Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er det jeg sier , disse amd maskinene  :!:  :!:

Ja, for det var jo AMD sin feil dette. :no: Mitt MSI K8N NEO2 Platinium funker helt fint med Boosteren, å vannpumpa lever også i beste velgående.

DU tok spøken ja , :D Gratulerer :whistle:

Merkelige greier at det er ikke lov å spøke ang AMD , det er jo værre enn å banne i kirka her på forumet :hmm::hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Det er det jeg sier , disse amd maskinene  :!:  :!:

Ja, for det var jo AMD sin feil dette. :no: Mitt MSI K8N NEO2 Platinium funker helt fint med Boosteren, å vannpumpa lever også i beste velgående.

DU tok spøken ja , :D Gratulerer :whistle:

Merkelige greier at det er ikke lov å spøke ang AMD , det er jo værre enn å banne i kirka her på forumet :hmm::hmm:

Tror nok heller det er JimRamse som er vandt til at det du sier er negativt om amd, du pleier jo ikke å værer treg når amd kan kritiseres...

 

Og inlegget ditt kan lett misforståes da "disse" også kan bety å snakke negativt om, og da er det ikke lett å vete om smiliene ler av setningen før eller amd...

 

(btw.. hele verden er ikke imot deg ;) )

Nå var nå dette ment som en spøk da , men ja jeg tør kritisere amd akkurat som jeg tør kritisere Intel , men min kritikk er i hovedsak basert på egne erfaringer da jeg har og har hatt begge system i en årrekke + at jeg bygger maskiner for andre . Men la oss ikke legge dette til en amd/inteldebatt , en slik har vi på Hovedkort/minne /cpu delen og den bør være et skoleeksempel for slike diskusjoner . :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå var nå dette ment som en spøk da , men ja jeg tør kritisere amd akkurat som jeg tør kritisere Intel , men min kritikk er i hovedsak basert på egne erfaringer da jeg har og har hatt begge system i en årrekke + at jeg bygger maskiner for andre . Men la oss ikke legge dette til en amd/inteldebatt , en slik har vi på Hovedkort/minne /cpu delen og den bør være et skoleeksempel for slike diskusjoner . :thumbup:

"Problemet" som går igjen og igjen med disse spøkene dine er at de er akkurat sarkastiske nok til at du får frem poenget, akkurat tvetydige nok til å kunne tolkes seriøst, men akkurat smilende nok til at du lett kan blåse dem vekk med "tok du ikke spøken? herregud ass :whistle:" eller det litt mer arrogante "DU tok spøken ja , :D Gratulerer :whistle: ".

 

Etter en slik ansvarsfraskrivelse følger du typisk opp med kommentarer som plasserer deg som offer, f.eks. "alle kan spøke med Intel, men alle syter når jeg spøker med AMD" eller du tar rollen som den fornuftige, f.eks. "men la oss ikke la dette bli en debatt".

 

Du balanserer på en hårfin linje, og etter lang erfaring er du flink til det. Men det er ting som tyder på at en del folk lar seg irritere over disse ordlekene dine, selv om de ikke klarer å utmanøvrere deg i ordets kunst. :ermm:

 

Edit: La til et avsnitt.

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Nå var nå dette ment som en spøk da , men ja jeg tør kritisere amd akkurat som jeg tør kritisere Intel , men min kritikk er i hovedsak basert på egne erfaringer da jeg har og har hatt begge system i en årrekke + at jeg bygger maskiner for andre . Men la oss ikke legge dette til en amd/inteldebatt , en slik har vi på Hovedkort/minne /cpu delen og den bør være et skoleeksempel for slike diskusjoner . :thumbup:

"Problemet" som går igjen og igjen med disse spøkene dine er at de er akkurat sarkastiske nok til at du får frem poenget, akkurat tvetydige nok til å kunne tolkes seriøst, men akkurat smilende nok til at du lett kan blåse dem vekk med "tok du ikke spøken? herregud ass :whistle:".

 

Du balanserer på en hårfin linje, og etter lang erfaring er du flink til det. Men det er ting som tyder på at en del folk lar seg irritere over disse ordlekene dine. :ermm:

Driver ikke med ordlek , dette var en spøk og der det ikke er en spøk sier jeg det rett ut ,vet jeg er upoppulær blandt mange fordi jeg disser amd , men det bryr meg ikke da jeg gjør det av egne erfaringer og TØR stå for disse selv blandt amd folk .

Er det en ting jeg har lært i min oppvekst så var det å stå for mine synspunkt , det er det ikke alle som kan si .

