Gå til innhold

Half-Life: La oss oppfriske HL-historien mens vi venter...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På trainstation videoen så ser på du på rutene til togene at det er flere byer

 

city-16 (som du drar til i HL2 tror jeg)

City-15

Osv..

 

Men bør også tenke på at Dr.Kleiner og Dr.Breen er to forskere med hver sin teori om hvordan de skal bli kvitt invasjonen.

 

Jeg vil tro at Combine er mennesker (leder av Dr.Breen) for å lage sikre byer mens de sloss mot aliensene. Bare det at Breen bruker litt "gestapo" metoder for å holde folk i sjakk.

 

Av en grunn så sloss motstandsbevegelsen mot Dr.Breen, kanskje Breen skal lage et dommedagsvåpen mot Xen?

 

So many options :love:

Lenke til kommentar
Så G-Man planter armerer atombomben likevel?

G-man får Black Ops til å plante bomben, mens han armerer den.

 

Den sprenger i slutten av Opposing force

 

EDIT: MER MER! *hyperaktiv*

Og Black Mesa sprenger? Altså utspiller "Blue Shift" seg før i tid enn "Opposing Force"?

HL, Oposing Force og Blue Shift skjer samtidig!

Lenke til kommentar
Vel, nesten samtidig vil jeg tro. Ettersom HL går over...3 dager? husker ikke helt, men tror det er det.

 

Barney Calhoun flykter med Dr.Rosenberg før det sprenger iallefall

Ja. Men jeg kom til å tenke på noe til. Dersom alle de som kjente til eksperimentet skulle tas av dage så måtte jo Barney og Dr. Rosenberg rømme landet for å si det sånn... kanskje de flyktet til Europa?!

Lenke til kommentar
Det er bare så pokkers lenge siden jeg har spilt det. Jeg vet at spillene utspiller seg i samme tid, ettersom man ser hele situasjonen under fra tre forskjellige vinkler. Men opplever man atombomben i Blue Shift, eller slutter spillet mye før denne hendelsen inntreffer?

Hadde bomben sprengt i blueshift hadde Barney vært død...

Lenke til kommentar
Vel, nesten samtidig vil jeg tro. Ettersom HL går over...3 dager? husker ikke helt, men tror det er det.

 

Barney Calhoun flykter med Dr.Rosenberg før det sprenger iallefall

Ja. Men jeg kom til å tenke på noe til. Dersom alle de som kjente til eksperimentet skulle tas av dage så måtte jo Barney og Dr. Rosenberg rømme landet for å si det sånn... kanskje de flyktet til Europa?!

mhm, til de sikre byene. MEN... du må tenke på at invasjonen på en eller annen måte blusset opp igjen, enten det var Combine eller Xen. Så myndigheten hadde andre ting å tenke på en dem.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av co2
Lenke til kommentar

Lest litt på HL2Fallout.com og der har de funnet ut at Barney har et nr på drakta si på et av screenshotsene. Der står det ett 17 og et annet tall, noe som indikerer City 17, mens det siste tallet indikerer et område av byen. Betyr det at Barney har fått seg jobb i City 17? Men det rimer ikke, da han sloss imot Combine-soldatene...

Lenke til kommentar
Det er bare så pokkers lenge siden jeg har spilt det. Jeg vet at spillene utspiller seg i samme tid, ettersom man ser hele situasjonen under fra tre forskjellige vinkler. Men opplever man atombomben i Blue Shift, eller slutter spillet mye før denne hendelsen inntreffer?

Hadde bomben sprengt i blueshift hadde Barney vært død...

Jo, selvfølgelig. Men poenget er at på slutten av Blue-Shift blir man jo teleportert til Xen, før spillet plutselig slutter. Er dette da noen står bak for å hindre at atombomben skal ramme dem? Eller er jeg helt på viddene?

 

Jeg bare leste noe om dette, og lurte derfor om Blue Shift faktisk utspiller seg og slutter i likt tidsrom som feks. Opposing Force...

Lenke til kommentar
Slutter ikke helt i samme tidsrom som Opposing force.

 

Men i slutten av Blueshift så flykter Barney og de andre i en bil.

Jo... men havner de ikke på Xen før det mystisk slutter? Vel, faen heller. Husker ikke det helt, poenget er at Barney har kommet seg safe til City 17, og det kan vel ikke være en tilfeldighet.

 

Og er det ikke litt frustrende å vite så mye, som du antakeligvis gjør, etter å ha lest på diverse forum? Jeg elsker å spekulere, men gleder meg til å få mange overraskelser servert...

Lenke til kommentar

Jo, selvfølgelig. Men poenget er at på slutten av Blue-Shift blir man jo teleportert til Xen, før spillet plutselig slutter. Er dette da noen står bak for å hindre at atombomben skal ramme dem? Eller er jeg helt på viddene?

 

Jeg bare leste noe om dette, og lurte derfor om Blue Shift faktisk utspiller seg og slutter i likt tidsrom som feks. Opposing Force...

Barney blir teleportert tilbake fra Xen til en av utgangene til Black Mesa.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Vel, skal på fest lørdag, så helga burde gå ganske fort (glemme alt :D )

 

Så er det HL2 24\7

 

Men seff er den uka full av prøver, stiler og prosjekt :(

 

I tillegg så har jeg fått en kvise inni øreflippen, sånn den blir stor og veldig varm og rød :lol:

Endret av co2
Lenke til kommentar

Half-Life historien fenger meg mer og mer for hver dag som går. Jo nærmere utgivelsen av 2'ern vi kommer, jo mer lyst får jeg til å spekulere i historien. Desverre er det en god stund siden jeg har spilt Half-Life spillene. Og hukommelsen svikter :blush: . Samtidig hjelper det ikke at spillet ligger hos en bekjent i Belgia.

 

Men en tur her på forumet gir meg mye interessant lesning, og jeg lurer på om spekulasjonene våre holder vann. Det er bare å vente og se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...