:

Vet ikke, har aldri prøvd så :)

:/ Jeg tror ihvertfall det er fullt mulig. Jeg kjørte i 45 km/t når jeg var 11 år på ca. 200-300 meter i en veldig "slak" bakke.

Lenke til kommentar
Har besvimt to ganger den siste for et par dager siden.

1: På et legekontor

2: Et par minutter

3: Kraftig allergisjokk

4: 3 leger og et par forskrekka pasienter

 

1: På badet

2: Et par minutter

3: Småsyk + lite mat +lite drikke

4: Absolutt ingen andre enn meg selv, men siden jeg har besvimt en gang før visste jeg hva som holdt på å skje. Fikk velta meg selv inn i dusjen å skrudd på vannet før jeg ble borte :)

Poenget med dusjen er ?

 

Våkne fortere?

Nedkjøling?

Oppvarming?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har du noen gang svimt av? Virker litt interesant. Det jeg vil helst vite er:

1. Hvor svimte du av?

 

2. Sånn ca. hvor lenge svimte du av?

 

3. Hvorfor svimte du av?

 

4. Var det noen tilstedet når du svimte av?

 

 

Jeg har svimt av to ganger.

- På sjukhuset.

- 2 minutter.

- Fordi jeg skulle ta av gjipsen til armen. Den var for tynn og rar.

- Ja.

 

 

- I et bomberom

- 50 sekunder

- Fordi jeg så en mann som nettopp kom ut av en narkose. Han våknet.

- Ja

 

 

Edit: *Oppdatert*

1. På treninga

 

2. halvt minutt?

 

3. Intens kamptrening hvor jeg vs. mange. Oksygen opptaket var ræva.

 

4. De som skulle gå mot meg.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har besvimt noen gang, men var ganske close noen måneder sider.

Måtte ta blodprøve for å sjekke om jeg hadde kyssesyka. Legen stikker sprøyta i armen, jeg lukker øyene for å ikke se blodet. Så sier han "traff visst ikke blodåra helt der, klem hånden sammen noen ganger ellers må vi prøva igjen". Jeg klemmer og klemmer, ser på blodet som kommer ut, følte det tok evig tid. Da jeg reiste meg etterpå var det ikke langt fra jeg besvimte, måtte sitte på en stol og slappe av et par minutter etterpå.

Jævla sprøyter...

Lenke til kommentar

Var en kveld da jeg var hos en kamerat, fikk hjerteflimmer og blacket ut med jevne mellomrom opptil flere ganger. Ble litt redd og vurderte faktisk å ringe sykebil, ettersom hjertet var i totalt utakt, først dunket det fortere enn jeg noen gang har opplevd, før det senket seg ned til skummel lav puls. Det svartet for meg hele tiden, og jeg ble ekstra redd da jeg fikk tidenes tunellsyn og kjente at hjertet slo saktere og saktere, jeg lå på senga da en kamerat av meg prøvde å få kontakt med meg, jeg klarte rett og slett ikke å svare, kjente jeg bare skled lenger og lenger vekk. Men han fikk etterhvert ristet liv i meg. :)

 

 

Skal til legen på mandag da, slikt er ikke normalt.

Lenke til kommentar

1. Hvor svimte du av?

 

2. Sånn ca. hvor lenge svimte du av?

 

3. Hvorfor svimte du av?

 

4. Var det noen tilstedet når du svimte av?

Første gang.

 

1. Hjemme

 

2. 1-2 sec

 

3. Jo, mamma hadde falt på sykkelen og trynt ganske heftig. Da hun kom inn døren var hele trynet dekket med blod og en brukket nase. Hun gikk bort til vasken for å vaske seg og jeg følte meg svimmel. Siktet mot sofaen men før jeg var halveis datt jeg i bakken.

 

4. ja

 

Andre gang.

 

1. I geilo taubane er vell det de kaller det for (skiheis).

 

2. 1-2 sec

 

3. Dette er hva jeg har blitt fortalt. Jeg skulle hoppe på bigjumpen, men problemet var at jeg hadde altfor liten fart og landet midt på kulen. Av en eller annen grunn så klarte jeg å kjøre tryne ned i hoppet.

 

4. Ja, et par kamerater.

Lenke til kommentar

1. Hvor svimte du av?

I gangen heime hjå foreldrene mine

 

2. Sånn ca. hvor lenge svimte du av?

Eit par sekunder

 

