Gå til innhold

Al-Qaida truer Norge


Anbefalte innlegg

Som f.eks, drap av 30 barn også burde gjøre....

 

At disse ekstreme islamistene er dumme i hodet er det liten tvil om.

Tror nok i tilfellet med Beslan var det slik at de hadde et uhell med at en bombe fyrte av nar den ikke skulle, ogsa mistet terroristene fullstendig kontroll over situasjonen og begynte a fyre los pa alt som beveget pa seg for a fa kontroll. Jeg tror neppe det var poenget a drepe unger, siden som sagt, dette far ingen verdens sympati fra noen som helst i verden.

Når man fyller et rom fullt av unger og foreldre på første skoledag med eksplosiver, kan man ikke komme å si "oj, det var ikke meningen at bombene skulle gå av". Da har man fulle og hele ansvaret for ALT som måtte skje. Uansett hva som hender.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir så deprimert når jeg ser at folk støtter Bush her i Norge :(

Jeg er for at man skal finne og drepe Al-Qaida, men ikke i form av en militær krig. Heller noe basert på spionasje og overvåking.

 

Jeg håper faktisk at USA får Bush i 4 år til, så kan de drukne i sin egen dritt.

Grunnen til at mange støtter Bush\USA er via filmer der Amerikanerne alltid er heltene og de snille, noe som får oss til å automatisk støtte dem i krigshandlinger. Jeg vet i mange tilfeller at USA gjør feil ting og ofte i interessen av penger (olje i Irak) men man føler allikevel mer med dem enn irakerne. For man ser alt det kule moderne krigsutstyret som man ser i filmen, mens irakerne har AKer og RPGer, og ofte tyr til religionen.(noe man forbinder med terrorister, ofte fra filmer) Som oftest fordi de ikke har noe annet.

 

Nå gidder jeg ikke skrive mer, blir bare masse sutring om at Bush er smart og mektig blalblabla 9U(%#=¤=) Verdenen er noe DRIT! Religiøn suger, pengegriske amerikanere, fattigdom, krig, mennesker. DRIT Å DRA ALT SAMMEN. :realmad:

 

Fortrenger heller alt sammen og spiller data, så kan de skyte hverandre.

Lenke til kommentar
Som f.eks, drap av 30 barn også burde gjøre....

 

At disse ekstreme islamistene er dumme i hodet er det liten tvil om.

Tror nok i tilfellet med Beslan var det slik at de hadde et uhell med at en bombe fyrte av nar den ikke skulle, ogsa mistet terroristene fullstendig kontroll over situasjonen og begynte a fyre los pa alt som beveget pa seg for a fa kontroll. Jeg tror neppe det var poenget a drepe unger, siden som sagt, dette far ingen verdens sympati fra noen som helst i verden.

OK.... Så da bør vi selvsagt ta hensyn til det.... Siden det var UFLAKS, ikke sant?

 

Nå var det forøvrig ikke Beslan jeg tenkte på akkurat nå, men å drepe sivile, og kanskje spesielt barn... Ser jo ut til å være nærmest en hobby som disse disse evneveike individene gladelig morer seg litt med i kjedelige stunder.... Allah være med dem....

 

Synes uansett slike mennesker er svin jeg....

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Det er ikke noen unnskyldning for islamister at kristne prester og katolske heksebrennere var noen drittsekker for 5-600 år siden. Evner de ikke å oppføre seg, må vi stoppe dem. Koste hva det koste vil.

Prøv 2-300 år siden du. Den siste heksbrenningen i europa ble foretatt i 1792 såvidt jeg vet. I 1830 sluttet kirken i sør amerika å brenne hekser. Det er faktisk ikke så utrolig lenge siden i ett historisk perspektiv.

Lenke til kommentar
Utrydd Islam og fjern kjøterene i allefall fra Norge sier jeg.... Begynner å bli drit lei av å høre på hylingen fra moskeen i Oslo og de ubrukelige idiotene som stiller opp på TV hver gang det synes nødvendig å forsvare en muslimsk drapsmann enten han kjører buss eller flyr....

