Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:w00t::w00t::w00t:

 

Mine problemer er løst!

 

Bytta ut OCZ rammen med

Corsair TWINX2048-3200PRO DDR-DIMM 2048M Kit w/two matched CMX1024-3200PRO DIMMs

 

Ingen problemer med å spille BFV lenger. Kan sette alt til max i 1600x1200 og det flyter uten problemer. Måtte faktisk sette ned sensitiviteten på musa da alt gikk så mye lettere

:w00t::w00t::w00t:

 

Så problemet var alså ikke nok strøm til OCZ rammen og varme pga 4 x 512 mb brikker som satt alt for tett.

Dette var deilig.

 

Nå skal det testes 3D mark her :)

Endret av kasol
Lenke til kommentar

"Undertegnede begynner å lure på om programmerene fra Nederland gikk på noen nervestimulerende stoffer da de produserte og sendte ut denne BIOS-en midt på natta."

 

:wow:

 

Stund siden denne kom, men har ikke hatt nett på en stund... Måtte quote den der, falt "nesten" av stolen da jeg leste dette....

 

 

_

Thorsan

Endret av thorsan
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

herregud, denne PC er jo noe jeg lekte med i fjor.

 

Ha ha. Den er jo helt bak mål

 

Sitter nå med en fx-55, 2 gb ram, 2 x 6800 ultra i SLI, 2 x 74 raptor i raid 0, alt vannkjølt (til og med disker og skjermkort), 2 x 2180 ux+ (NEC), 600 watts PSU. Gidder ikke å gro inne med en gammel PC. Den jeg sitter på nå skal også snart byttes inn mot noe råere. Gidder ikke sitte med "kalkulator" når jeg skal spille og leke meg...

Lenke til kommentar
Sitter nå med en fx-55, 2 gb ram, 2 x 6800 ultra i SLI, 2 x 74 raptor i raid 0, alt vannkjølt (til og med disker og skjermkort), 2 x 2180 ux+ (NEC), 600 watts PSU. Gidder ikke å gro inne med en gammel PC. Den jeg sitter på nå skal også snart byttes inn mot noe råere. Gidder ikke sitte med "kalkulator" når jeg skal spille og leke meg...

Quanta costa? :whistle:

Lenke til kommentar
herregud, denne PC er jo noe jeg lekte med i fjor.

 

Ha ha. Den er jo helt bak mål

 

Sitter nå med en fx-55, 2 gb ram, 2 x 6800 ultra i SLI, 2 x 74 raptor i raid 0, alt vannkjølt (til og med disker og skjermkort), 2 x 2180 ux+ (NEC), 600 watts PSU. Gidder ikke å gro inne med en gammel PC. Den jeg sitter på nå skal også snart byttes inn mot noe råere. Gidder ikke sitte med "kalkulator" når jeg skal spille og leke meg...

*desperat kveleforsøk*

Lenke til kommentar
Altså maskin kosta noe å 40lapper, min kosta rundt 10-12 lapper, jeg får cirka 20.000 i 3dmark 01, og 6000, i 3dmark 03, tror jeg.

Den maskin der, kom ikke langt over i 3mark 01, dette er ganske dårlig, når man tenker på prisen, dog, fikk mer i 03 da..

Bra gjennomført, med tanke på at det er litt gammelt nå

Bare skjermene koster 19 000 og produserer neppe mye ytelse :whistle::whistle:

 

Moralen er at Kong salamon ikke får så mye bedre ytelse en Jørgen hattemaker.

Lenke til kommentar
Altså maskin kosta noe å 40lapper, min kosta rundt 10-12 lapper, jeg får cirka 20.000 i 3dmark 01, og 6000, i 3dmark 03, tror jeg.

Den maskin der, kom ikke langt over i 3mark 01, dette er ganske dårlig, når man tenker på prisen, dog, fikk mer i 03 da..

Bra gjennomført, med tanke på at det er litt gammelt nå

Bare skjermene koster 19 000 og produserer neppe mye ytelse :whistle::whistle:

 

Moralen er at Kong salamon ikke får så mye bedre ytelse en Jørgen hattemaker.

Ingen vits med et über oppsett uten at ytelsen og kvaliteten kommer skikkelig til uttrykk :thumbup:

 

For øvrig kan man ikke sammenligne ytelsen i 3DMark01. Det er helt uinteressant for et sånt oppsett. Spør Jørgen Hattemaker hva han får i 3DMark05 og spør deretter hva Øyvind får. Forskjellen vil nok være dramatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...