De fleste som kritiserer ting her har ingen eller liten erfaring med det de kritiserer , men gjør det for å høre til blandt flertallet .

Hadde jeg kritisert en annen cpu produsent så hadde heller ikke reaksjonene vært så store .

Men la nå denne saken ligge ,den har ingenting med denne posten å gjøre :)

Lenke til kommentar
Driver ikke med ordlek
Det kan ikke du bare bestemme. Det er like mye opp til leseren å tolke hva du skriver. :hmm:

 

dette var en spøk og der det ikke er en spøk sier jeg det rett ut
Hører du sier det, men jeg er altså uenig. :ermm:

 

vet jeg er upoppulær blandt mange fordi jeg disser amd
Så her sier du rett ut at du disser AMD? Trodde du har benektet det en god del ganger før? Dessuten hopper du her til en konklusjon om hvorfor du er upopulær. For det første: Hvem er du upopulær hos? Du pleier alltid referere til "mange" eller "de andre", men nevner eller antyder aldri noe mer spesifikt. For min egen del ser jeg svært sjeldent folk som uttaler seg direkte negativt til eller om deg, så hvor du tar "mange" fra vet ikke jeg. Men du bruker hvertfall argumentet både titt og ofte, for det det er verdt. Det skal du ha. :roll: Det er vel forresten greiest at du ikke konkretiserer hvem dine kritikere er, for da kan man ikke argumentere mot det og si at du har misforstått. :whistle:

 

For det andre: Du vet faktisk ikke hvorfor folk evt. ikke liker deg. Grunnen til at du sier at dette er nok heller for å spille offer. Hvis folk ikke liker deg på grunn av noe tåpelig, så er det jo de andre som er tåpelig, og ikke deg, sant? :( Praktisk!

 

men det bryr meg ikke da jeg gjør det av egne erfaringer og TØR stå for disse selv blandt amd folk .
Og her har vi et prakfult eksempel på det jeg beskriver i forrige post. Først spiller du offer (se forrige avsnitt), og så kommer denne setningen der du viser at du er fornuftig. For øvrig er det ingen som har sagt at du ikke står for meningene dine, så denne informasjonen var overflødig, og altså kloke ord som du kun tok med for å være... ja akkurat: den fornuftige. :innocent: Tar jeg feil?

 

Er det en ting jeg har lært i min oppvekst så var det å stå for mine synspunkt , det er det ikke alle som kan si .
Mer fornuftig svada som ingen har bedt om. Det er mange som kan si at de står for sine synspunkter, bl.a. jeg. Men det har jo ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. :D

 

De fleste som kritiserer ting her har ingen eller liten erfaring med det de kritiserer , men gjør det for å høre til blandt flertallet .
"Ubegrunnet påstand"-alert. AWOOGA! AWOOOGA! Siden dette gjelder de fleste har du vel flusst av eksempler å hente fra? Tør jeg spørre om noen? Du uttaler deg dessuten om hvorfor folk mener det de mener - "for å høre til blant flertallet". Hva vet du egentlig om det? Ingenting, antakelig. Med andre ord kritiserer du folk uten noen som helst erfaring med tankelesing. Du har dermed motsagt deg selv, har du ikke?

 

Hadde jeg kritisert en annen cpu produsent så hadde heller ikke reaksjonene vært så store .
Ah, nok et prakfult eksempel på info ingen har bedt om, og som igjen gjør deg til offer. :no: Kan du begrunne påstanden din med mer enn retorikk, er du snill?

 

Men la nå denne saken ligge ,den har ingenting med denne posten å gjøre  :)
Jøss, nå synes jeg du repeterer triksene dine vel ofte her. Dette er vel (om jeg ikke tar grundig feil) enda et eksempel på at du avslutter et innlegg med å være fornuftig, slik at din motpart blir tåpelig dersom han fortsetter å motsi deg. :thumbdown: Grattis, du har bestått manipulatorskolen med glans! :love:

 

PS: Før noen klager på det: Ja, jeg bruker retorikk/manipulering selv i dette innlegget, men det er jo en av de mest effektive måter å fremheve andres tilsvarende taktikk på, er det ikke?

 

Åh, jeg holdt nesten på å glemme det: Snekker`n, la oss nå la dette ligge, det har jo ingenting med topic å gjøre. :cool:

Lenke til kommentar
Pm, folkens, pm... :roll:

Jeg synes innlegget mitt egner seg i offentlighet fordi hele saken bør ses i lengre tidsperspektiv, f.eks. 2 år. Det er ikke få ganger Snekker`n har fått kommentarer på innlegg, og ikke få ganger han har skrevet innlegg som fisker etter flames.