Muslimer er ikke nødvendigvis ekstremister og bør ikke ses på som en enhetlig gruppe. Jeg kjenner mange moderate muslimer som blir mer og mer fortvilet for hver dag. De hetses, mobbes og fryses ut av mennesker som tror at alle muslimer er terrorister.

 

Løsningen er nok ikke å "bombe dem tilbake til steinalderen", eller å fokusere alt på å drepe al-qaida medlemmer men opplysning og kommunikasjon. Det eneste vi oppnår ved å hate er å bli hatet. Ved å angripe og invadere vil hatet vokse og aksjonene bli mer desperate og få enda større konsekvenser. Hvis du behandler mennesker som dyr, vil de oppføre seg som dyr. Jeg kjenner også hatet og til en viss grad avskyen når jeg ser konsekvensene av terroraksjonene og tenker til tider at det hadde vært best å bare asfaltere hele midtøsten, nordafrika osv. :p Men innerst inne vet jeg at det ikke er løsningen.

 

Dersom moderate muslimer over hele verden, og andre innbyggere i land som er forbundet med terrorister, tør å stå frem og si at de ikke er en del av dette og ikke støtter denne politikken, hadde det svekket al-qaida mye mer enn invasjonsstyrker og bomber kunne gjort. Slik jeg ser det er disse menneskene nøkkelen til de fundamentalistiske organisasjonenes fall.

 

Uansett er det vanskelig å finne en løsning på dette. For hvert menneske som blir drept av invasjonsstyrkene eller etteretnngsorganisajsoner f.eks, kommer det tre nye som vil kjempe for saken. Familier, venner og andre som berøres av dødsfall påført av vestlige land vil hate oss mer og mer for alle slike opplevelser.

 

Innerst inne tror jeg dette har lite med religion å gjøre og mye med maktesløshet, frykt og frustrasjon. Et stolt folkeslag med en helt fantastisk historie med makt og høy utvikling har blitt redusert til lavkaste som blir skubbet hit og dit av vestlige makter. Det må bli bråk av sånt.

Lenke til kommentar

Så at arabiske musilmer sprenger seg i lufta har ikke noe med 72 jomfruer å gjøre, men fordi araberne var en stormakt for 500 år siden, og furter fordi "store stygge vesten" har mer makt? Tror du virkelig dette? Ikke en gang muslimene i midøsten sutrer så lenge!

 

At muslimer selv tok til orde mot terroren, hadde nok vært det beste, men det har vært mystisk stille fra verdens størst (feigeste?) religion de siste 50 år...

Jeg vil nesten påstå jeg forstår dem etter jeg leste VG i dag, om den nederlanske muslimske kvinneforskjemperen som ble drapstruet, bannlyst, muslimske nettsteder la ut fullt navn og adresse, og hun måtte så flytte i all hast. Alt fordi hun lagde en film som kritiserte Islam, og fortalte om kvinnemishandling i islam.

 

Jeg forstår hvorfor "muslimen i gata" er forsiktig med å kritisere islam vertfall..

Du gjør det i såfall med livet som innsats.

Lenke til kommentar
Så at arabiske musilmer sprenger seg i lufta har ikke noe med 72 jomfruer å gjøre, men fordi araberne var en stormakt for 500 år siden, og furter fordi "store stygge vesten" har mer makt? Tror du virkelig dette? Ikke en gang muslimene i midøsten sutrer så lenge!

 

Jeg kjenner jeg blir sliten av å lese slike ting som dette. Det er fortvilende med slike ekstreme generaliseringer. Tror du virkelig at flertallet av muslimer går med dynamitt under jakken?

 

Jeg gjentar min påstand om at dette ikke har med religion å gjøre. Selv om innbarka selvmordsklare terrorister kan påstå at dette har med religion å gjøre. I såfall tror jeg de leser koranen slik satan selv leser bibelen. Jeg mener det er hat, frustrasjon og maktesløshet. Det er kanskje også den eneste måten den svake part kan krige mot en teknologisk overlegen makt.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Så at arabiske musilmer sprenger seg i lufta har ikke noe med 72 jomfruer å gjøre, men fordi araberne var en stormakt for 500 år siden, og furter fordi "store stygge vesten" har mer makt? Tror du virkelig dette? Ikke en gang muslimene i midøsten sutrer så lenge!

