Gå til innhold

Har du svimt av?


Newt32

Anbefalte innlegg

1)

 

I klasserommet i femteklassen trur jeg

 

2)

 

jeg er ikke helt sikker på hvor lenge eller noe slikt. husker bare jeg ble helt rød i ansiktet - begynte å svette noe grusomt - å måtte legge meg ned.

 

3)

 

Jeg er ikke helt sikker. alle i klassen trudde det var fordi vi lærte om omskjæring den timen

 

4)

 

hele klassen + to lærere. Helsesøstera kom litt senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. På Skole kjøkkenet (Altså Skolen)

2. Aner ikke hvor lenge jeg var borte..

3. Skulle hente en kasserole i skapet så dro jeg ikke begge skap dørene for å få dem opp men de satt fast så hele skapet følgte etter (dumme vaktmesteren hadde glemt og feste det). Skapet stoppet mot en vask som sto bak (hvis den ikke hadde gjort det kunne det gått riktig ille for det skapet var tungt) Siste jeg husker var at skapet kom mot meg. Når jeg våknet hadde jeg jævelig vondt i hode så jeg tokk meg der og fikk panikk for trudde det var masse glass der men det var bare sukker :p Hadde fått en stor sort kaserolle i hode..

4. Halve klassen + lærer tilstede når jeg besvimte og hele klassen + lærere når jeg våknet. Så må ha vert borte en god stund. For den klassen som var i et annet rom hadde hørt en jævelig bråk og gått inn på skole kjøkkenet.

Lenke til kommentar

Svimte ikke helt av, men var ganske susete:

 

1. Uttafor legekontoret

 

2. Var meget svimete i 40sek

 

3. Var trøtt, og hadde tatt ei "skikkelig" blodprøve i armen. Satt ikke ned etterpå, bare raste ut i bilen.

 

Jeg kjente at "her er det noe galt" når det var 10m til bilen, og gikk videre. Virket som om jeg hadde snurret rundt meg selv 30 ganger og var i ferd med å sovne. Gikk mot bilen, klarte å åpne døra, men ikke faen om jeg klarte å dukke når jeg skulle inn i bilen... :roll: Stanget hue 4 ganger (med god fart) inn i dørkarmen før jeg datt inn i bilen. Litt moromt når jeg tenker på det i etterkant. Skikkelig kul ble det og :grin:

 

4. Ja (Morra mi, f så flaut...)

Lenke til kommentar

Kanskje ett litt langt innlegg, men jeg satser på at det går bra

Jeg har svimt av 3 ganger i mitt liv, heldigvis har jeg aldri vært ute mer en et minutt

 

Første gangen var på barneskolen da jeg var i lekeslosskamp med en annen elev.

Dessvere for meg klarte han andre fyren å spenne ben på meg slik at jeg gikk rett i bakken med hodet først. Jeg husker ikke hva som skjedde så, men jeg våknet opp ca. 1 minutt senere, men da var jeg på andre siden av skolegåreden. :hmm:

Hvordan jeg kom meg dit må du ikke spørre om, jeg må ha gått ditt av meg selv i ørska. Jeg synes det var ganske pinlig ettersom hele skolen var vitne til det, men ettersom jeg tydligvis ikke ble liggende lenge på bakken så håpet jeg på at det ikke var så mange som oppfattet det som skjedde, men i timen etterpå var det plutselig en elev som av en eller annen grunn spurte læreren om hun noen gang hadde besvimt, hvor han fikk den ideen fra fikk jeg aldri vite. :hrm:

 

Andre gangen skjedde i vinter da vi skulle spille fotball i gymmen, Jeg var keeper og en motspiller sto ca. 3 meter unna meg da han sparket ballen med full styrke. Dessvere traff han meg midt i det ene øyet. Jeg begynte å sjangle bortover og jeg merket at det begynte å svartne, men heldigvis fikk jeg støttet meg til veggen så jeg ikke gikk i bakken, jeg var vel borte i et par sekunder.

Ganske morsomt å se seg i speilet etterpå når jeg hadde en tøff blåveis. :D

Hele klassen + læreren var vitne til episoden.

 

Tredje gang skjedde i Mars/April i år.