3. Hvorfor svimte du av?

Var 17 år og hadde fått diagnosen forstyrra søvnfase syndrom (eller noko slikt), måtte begynne å ta søvn fremkallende medikamenter for å normalisere døgnrytmen. Hadde prøvd ein del ulike medikamenter, men ingen av dei fungerte, fekk ikkje skikkelige sovepiller ettersom desse er svært avhengigheitsdannande, fekk i staden antideprisive medikament som hadde den bivirkningen at du ble søvnig. Hadde prøvd eit par forskjellige og ingen av dei fungerte. Til slutt skulle eg ta tre forskjellige medikament (2 for at eg skulle sovne og 1 for at eg skulle våkne lettare). Første gongen eg tok denne cocktailen satt eg og ein kamerat og såg på film oppe hos meg. Kjente at eg begynte å bli trøtt, men ville sjå ferdig filmen så eg kjempa mot virkningen (ikkje lurt). DA filmen var ferdig skulle eg følge kameraten min ut og låse døra. Det som skjedde var at eg sovna mens eg gjekk, husker at alt vart svart og at det kom eit brak langt, langt borte. Våkna av at kameraten min dreiv og rista i meg. Der lå eg med armene ned langs kroppen, og med trynet godt trykkt opp i eit par med sko. Einaste grunnen til at det her ikkje gjekk heilt til den varme plassen som bibelen snakker om, var at eg landa med trynet på eit skostativ. Sjølve stativet var av metall, men eg traff nokon fine og mjuke sko. Det gjekk heil bra med meg, men stativet var knekt ned frå veggen (R.I.P).

 

Eg klarte å stable meg opp på beina og låste døra etter kameraten min, og eg fekk ein interessant tur tilbake til rommet mitt. Besvimte fleire gonger. Dreiv og støtta meg inn til veggen og krabba inn til rommet. Dagen etter på fann mor mi meg med buksene nede på knea, med alt lyset på, tv'n på og meg halvegs oppe i senga (låg på ein sovesova der madrassen ligg nede på golvet).

 

4. Var det noen tilstedet når du svimte av?

Kameraten min

Lenke til kommentar

svimte av en gang når vi hadde hatt tentamen (halvdags i 7nde klasse) og jeg hadde bare spist litt gosj og drukket litt brus, så skulle vi seff ha øvelse til stafett. jeg løpte 800 meter to ganger alt jeg klarte og når jeg var ferdig merka jeg at jeg ble helt slapp og rar og mista synet og falt om i en grøft rett ved. tror ikke det varte mer enn noen sekunder kanskje men det var litt merkelig.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Hmmm, er ikke sikker om jeg faktisk svimte av den første gangen:

 

Vel, uansett.

 

Jeg var vel 6-9 år (husker ikke helt, ihvertfall ikke gammel)

 

Og jeg fikk en kamerat på besøk, så skulle jeg vise han et eller annet skikkelig kult da, som tilfeldigvis var på toppen av et skap, (2m høyt ellerno?) Det skapet jeg skulle klatre opp og hente dette, hadde slike glassplater (hyllene) og glassruter.

 

Og så klatret jeg til topps nærmest, stod på underdelen og prøvde å rekke opp til toppen. Og da tok tyngdekraften over, (må vel ha lent meg utover eller noe) skapet begynte å tippe mot meg og veltet, med meg hengende på, så jeg gikk i bakken med skapet over meg, 1 knust glassplate og 2 knuste glassruter (akkurat der jeg stod/hang/lå...). Så jeg tror jeg var borte en liten stund før faren min kom opp og fikk løftet opp skapet. (Kameraten min fikk panikk, og foreldrene hørte jo GANSKE så tydlig smellet da stua var rett under rommet mitt)

 

Jeg var full av glass og ganske svimmel, de tok meg inn på badet og spylte håret mitt (FULLT av glassbiter)

 

Hehe, det var ikke akkurat en koselig opplevelse :(

 

 

Andre gangen vet jeg at jeg svimte av

 

Jeg var hos bestemora mi, og gikk rundt på kjøkkenet.

Så tror jeg jeg løp eller noe (var ikke så gammel da heller)

og glei på et teppe og gikk rett på ryggen og slo hodet i gulvet.

Svimte av, men vet ikke hvor lenge.

Var vel faren, mora mi, bestemor og søstra mi som var der da....

Lenke til kommentar
Var en kveld da jeg var hos en kamerat, fikk hjerteflimmer og blacket ut med jevne mellomrom opptil flere ganger. Ble litt redd og vurderte faktisk å ringe sykebil, ettersom hjertet var i totalt utakt, først dunket det fortere enn jeg noen gang har opplevd, før det senket seg ned til skummel lav puls. Det svartet for meg hele tiden, og jeg ble ekstra redd da jeg fikk tidenes tunellsyn og kjente at hjertet slo saktere og saktere, jeg lå på senga da en kamerat av meg prøvde å få kontakt med meg, jeg klarte rett og slett ikke å svare, kjente jeg bare skled lenger og lenger vekk. Men han fikk etterhvert ristet liv i meg. :)

 

 

Skal til legen på mandag da, slikt er ikke normalt.

Hjerteklapp er ikke unormalt, men det hørtes litt merkelig ut det der, ja.

Lenke til kommentar

1. Hvor svimte du av?

 

2. Sånn ca. hvor lenge svimte du av?

 

3. Hvorfor svimte du av?

 

4. Var det noen tilstedet når du svimte av?

1. 3. klasse barneskolen

2. Vet ikke, 30-60 min? Da jeg våknet, lå jeg hjemme i sofaen...

3. Spilte rugby, fikk en albu i bakhodet...svimte av da friminuttet var ferdig, inne på klasserommet

4. Ja, hele klassen og læreren. Vaktmesteren på skolen kjørte meg hjem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...