 

Jeg kjenner jeg blir sliten av å lese slike ting som dette. Det er fortvilende med slike ekstreme generaliseringer. Tror du virkelig at flertallet av muslimer går med dynamitt under jakken?

 

Jeg gjentar min påstand om at dette ikke har med religion å gjøre. Selv om innbarka selvmordsklare terrorister kan påstå at dette har med religion å gjøre. I såfall tror jeg de leser koranen slik satan selv leser bibelen. Jeg mener det er hat, frustrasjon og maktesløshet. Det er kanskje også den eneste måten den svake part kan krige mot en teknologisk overlegen makt.

Jeg har aldri sagt at alle muslimer er terrorister.....

Det jeg mener er at selvmordsaksjoner ikke bare er et resultat av hat, men at aksjonistene er hjernevasket av "religiøse ledere". Kall det gjerne en avart av islam da. Føler du deg tråkket på og undertrykt, kjemper du imot. du sprenger deg derimot ikke i lufta på en barneskole, på en buss med skoleelever, på en kafe, på gata i rushtrafikken...

Eneste grunnen til at de sprenger seg selv i luften, er blind tro på de løftene de har fått av religiøse ledere, masse jomfruer og blablabla.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Så at arabiske musilmer sprenger seg i lufta har ikke noe med 72 jomfruer å gjøre, men fordi araberne var en stormakt for 500 år siden, og furter fordi "store stygge vesten" har mer makt? Tror du virkelig dette? Ikke en gang muslimene i midøsten sutrer så lenge!

 

Jeg kjenner jeg blir sliten av å lese slike ting som dette. Det er fortvilende med slike ekstreme generaliseringer. Tror du virkelig at flertallet av muslimer går med dynamitt under jakken?

 

Jeg gjentar min påstand om at dette ikke har med religion å gjøre. Selv om innbarka selvmordsklare terrorister kan påstå at dette har med religion å gjøre. I såfall tror jeg de leser koranen slik satan selv leser bibelen. Jeg mener det er hat, frustrasjon og maktesløshet. Det er kanskje også den eneste måten den svake part kan krige mot en teknologisk overlegen makt.

Jeg har aldri sagt at alle muslimer er terrorister.....

Det jeg mener er at selvmordsaksjoner ikke bare er et resultat av hat, men at aksjonistene er hjernevasket av "religiøse ledere". Kall det gjerne en avart av islam da. Føler du deg tråkket på og undertrykt, kjemper du imot. du sprenger deg derimot ikke i lufta på en barneskole, på en buss med skoleelever, på en kafe, på gata i rushtrafikken...

Eneste grunnen til at de sprenger seg selv i luften, er blind tro på de løftene de har fått av religiøse ledere, masse jomfruer og blablabla.

Mhm :yes:

Lenke til kommentar

Aargh. Stygge Al Qaida. Stygge religion-faen.

Ser på han dere Ayman-nisse-duden som "truer" Norge, og undres...hvorfor kan ikke han stille på sånn nettprat på VG eller Dagbladet eller no?

Har et par ting jeg har lyst å få proppa inn i det stygge hodet hans.

Han vet sikkert ikke hvor Norge ER en gang. :roll:

Ikke misforstå meg, jeg er ikke rasist, og har ingenting imot innvandrere, folk fra andre kulturer, folk med annen farge i huden, MEN jeg hater religion. Og islam er den verste av dem alle. Alle muslimer....om forlatelse, jeg mener selvfølgelig religionen ISLAM, burde vært utryddet, fjernet fra jordens overflate. Det eneste den gjør er å skape et faens helvete.

Jeg vet jeg sikkert får mange imot meg nå, men dette er min oppriktige mening. Jeg støtter ikke muslimer og deres såkalte "tro" for alt i verden :mad:

 

Jadajadajada, jeg VET at det er de religiøse lederne som har skylden. De hjernevasker millioner av mennesker. "Allah vil at alle land som har kontakt med USA skal bombes. Alle skal dø. De eneste rettmessige ledere av verden er Jabba, Bubba Alfasi, Mayda Adib Shagfal Rasshi og de 40 røverne."