Det var en lekeslosskamp i garderoben og jeg falt og høyrearmen min traff en benk samtidig som motstanderen landet oppå meg. Jeg kjente at det gjorde j**lig vondt og på en eller annen måte visste at armen var brukket. Jeg klarte å sette meg opp på en benk før det svartnet for meg. Denne gangen var jeg borte i kanskje 20 sekunder. Jeg ble sittende der en stund, men etterhvert begynte jeg å gå opp trappen til gymsalen,

Det burde jeg kanskje ikke ha gjort for da jeg hadde kommet opp trappen begynte det å svartne for øynene igjen, men denne gangen klarte jeg å komme meg bort til læreren som med en gang sendte meg til legevakten.

Resultat: 1 brist i høyrearmen og gips i 6 uker :thumbdown:

Denne gangen var det bare noen få elever som var vitner

Endret av Bluesky
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ja, jeg har svimt av en gang.

 

1. Hvor svimte du av?

 

2. Sånn ca. hvor lenge svimte du av?

 

3. Hvorfor svimte du av?

 

4. Var det noen tilstedet når du svimte av?

 

1. I bunnen av trappa. (Første trinn)

2. 5-15 sek. antar jeg.

3. Jeg hadde feber den dagen, og orket ikke å spise eller drikke noe som helst. Var antakeligvis på grunn av feber + vannmangel.

 

Merkelig egentlig, jeg sjekket feberen min, det stor 38 grader celsius, 10 min. etter sjekket jeg igjen, der sto det plutselig 40 grader! Det siste jeg husker var at jeg sa: "Muttern, jeg tror jeg er litt dårligere enn jeg trodde." *kollaps*

 

4. Ja, heldigvis tok muttern meg imot sånn halvveis. :p Lillebror var også der.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har faktisk aldri svimt av :p . Synes det er rart, fordi minst 2 ganger "burde" jeg ha svimt av. Begge på sykkel (sykler veldig mye). Ene gangen var da jeg skulle opp en liten fjellknaus, men klarte det ikke og falt rett bak og slo bakhuet i en spiss fjellkant :blush: . Jeg hadde hjelm, men jeg slo meg rett under der hvor hjelmen ikke beskytter. Gjorde helt forbaska vondt, og smerten spredde seg ut i armene og nakken også :( .

Andre gangen var da jeg testa naboens nye sykkel, og da måtte jeg selvfølgelig hoppe litt på bakhjulet :D . Men jeg gikk rett på ryggen og slo hodet i asfalten :no: . Men denne gangen hadde jeg ikke hjelm (funnet ut at det er lurt med hjelm :!: ). Det gjorde vondt, men alt gikk bra da og :thumbup:

Lenke til kommentar

Svimt av en gang på fotballbanen, tror ikke jeg var borte i mer enn ett par sekunder eller noe.

Skulle nicke bort en ball som holdt på å gå i mål, tok løpefart stupnicket ballen ut, ferden fortsatte da med hodet først rett inn i den firkantede metallstanga (gammeldagse mål)

Positive var at jeg reddet ett mål og ble helt på laget i noen minutter, negative var ett stort blødene sår i hodet, hjernerystelse og måtte gå av banen.

Skjedde vel på barneskolen elns, minst 10 år siden...

Det skjedde på fotballbanen, under en "viktig" (tror det var finale i en cup) kamp, så.. var vel en del fotballspillere, noen lagledere, og den del "fans" (også kalt foreldre :p) til stede. Fikk mye medflølelse fra mange da :)

Lenke til kommentar

Har svimt av ja.

 

Hjemme rett over sofaen.

Rundt 10 secunder ca.

Reiste meg for fort opp av sofaen, alt ble svart og landet mellom sofaen og bordet. Kunne gått verre, kunne slått hodet rett i bor kanten.

Ja, det var noen til stede.

 

Igrunnen ganske ekkelt å svime av, er helt i svime når du våkner. Jeg hadde ikke peiling på hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Var med pappa og noen kamerater av han og henta en båt, var vel 11 år. Så hadde vi den på slep etter den store med tau og slikt over nesten hele baken for at båten bak skulle ligge fint, Så sto jeg der bak og så på den store fine spruten som kommer opp bak båten (kjørte i ca. 22knop) og med tau rundt meg i alle retninger slitna det ene tauet, og for rundt halsen min , kasta meg opp i været, pappa fikk tak i meg, så slukna jeg, våkna opp i båten 2-3 timer senere, med rød strek rundt hele halsen :)

det var grusomt. Er en del år sia nå, men husker det nesten like godt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...