Gå til innhold

Half-Life: La oss oppfriske HL-historien mens vi venter...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
en ting er verfall sikkert, gordon redder menneskeheten til slutt, Gordon "freeman"  :tease:    men jeg tror også att gordon dør på slutten, men blir vekt til live på nytt i half life 3

Om jeg ikke tar feil klarte ikke Gordon Freeman å redde menneskene og det er derfor de nå oppholder seg i de byene man får oppleve i HL2.

 

Personelig tror jeg G-man er som Bondevik, en mann i dress fra staten, men ingen vet hva han gjør der :p

Lenke til kommentar

ot: http://www.steampowered.com/?area=news <= der står det at HL2 bøkene Raising The Bar og guiden skal være i butikker worldwide imorra, noen som vet om butikker som får det inn ? jeg vil ha Raising The Bar ! ! :)

 

og er det ikke litt teit å gi ut game guiden før spillet så vi får vite litt om handlingen dager før spillet kommer ? ?

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
ot: http://www.steampowered.com/?area=news <= der står det at HL2 bøkene Raising The Bar og guiden skal være i butikker worldwide imorra, noen som vet om butikker som får det inn ? jeg vil ha Raising The Bar ! ! :)

 

og er det ikke litt teit å gi ut game guiden før spillet så vi får vite litt om handlingen dager før spillet kommer ? ?

Jeg har selv lyst på "Rasing the bar" :D

 

Det tar vel muligens litt lengre tid før den kommer til Norge sikkert, om den gjør det i det hele tatt da? Men vi har da alltid internett :p

Lenke til kommentar

Jeg har ikke preloadet HL2 via steam, så jeg lurer på når spillet vil være i butikkene ?

Vil det være i butikkene samme dag som det gis ut ? (neppe) eller 2-3 dager etterpå ?

Har desverre ikke fått spilt Blueshift og Opposing Force :( så tenkte jeg skulle gå gjennom dem før hl2, for historien sin skyld.

Half-Life må jo være tidenes spill, ingen over, ingen ved siden :love:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke preloadet HL2 via steam, så jeg lurer på når spillet vil være i butikkene ?

Vil det være i butikkene samme dag som det gis ut ? (neppe) eller 2-3 dager etterpå ?

Har desverre ikke fått spilt Blueshift og Opposing Force :( så tenkte jeg skulle gå gjennom dem før hl2, for historien sin skyld.

Half-Life må jo være tidenes spill, ingen over, ingen ved siden :love:

Vel om du leser "sticky'en" som er øverst i dette Half Life forumet så finner du ut når det kommer i butikkene :roll:

Lenke til kommentar

Vil bare sumere alt jeg har lest her:

 

1) Jeg mener selv at det ikke er aliens i bur når du starter hl1, men det kan hende jeg ikke har sett alt (skal uansett gå gjennom hl1 før jeg begynner på hl2). Jeg tror dere har sett aliene i Opposing-Force, der du begynner og der de har aliens i bur og diverse maskiner.

 

2) hl1 fåregår i hvert fall nesten på samme tid som Opposing-Force, fordi du ser sekvensen når Gordon hopper inn i portalen får å komme til xen.

 

3) Blue-shift kn jeg ikke helt huske ( skal gå gjennom det også ), men jeg har ikke sett noen atombombe gått av.

 

4) I hl1, sender du ikke opp en rakett eller noe, har den noe med spillet å gjøre, eller er det bare endetalj.?

 

5) I hl1 og Opposing-Force møter du noen svartkledde superninja folk, (som er damer!!!!( de har i hvert fall bryster, selv om de er relatvt trykkt sammen i den lær drakten ( Grrr, sexy (noen er menn også, som jeg husker det)))) har de noe me Combine å gjøre, Combine er litt "feitere" enn de slanke superninja folka. Anyways, disse ninja folka skal drepe både deg og black-opps. De skal drepe deg fordi du vet noe, og black-opps fordi de vet for mye. Er det noen sammenheng her ??

 

6) I slutten av hl1, mener jeg å huske at G-man gir deg et valg, om du vil fortsette å hjelpe ham eller å møte de der lyn dyra uten noen som helst sjanse. Det ser ut som om de fleste valgte å hjelpe til. Men, ja, kom lit utav det her.

 

7) Er det noe jeg har glemt her, vær snill å si noe i hvert fall, elsker dette temaet.

