Gå til innhold

Al-Qaida truer Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og du har tydeligvis problemer med a se forskjell pa al-Qaida medlemmer, og opprorere i Irak. Forstnevnte diskuterte hvor mange medlemmer det var i al-Qaida, og den andre snakker om totalt antall opprorere i Irak, som er for det meste ikke al-Qaida medlemmer.

Artikkelen sa "militants" om dem som var i Irak (de 18000) og at medlemstallet til al-Qaida økte generelt (dvs. andre steder enn Irak). Moa. det du forkastet som spekulasjoner viste seg å stemme rimelig bra.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Og du har tydeligvis problemer med a se forskjell pa al-Qaida medlemmer, og opprorere i Irak. Forstnevnte diskuterte hvor mange medlemmer det var i al-Qaida, og den andre snakker om totalt antall opprorere i Irak, som er for det meste ikke al-Qaida medlemmer.

Artikkelen sa "militants" om dem som var i Irak (de 18000) og at medlemstallet til al-Qaida økte generelt (dvs. andre steder enn Irak). Moa. det du forkastet som spekulasjoner viste seg å stemme rimelig bra.

Du gir bare ikke opp du.

Her, for a knuse ditt forsok pa a prove a "ta" meg:

The IISS said the 1,000 al Qaeda militants estimated to be in Iraq were a minute fraction of its potential strength.

 

"A rump leadership is still intact and over 18,000 potential terrorists are at large with recruitment accelerating on account of Iraq," the IISS said. It gave no source for the figure.

 

:sleep:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Skulle det bevise noe?

Ja, at 18.000 var et tall pa totale al-Qaida medlemmer, og 20.000 tallet jeg snakket om senere var noe helt annet. Det at jeg sa at 18.000 var ren spekulasjon, men senere brukte 20.000 tallet, provde du a late som var den samme tingen.

 

18.000 al-Qaida medlemmer globalt - ren spekulasjon

20.000 opprorere totalt i Irak - ikke spekulasjon

 

Dette er to vidt forskjellige ting. Du provde a gjore de den samme tingen, og deretter gjore narr av meg for a tilsynelatende si at forst sa var det spekulasjon, men deretter ikke.

 

Men jeg snakket om to forskjellige ting. Som du IGJEN provde a lure deg unna med a si at det var det samme.

 

Bare si unnskyld for det var helt uhort av deg a drive pa sann.

Lenke til kommentar
Ja, at 18.000 var et tall pa totale al-Qaida medlemmer, og 20.000 tallet jeg snakket om senere var noe helt annet. Det at jeg sa at 18.000 var ren spekulasjon, men senere brukte 20.000 tallet, provde du a late som var den samme tingen.

Slik jeg forstod det var det 18.000 opprørere/islamister/terroriser/frihetskjempere i Irak. Det var du som meldte dem inn i al-Qaida og påstod at tallet var feil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja, at 18.000 var et tall pa totale al-Qaida medlemmer, og 20.000 tallet jeg snakket om senere var noe helt annet. Det at jeg sa at 18.000 var ren spekulasjon, men senere brukte 20.000 tallet, provde du a late som var den samme tingen.

Slik jeg forstod det var det 18.000 opprørere/islamister/terroriser/frihetskjempere i Irak. Det var du som meldte dem inn i al-Qaida og påstod at tallet var feil.

Eh, jeg siterte nettopp artikkelen det var snakk om hvor det star ganske sa tydelig at det var al-Qaida medlemmer globalt. Eller ma du kanskje se pa det en gang til:

The IISS said the 1,000 al Qaeda militants estimated to be in Iraq were a minute fraction of its potential strength.

 

"A rump leadership is still intact and over 18,000 potential terrorists are at large with recruitment accelerating on account of Iraq," the IISS said. It gave no source for the figure.

 

1.000 al-Qaida medlemmer i Irak. 18.000 globalt. Get it? Got it? Good.

Lenke til kommentar
Ok, tror ikke jeg gidder å drive en håpløs diskusjon med en USA\Israel forkjemper og rasist som er helt blottet for moral. Versegod fortsette med deg selv.

