Gå til innhold

Har du svimt av?


Newt32

Anbefalte innlegg

Har nesten svimt av ett par ganger... Jeg hadde hjernerystelse og burde egentlig hvilt, men istedet var jeg hos en kamerat og så på håndballkamp på TV og jeg ble vel kanskje litt med når Norge scåra mål, men etter at kampen var ferdig ble plutselig alt rundt meg annerledes. Pusten ble tyngre og øyet fikk bare med seg glimt av det som skjedde rundt, så hørte jeg ting flere ganger og så begynte jeg å kaldsvette og skjelve... Jeg fikk tomla meg hjem og lagt meg på sofaen da! Var venner som så det.

 

En annen gang: grunnen til at jeg fikk hjernerystele var vel at jeg skalla i garderobedøra på jobben av en eller annen grunn... Så ble alt svart i 2 sekunder uten at jeg falt men så gikk alt bra. Dagen etter skalla jeg i vasken på badet og DA kjente jeg smerter fra dagen før og så ble jeg kjempesvimmel og kvalm. Var ingen som så det da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242

En gang eg syklet gikk det virkeli gale! :no:

Eg var vel 6 år gammel. (eg husker det som om det var for 10 minutter siden)

Eg skulle kjøre fort ned en bratt grusbakke, med en sving på slutten.

Eg kjørte i ca 47 km/t, og det gikk unna, får å si det slik.

Da eg komm til den sadans svingen, klarte forhjulet å skli.

det endte med at eg skrapa fjeset i grusen.

 

Eg bsvimte ikke, men eg var heldig og fikk norgesplaster :thumbup:

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
En gang eg syklet gikk det virkeli gale! :no:

Eg var vel 6 år gammel. (eg husker det som om det var for 10 minutter siden)

Eg skulle kjøre fort ned en bratt grusbakke, med en sving på slutten.

Eg kjørte i ca 47 km/t, og det gikk unna, får å si det slik.

Da eg komm til den sadans svingen, klarte forhjulet å skli.

det endte med at eg skrapa fjeset i grusen.

 

Eg bsvimte ikke, men eg var heldig og fikk norgesplaster :thumbup:

En seksåring i 47Km/t.. Ok.. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har svimt av et par ganger... D jeg husker best er:

 

1 min på do

Var svimmel, vet ikke hvorfor

 

30 sek i gymnastikk time

Jeg slo albuen i bakken, fikk sjokk ettersom jeg blokket totalt nerven til armen. Lå på gulvet og ristet. Sinnsyk svimmel og rar i flere dager etter.

 

Folk trodde jeg skulle dø :p

Lenke til kommentar
En seksåring i 47Km/t.. Ok..  :roll:

Er da fullt mulig det?

Og kan måles med "speedometer" på sykkelen.

 

edit: On topic: Har aldri besvimt, men holdt på en gang jeg skulle skrense rundt en sving på broren min sin nye sykkel. Var vant med DBS med dårlige bremser, så når jeg skulle skrense klemte jeg til på bremsen med full kraft, det endte med stup over styret og skraping oppetter armene. Var svimmel og så gult og blått rundt meg i flere minutter etterpå :!:

Endret av svamp
Lenke til kommentar

skal vi spoe litt mer av nå?

For det første svimte ikke denne 6-åringen av engang... For det andre - er det ikke offtopic?

 

La oss snakke om den gangen jeg besvimte på dass...

 

JEg dret, ble plutselig veldig svimmel og landet på gulvet. Hodet trykt oppunder do'en og bæsj utover gulvet (nei da... var egentlig ferdig, hadde tørket meg osv...)

 

Takk

Lenke til kommentar

prøvde en gang den "vitenskaplige" metoden for å svime av. Sitte nede og holde seg foran beine (kalles sikkert noe, helt sammen klappet...) og puste inn og ut alt man har ca 20 ganger. også reiser man seg og får noen til å presse hardt på brystet... jeg gikk rett i bakken, da jeg våkna (etter nesten 10 sek) fatta jeg ingen ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Dere tar helt rikti.

Den hendelsen jeg beskrev, sjkedde ALDRI! det var bare får å gjøre narr av dere.

 

og så på den store fine spruten som kommer opp bak båten (kjørte i ca. 22knop)

 

Og dere klager på min utfyldende informasjon? PLEASE!

 

For det første svimte ikke denne 6-åringen av engang... For det andre - er det ikke offtopic?

Jeg tengte at siden det var så mange som hadde slike "nestenbesvimelser" (pøzzeh) så kunne jeg poste det nærmeste jeg kom.

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar

1. Her på datarommet på en trestol

 

2. Ca. 7-8 sekunder

 

3. Var sulten og kom nettopp ut av dusjen. Virket som jernmangel siden jeg hadde flere ganger tidligere nesten besvimt. Da tenker jeg på når man reiser seg fort opp fra en stol eller en sofa; det svartner for deg og man blir svimmel.

 

4. Mamma, onkelen min og dama hans satt på platten/verandaen på andre siden av huset.

Lenke til kommentar

1. Skolen.

 

2. 5 sek.

 

3. Ble sparket på underleppa så fortennene gikk igjennom (med et uhell).

 

4. Ja.

 

___________________________________________________________________________________

 

1. Hos en kompis

 

2. 2 min.

 

3. Skulle ta salto men bena ga etter ( :confused: ) og det var den første gangen jeg noen gang hadde landet på hodet etter en salto.

 

4. ja.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...