 

Synes alle skal/bør gå gjennom hl1 blueshift og opposing- force, før de tar hl2. Dette for å få med seg mest av historien.

 

Takk for meg. Dette har vært en bra øk/info time på skolen :thumbup:

Lenke til kommentar
Vil bare sumere alt jeg har lest her:

 

1) Jeg mener selv at det ikke er aliens i bur når du starter hl1, men det kan hende jeg ikke har sett alt (skal uansett gå gjennom hl1 før jeg begynner på hl2). Jeg tror dere har sett aliene i Opposing-Force, der du begynner og der de har aliens i bur og diverse maskiner.

 

2) hl1 fåregår i hvert fall nesten på samme tid som Opposing-Force, fordi du ser sekvensen når Gordon hopper inn i portalen får å komme til xen.

 

3) Blue-shift kn jeg ikke helt huske ( skal gå gjennom det også ), men jeg har ikke sett noen atombombe gått av.

 

4) I hl1, sender du ikke opp en rakett eller noe, har den noe med spillet å gjøre, eller er det bare endetalj.?

 

5) I hl1 og Opposing-Force møter du noen svartkledde superninja folk, (som er damer!!!!( de har i hvert fall bryster, selv om de er relatvt trykkt sammen i den lær drakten ( Grrr, sexy (noen er menn også, som jeg husker det)))) har de noe me Combine å gjøre, Combine er litt "feitere" enn de slanke superninja folka. Anyways, disse ninja folka skal drepe både deg og black-opps. De skal drepe deg fordi du vet noe, og black-opps fordi de vet for mye. Er det noen sammenheng her ??

 

6) I slutten av hl1, mener jeg å huske at G-man gir deg et valg, om du vil fortsette å hjelpe ham eller å møte de der lyn dyra uten noen som helst sjanse. Det ser ut som om de fleste valgte å hjelpe til. Men, ja, kom lit utav det her.

 

7) Er det noe jeg har glemt her, vær snill å si noe i hvert fall, elsker dette temaet.

 

Synes alle skal/bør gå gjennom hl1 blueshift og opposing- force, før de tar hl2. Dette for å få med seg mest av historien.

 

Takk for meg. Dette har vært en bra øk/info time på skolen :thumbup:

En gang for alle når det gjelder aliens i HL1:

 

Når du går ned mot rommet hvor alt starter (eksplosjonen) så er det flere glassmontere med headcrabs i. TCI har sagt det mange ganger, GORDON VAR IKKE DEN FØRSTE PÅ XEN! Når man kommer dit finner man masse lik og powerups... Hoveddelen forskerne på Black Mesa drev med var å forske på utenomjordiske ting/vesner. De holdt på med det før du fororsaket eksplosjonen...

 

Kul tråd alle sammen, men hvis dere kan, ikke flere HL2 spoilers, bare spekulasjoner :D

 

Faen som jeg gleder meg, har tatt studiedag 16 og drar til byen kl 9 eller no ^^

 

*GLEDE SEG*

Lenke til kommentar
Når du går ned mot rommet hvor alt starter (eksplosjonen) så er det flere glassmontere med headcrabs i.

 

Det er bare teleporter som står i monterene når du kommer der FØR eksplosjonen, men etter så kommer headcrabene.

 

Måtte bare rette det

Ja, det mener jeg å huske også. Alt virker stille og rolig på BM før "ulykken". MEn når sant skal sies har jeg ikke spilt BS og OF, men infoen her settr meg likevel godt inn i storyen.

 

Det fine med å være oppdatert på historien blir at HL2 blir myyyyyyye mer enn å bare knerte aliens (noe jo også hl1 var).

 

Først var det S700i deretter HL2 så POP: WW, høsten 2004 har vært herlig.

Lenke til kommentar
Når du går ned mot rommet hvor alt starter (eksplosjonen) så er det flere glassmontere med headcrabs i.

 

Det er bare teleporter som står i monterene når du kommer der FØR eksplosjonen, men etter så kommer headcrabene.

 

Måtte bare rette det

Hehe ok, men begynner å bli et par år siden nå :D Uansett, pointet er at de er der FØR eksplosjonen.

Lenke til kommentar

Blei skikkelig gira på å spille hl ved å lese denne posten. Tror dere jeg vil klare å gå igjennom HL - OP - BS før hl2 kommer ut?

 

Eller er det noen som vil skrive et stort sammendrag til meg :whistle:

co2 for eksempel- du var jo så glad i å skrive :D

Endret av ExE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...