Gå til innhold

INFO: Webhosting, oversikt..


Marvil

Anbefalte innlegg

Ny erfaring om servetheworld:

*snip*

 

Nå har det gått så langt jeg kommer til å nekte å betale webhotell for neste regning. Jeg skulle flytte domenene mine over i mai/juni, og syntes det er for dårlig jeg må vente i 1/2 år for at de skal ta tak i noen dokumenter.

 

Hva syntes dere om dette?

Bytt til subsys! Bedre kundeservice skal du lete lenge etter!

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er alle fornøyd med Subsys? Jeg vurderer på å flytte fra MediaTemple og over til Subsys, men er skeptisk til at de kun tilbyr hhv 1, 2 og 3 GB(!) når jeg har 100 GB hos MediaTemple og kan få unlimited hos Dreamhost...

 

Jeg har ikke prøvd subsys, men jeg personlig har vært veldig fornøyd med "rimuhosting" (http://rimuhosting.com/) siden en kan velge hvor i verden du vil ha servere, relativt rimelige VPSer og til nå svært bra service. Så kan anbefale dem.

Lenke til kommentar
Er alle fornøyd med Subsys? Jeg vurderer på å flytte fra MediaTemple og over til Subsys, men er skeptisk til at de kun tilbyr hhv 1, 2 og 3 GB(!) når jeg har 100 GB hos MediaTemple og kan få unlimited hos Dreamhost...

Jeg er veldig fornøyd med subsys, men om du tenker å bruke hotellet som lagringsplass så er nok ikke susbsys det beste valget (da de ikke tilbyr mye lagringsplass) Jeg bruker dreamhost (unlimited) for det

 

Alt annet med subsys syns jeg er veldig bra. Rask respons på hendvendelser, støtte for rails og django.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å flytte blikket mitt fra Subsys og over til Domeneshop. Ser at Domeneshop har rimelig gode linjer, noen som har erfaringer?

Jeg har brukt Domeneshop i ca. 2 år (derfor jeg sammenligner de med Subsys), aldri hatt en eneste klage på de. De har gode linjer og god support. De er dog veldig gjerrige på diskplass i sammenligning med f.eks Subsys.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det en spesiell grunn til at du absolutt trenger IPB? Er enig i at 1300 kr i året er altfor mye, spesielt når man har minst like bra eller bedre alternativer som phpBB3 og SMF. ;)

Har allerede 3 nettsider som har phpBB3, og for meg så virker IP.Board som en mer proff løsning, dermed tenkte jeg at jeg skulle prøve det neste gang om det finnes noen gode tilbud på webhoteller som inkluderer det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen som har nevnt one.com?

(Jeg så ikke så veldig mye gjennom tråden da heller, men.)

 

Vi, altså familien har hjemmeside hos one.com

- 3GB lagringsplass

- Ubegrenset e-mail konti

- Fotogalleri, blog.

 

For 10kr måneden + 100kr domeneavgift, + 100kr oppstartspris.

320kr første året, blir det da.

 

Jeg synes det er en grei deal ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ingen som har nevnt one.com?

(Jeg så ikke så veldig mye gjennom tråden da heller, men.)

 

Vi, altså familien har hjemmeside hos one.com

- 3GB lagringsplass

- Ubegrenset e-mail konti

- Fotogalleri, blog.

 

For 10kr måneden + 100kr domeneavgift, + 100kr oppstartspris.

320kr første året, blir det da.

 

Jeg synes det er en grei deal ;)

 

one.com har ikke ssl epost (imap,pop eller webmail). Så rimelig downer der. Webhostingen er også litt rar, de sier man har ubegrenset trafikk, men man får ikke laste opp filer større enn x (har ikke funnet grensen enda, men er liten)..

 

Helt genial for enkel webhosting derimot.

Lenke til kommentar

Hei, da tråden er litt vel lang velger jeg å spørre om råd :)

 

Jeg trenger en ny host (skal bare brukes til filer), krav er som følger:

- http eller ftp listing av filer

- ~10GB lagring, ingen begrensing på filer eller filtyper

- helst ubegrenset trafikk

- opplasting over ssh eller ftp

- Mulighet for cron-jobber (ikke et must)

- Akseptabel linje

- Pris jeg kan leve med

 

Database og annet dill (PHP osv) er unødvendig.

 

Noen tips?

Endret av olear
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...