 

Etter alle de (unødvendige?) bits og bytes forumet har lest på grunn av hans flame-baits, synes jeg ikke det er for mye for langt å få poste 2 offentlige svar-innlegg. Tross alt oppsummerer de to svarene det meste av det jeg har hatt lyst til å skrive de 100 forrige gangene, men sparte dere for da. Er det ikke bedre å ta en ordentlig debatt i én tråd, enn å småkjekle 100 ganger? ;)

 

Og hvis vi kommer noe nærmere en konklusjon, så tror jeg dette kan spare mange fremtidige innlegg fra andre brukere også. Faktisk kan man dra det så langt som til å si at dette egentlig er en diskusjon om forum-regler: Skal det være lov å skrive slike finurlige spøker som man vet noen kommer til å misforstå og som igjen leder tråd etter tråd off-topic? ;)

 

Edit: Leif.

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Driver ikke med ordlek
Det kan ikke du bare bestemme. Det er like mye opp til leseren å tolke hva du skriver. :hmm:

 

dette var en spøk og der det ikke er en spøk sier jeg det rett ut
Hører du sier det, men jeg er altså uenig. :ermm:

 

vet jeg er upoppulær blandt mange fordi jeg disser amd
Så her sier du rett ut at du disser AMD? Trodde du har benektet det en god del ganger før? Dessuten hopper du her til en konklusjon om hvorfor du er upopulær. For det første: Hvem er du upopulær hos? Du pleier alltid referere til "mange" eller "de andre", men nevner eller antyder aldri noe mer spesifikt. For min egen del ser jeg svært sjeldent folk som uttaler seg direkte negativt til eller om deg, så hvor du tar "mange" fra vet ikke jeg. Men du bruker hvertfall argumentet både titt og ofte, for det det er verdt. Det skal du ha. :roll: Det er vel forresten greiest at du ikke konkretiserer hvem dine kritikere er, for da kan man ikke argumentere mot det og si at du har misforstått. :whistle:

 

For det andre: Du vet faktisk ikke hvorfor folk evt. ikke liker deg. Grunnen til at du sier at dette er nok heller for å spille offer. Hvis folk ikke liker deg på grunn av noe tåpelig, så er det jo de andre som er tåpelig, og ikke deg, sant? :( Praktisk!

 

men det bryr meg ikke da jeg gjør det av egne erfaringer og TØR stå for disse selv blandt amd folk .
Og her har vi et prakfult eksempel på det jeg beskriver i forrige post. Først spiller du offer (se forrige avsnitt), og så kommer denne setningen der du viser at du er fornuftig. For øvrig er det ingen som har sagt at du ikke står for meningene dine, så denne informasjonen var overflødig, og altså kloke ord som du kun tok med for å være... ja akkurat: den fornuftige. :innocent: Tar jeg feil?

 

Er det en ting jeg har lært i min oppvekst så var det å stå for mine synspunkt , det er det ikke alle som kan si .
Mer fornuftig svada som ingen har bedt om. Det er mange som kan si at de står for sine synspunkter, bl.a. jeg. Men det har jo ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. :D

 

De fleste som kritiserer ting her har ingen eller liten erfaring med det de kritiserer , men gjør det for å høre til blandt flertallet .
"Ubegrunnet påstand"-alert. AWOOGA! AWOOOGA! Siden dette gjelder de fleste har du vel flusst av eksempler å hente fra? Tør jeg spørre om noen? Du uttaler deg dessuten om hvorfor folk mener det de mener - "for å høre til blant flertallet". Hva vet du egentlig om det? Ingenting, antakelig. Med andre ord kritiserer du folk uten noen som helst erfaring med tankelesing. Du har dermed motsagt deg selv, har du ikke?

 

Hadde jeg kritisert en annen cpu produsent så hadde heller ikke reaksjonene vært så store .
Ah, nok et prakfult eksempel på info ingen har bedt om, og som igjen gjør deg til offer. :no: Kan du begrunne påstanden din med mer enn retorikk, er du snill?