:mad:

Lenke til kommentar
Føler du deg tråkket på og undertrykt, kjemper du imot. du sprenger deg derimot ikke i lufta på en barneskole, på en buss med skoleelever, på en kafe, på gata i rushtrafikken...

Eneste grunnen til at de sprenger seg selv i luften, er blind tro på de løftene de har fått av religiøse ledere, masse jomfruer og blablabla.

Dette er jeg uenig i. Hvordan skulle de ha kjempet i mot da mener du? De er utrolig underlegen både teknologisk og økonomisk. I tillegg føler de gjerne at det er berettiget siden deres egne barn blir slaktet. Jeg er selvsagt enig at dette er en fullstendig uakseptabel måte å drive krigføring på, men jeg forsøker å forstå mekanikken bak disse syke handlingene.

Lenke til kommentar

Nå har Akhtar Chaudry, SV-politiker og muslim, gått ut i media og oppfordret landets muslimske miljøer til å være mer årvåkne enn de har vært til nå overfor terrorister.

Ser ut til at det Carnifex sa litt tidligere i posten skjer, i større eller mindre grad.

Det er bra at herr Chaudry gjorde dette synes jeg, både med tanke på det han sa og det at kanskje flere nå skjønner at veldig få muslimer er superfundamentalister som gjerne sprenger en kirke for moroas skyld.

 

EDIT: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article882883.ece

Endret av Baron Ereksjon
Lenke til kommentar
Føler du deg tråkket på og undertrykt, kjemper du imot. du sprenger deg derimot ikke i lufta på en barneskole, på en buss med skoleelever, på en kafe, på gata i rushtrafikken...

Eneste grunnen til at de sprenger seg selv i luften, er blind tro på de løftene de har fått av religiøse ledere, masse jomfruer og blablabla.

Dette er jeg uenig i. Hvordan skulle de ha kjempet i mot da mener du? De er utrolig underlegen både teknologisk og økonomisk. I tillegg føler de gjerne at det er berettiget siden deres egne barn blir slaktet. Jeg er selvsagt enig at dette er en fullstendig uakseptabel måte å drive krigføring på, men jeg forsøker å forstå mekanikken bak disse syke handlingene.

Det hjelper ivertfall IKKE å kjøpe dynamitt istedet for mat, sende barna terrortrening istedet for skole, sprenge barn og andre uskyldige sivile for så å miste all respekt og støtte over hele verden. At f.eks de er underlegen økonomisk og teknologisk er deres egen feil, da de virker mer interessert i å piske folk, kjøpe våpen og sprenge ting, enn å lage et bærekraftig samfunn.

 

Og ikke si de ikke har hatt en sjanse til å gjøre dette. Usa har blitt en supermakt på noe over 200 år. Israel som vi kjenner det i dag, har blitt en av verdens millitære stormakter og en økonomisk og teknologisk kjempe på 50 år. Hva, med visse unntak, har de andre statene i midtøsten å vise til?

Lenke til kommentar
Så poenget er at vi ikke skal til krig, fordi da skjer det forferdelige ting? Derfor sitter vi bare i ro og håper at ikke 3000 nye uskyldige må dø?

Hvis 2000 må dø for å redde 3000, så må det skje. Ingen har sagt at det er pent, det gjør det ikke mindre nødvendig.

USA kunne heller brukt milliardene sine på sultofre i Afrika, samt bli kvitt AIDS osv..

Lenke til kommentar
Så poenget er at vi ikke skal til krig, fordi da skjer det forferdelige ting? Derfor sitter vi bare i ro og håper at ikke 3000 nye uskyldige må dø?

Hvis 2000 må dø for å redde 3000, så må det skje. Ingen har sagt at det er pent, det gjør det ikke mindre nødvendig.

USA kunne heller brukt milliardene sine på sultofre i Afrika, samt bli kvitt AIDS osv..

God idé! Og når det er gjort kan alle være snille med hverandre, så slipper vi mer tull og fanteri her i verden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...