Eller for å si det på en annen måte: Du har sluppet opp for argumenter, og forsøker derfor å beskylde motdebattanten for å være en rasist uten moral i håp om å unngå å miste ansikt. Vel, det fungerte ikke.

Lenke til kommentar

Edit: Leste litt fort igjennom her (og har det litt travelt nå).. så for å unngå å peke ut feil syndebukk velger jeg å reformulere meg litt:

 

Å hevde eller antyde at alle muslimer er slemme/terrorrister, er og blir generaliserende og grenser IMO til uvitenhet og/eller trolling.

 

Tro det eller ei, men det finnes faktisk (det jeg velger å kalle) sofasitter-religiøse muslimer. Mennesker som er religiøse, men har et relativt løst forhold til sin religion.

 

At man er muslim innebærer ikke at man på et gitt tidspunkt utstyre ungene sine med stein og dynamitt for å rense verden for vantro, slik enkelte later å gi inntrykk av.

Endret av b-urn
Lenke til kommentar

Du generaliserer og sier at alle muslimer er slemme, og presenterer det som et ubestridelig faktum. Om ikke rasistisk, så grenser det til uvitenhet og/eller trolling.

Rasisme er det iallefall ikke, det er per definisjon[0] nedsettende holdninger om raser. Relgion har ingenting med rase å gjøre.

 

rasisme ras|is´me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer .

Lenke til kommentar
Jeg blir bare som temperamentsfull vestlending litt småirritert når folk tror alle fra vestlandet kommer fra "inngokksfjord" eller noe i den duren. :)

Du reagerer på generalisering av vestlendinger, men ikke når det gjelder muslimer osv.

 

Eneste grunnen til at du mener dette er den groveste generaliseringen på forumet til nå (noe det absolutt ikke er) er fordi du er fra vestlandet, og vet hva realiteten er.. i motsetning til vår venn.

 

Slik er det med diskusjoner rundt islam også. Men dette er mer godtatt, da det er legitimt og inn i tiden å hate muslimer.

 

Når seriøse politikere kan foreslå å forby islam, da er det noe galt.

Lenke til kommentar
Ok, tror ikke jeg gidder å drive en håpløs diskusjon med en USA\Israel forkjemper og rasist som er helt blottet for moral. Versegod fortsette med deg selv.

Eller for å si det på en annen måte: Du har sluppet opp for argumenter, og forsøker derfor å beskylde motdebattanten for å være en rasist uten moral i håp om å unngå å miste ansikt. Vel, det fungerte ikke.

Ja, helt korrekt! eller ikke..

 

Det er bare poengløst å diskutere politikk og religion med en person som har så feil oppfatning som ham. Og når det blir så patetisk så gidder jeg ikke mer. Blir som å snakke til en mur.

Lenke til kommentar
Jeg blir bare som temperamentsfull vestlending litt småirritert når folk tror alle fra vestlandet kommer fra "inngokksfjord" eller noe i den duren.  :)

Du reagerer på generalisering av vestlendinger, men ikke når det gjelder muslimer osv.

 

Eneste grunnen til at du mener dette er den groveste generaliseringen på forumet til nå (noe det absolutt ikke er) er fordi du er fra vestlandet, og vet hva realiteten er.. i motsetning til vår venn.

 

Slik er det med diskusjoner rundt islam også. Men dette er mer godtatt, da det er legitimt og inn i tiden å hate muslimer.

 

Når seriøse politikere kan foreslå å forby islam, da er det noe galt.

En liten forskjell.

Om Bergen ville bli en egen stat, og begynte å sprenge barn i luften for å fremme sitt krav, da hadde jeg ikke feid det under teppet, holdt kjeft og stilletiende støttet dem. Det er det som skjer i verden. Det er ikke så mye den brøkdelen muslimer som er terrorister som er ille, men den milliarden som støtter aksjonene, eller ikke gjør noe med det.

 

Edit: grusomt med leifer :blush:

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...