 

Men la nå denne saken ligge ,den har ingenting med denne posten å gjøre  :)
Jøss, nå synes jeg du repeterer triksene dine vel ofte her. Dette er vel (om jeg ikke tar grundig feil) enda et eksempel på at du avslutter et innlegg med å være fornuftig, slik at din motpart blir tåpelig dersom han fortsetter å motsi deg. :thumbdown: Grattis, du har bestått manipulatorskolen med glans! :love:

 

PS: Før noen klager på det: Ja, jeg bruker retorikk/manipulering selv i dette innlegget, men det er jo en av de mest effektive måter å fremheve andres tilsvarende taktikk på, er det ikke?

 

Åh, jeg holdt nesten på å glemme det: Snekker`n, la oss nå la dette ligge, det har jo ingenting med topic å gjøre. :cool:

Siden du ønsker svar og er så "seriøs" så greit .

Om du er uenig eller ikke får bli opp til deg , men ja jeg vet hvem det er og det er mange som er imot meg akkurat av den årsak at jeg forsvarer intel (utifra egne erfaringer) Riktinok har dette stilnet en god del av etter at jeg begynte med A64 i min hovedmaskin , tilfeldig?? Neppe:

Og joda jeg vet hvem en god del av dem er , dette utifra de utallige mailene med sjikane ja endog drapstrusler den tiden jeg hadde Intel , er vel første gang i historien det har skjedd at en blir drapstruet for å ha "feil" cpu i maskinen .

Så nå vet du hvor jeg tar mange fra. Og jeg VET hvorfor de ikke liker meg ,det står jo svart på hvitt i disse mailene , og nei beklager jeg har ingen trang til å spille offer . :-)

 

Joda det hender jeg "disser" amd men gjorde det ikke her , dette er vel ikke mere å ta på vei for en den uendelige dissinga av andre produsenter

:whistle:

 

Skulle du da som min "motpart" som du kaller det føle deg tåpelig , så er det vel en god grunn til det , spesielt etter dette innlegget som jeg QUOTEr nå .

Men du om det ,jeg gidder iallefall ikke ødlegge denne tråden mere , men registrerer at det er "enkelte" ting man ikke fleiper med.

Ha en fortsatt god natt

:D

Lenke til kommentar
Jeg synes innlegget mitt egner seg i offentlighet fordi hele saken bør ses i lengre tidsperspektiv, f.eks. 2 år. Det er ikke få ganger Snekker`n har fått kommentarer på innlegg, og ikke få ganger han har skrevet innlegg som fisker etter flames.

Så det hele koker ned til person angrep. For hva ellers hadde hensikten vært om ikke det var i full offentlighet.

Skjerpings... :thumbdown:

*raportert, og venter på angrepet*

Lenke til kommentar
Siden du ønsker svar og er så "seriøs" så greit .
Jepp, selv om innlegget mitt over brukte litt tvilsomme taktikker, så ønsker jeg egentlig en seriøs diskusjon om din måte å spøke på.

 

Om du er uenig eller ikke får bli opp til deg
(Unødvendig selvfølgelighet...)

 

men ja jeg vet hvem det er og det er mange som er imot meg akkurat av den årsak at jeg forsvarer intel (utifra egne erfaringer) Riktinok har dette stilnet en god del av etter at jeg begynte med A64 i min hovedmaskin , tilfeldig?? Neppe: Og joda jeg vet hvem en god del av dem er , dette utifra de utallige mailene med sjikane ja endog drapstrusler den tiden jeg hadde Intel , er vel første gang i historien det har skjedd at en blir drapstruet for å ha "feil" cpu i maskinen . Så nå vet du hvor jeg tar mange fra.
Hm... Husker det rabalderet med drapstrussel og at du truet med å forlate forumet ja. Ok, hvis du faktisk får en bunch hat-mail, så innser jeg at du kan ha rett i dette med at "mange hater meg", til tross for at jeg ikke har observert det. Skal innrømme det og trekker tilbake min påstand om at det kanskje var ubegrunnet. Men:

 

1. Er det egentlig noe poeng i å dra dette frem i nesten samtlige innlegg der noen sier noe negativt om måten du spøker med AMD på? Jeg har sett deg poengtere dette minst 30 ganger (og det føles som 300), uten å ha sett tilsvarende store person-angrep på deg. Hvor mange ganger er det egentlig vits å si det, da?

 

2. Det er ikke bare du som liker Intel, og det er ikke bare du som ikke legger skjul på det. Har du tenkt over hvorfor det er akkurat deg folk blir sinna på? (Bare at "jeg liker Intel" blir opplagt et altfor grunt svar.)

 

Joda det hender jeg "disser" amd men gjorde det ikke her , dette er vel ikke mere å ta på vei for en den uendelige dissinga av andre produsenter  :whistle:
Der kommer du dragende med den plystringen din igjen. Det oppfattes veldig arrogant, er du klar over det? Hvis du faktisk ønsker at denne diskusjonen skal være seriøs, så dropper du smileyene.

 

Skulle du da som min "motpart" som du kaller det føle deg tåpelig
Nei, nå er du teit, Snekker`n. Jeg sa at du prøver å få din motpart til å virke tåpelig. Jeg sa ikke at jeg selv føler meg tåpelig. Hvordan kan du ta så feil? Jeg tror du her bevisst har feiltolket det jeg skrev i nok et forsøk på å manipulere samtalen.

 

så er det vel en god grunn til det , spesielt etter dette innlegget som jeg QUOTEr nå .
Dette er også teit sagt og vitner om at du ikke ønsker å føre en seriøs sak, synes jeg. Du får gjerne arrestere meg på saklig grunnlag, men ikke med å legge tanker og meninger i hodet på meg.

 

Men du om det ,jeg gidder iallefall ikke ødlegge denne tråden mere , men registrerer at det er "enkelte" ting man ikke fleiper med. Ha en fortsatt god natt :D
Ser du fortsetter din trend med å avføye din motpart med et forsøk på å være den fornuftige, voksne. Samtidig filtrerer du barnslig nok inn nok et innspill der du sier "noen ting (les: AMD) kan man visst ikke fleipe med". Nok en gang spiller du altså offer. Jeg ser du sier at du ikke ønsker å være offer, men hvorfor får du gang på gang på gang med denne setningen (i ulike former), som uttrykker akkurat det?

 

...og du har ikke med så mye som én setning kommentert det som var poenget i min post, nemlig din manipulerende skrivestil. Det hadde vært fint om du svarte på:

 

3. Hvorfor denne hoppingen mellom spøk og alvor, mellom arrogante smileys og sunt bondevett? Er du selv bevisst på at dette kan bli tolket som manipulering?

 

4. Hvorfor avslutter du alle innlegg i debatter som handler om deg selv med "nå avslutter vi denne diskusjonen", "nå plager vi ikke forumet mer med dette", eller tilsvarende? Gjerne rett etter å ha kommet med ville påstander eller tilsvar som overhodet ikke bidrar til å avslutte en diskusjon.

 

Grunnen til at jeg tar dette opp med deg er, som jeg nevnte over, hvordan du skriver sett over lang tid. Bare det faktum at du faktisk får hat-mail skulle tilsi at du er godt kjent - folk reagerer svært sjeldent med slikt sinne på engangs-tilfeller.

 

Jeg nevner gjerne eksempler på andre godt kjente, gamle travere med tidligere eller nåværende Intel-preferanser og som ikke har lagt skjul på det: Dollar og KnickKnack. Jeg vil påstå at disse har et helt annet saklighetsnivå i sine innlegg, helt uavhengig av hvilken produsent (eller instruksjonssett) de måtte argumentere for. De lar det heller ikke gå sport i å erte AMD-fanbys med diverse flame-bait. Og jeg vil bli veldig overrasket over om disse opplever den samme hetsen som du påstår. Hvorfor det, tror du?

 

Om du i det minste svarer saklig på de 4 nummererte spørsmålene her, er vi på god vei til en seriøs debatt. La også være å quote hele mitt innlegg, dersom du har forumets beste i tankene. Og please, la være å avslutte med samme formaning som du har avsluttet de to forrige innleggene dine med.

Lenke til kommentar
Så det hele koker ned til person angrep.
Nei, saksangrep med Snekker`n som eksempel, ikke personangrep. Jeg poengterer hvilke ting jeg misliker på generell basis, og ikke fordi det er nettopp ham som skriver det.

 

For hva ellers hadde hensikten vært om ikke det var i full offentlighet.
Hensikten er å sette fokus på problemet med flame-baits. Dette må naturligvis gjøres i offentlighet. Å ta dette i PM med flame-baiteren løser ikke problemet.

 

*raportert, og venter på angrepet*
Angrep? Hæ, fra meg, liksom?

 

Jeg prøver å stille spørsmålstegn ved et problem her. Det er slik demokratier gjør fremskritt, er det ikke? Jeg synes det burde være tydelig nok at det er forumets beste som er i fokus her, ikke noe personangrep. Om noen tror jeg tar opp dette på bakgrunn av at "noen liker feil prosessorprodusent", så har de totalt bommet på målet.

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...