Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan problemene mie skyldes at jeg kjører minnene på default 2,5 volt ?

Jeg har 2gig av dem og kan varme  samt for lite volt gjøre at maskina krasjer ?

Får du blå skjerm når den krasjer? Bruk Memtest86+ (følg fremgansmåten her) og test minnet ditt for feil.

Selv 2.7v er i minste laget for disse brikkene, så du bør nok peise på med mer strøm :)

Satte ram volt til 2.8 og nå funker alt :love:

Skulle gjerne ha satt dem til 3.0 men easytune går ikke lenger enn 2.8 :(.

Lenke til kommentar
Hele PC'n er nå solgt til en millionær i Midt-Norge. Herligheten gikk for 75 k.

Snekker'n ? :!:

Ikke er jeg millionær og ikke kjenner jeg en heller , ei heller bor jeg i midt-norge :D

Nå tok jeg høyde for at Dahle ikke er så bevandret i geografi :whistle:

 

Eneste millionæren i Midt Norge jeg vet om er en kar ved navn Reitan (ja, han med Rema) og så er det jo Røkke, men Molde blir vel for langt syd og vest. :p

Lenke til kommentar
Anyways, ang. 3dmark ytelse var det ikke helt vanvittig, mitt xt pe kort scorer 12400 uklokket....CPU er en Intel P4 NW 3,2GHz

12500 kan man jo få med en PII 450 og samme kortet også nesten :) 3DMark03 sier ingenting om ytelsen til maskinen som en helhet, kun noe om hvordan skjermkortet presterer i akkurat den testen. Derfor det er så liten forskjell i poengsummer samme hvordan maskin du har.

Lenke til kommentar

har nettopp oppgradert fra en Athlon 1400 med 512ram til en Athlon 64 3200+ me en 1gb ram. Har hatt samme skjermkort, et ti4 4400. Fikk 1396 poeng før oppgradering og 1884 etter. Så det er vel litt å hente, men 3dmark03 virker som det er veldig GPU avhengig.

 

Maskinene min kan jo nesten beskrives som en dritlekker Ferrari, me en 2CV motor :!:

 

En liten opplysning: Gikk faktisk fra 7100 poeng i 3dmark 2001se til 12500 etter oppgradering noe som jeg oppfatter som et mye større hopp, men dette skyldes vel at jeg har et Directx 8 kort.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Tja, det finnes jo fler personer som har FX-53 og ikke bare Dahle :) Jeg skal ta for meg artiklene med klokking av et _slikt_ system - ikke Dahle sitt, men mitt eget. nussetuss ( Kirsti Østvang ) som er skjermtester her hos HW.no har et P4 EE system som vi skal kjøre det opp imot. Håper dette klarnet noen ting :)

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Tja, det finnes jo fler personer som har FX-53 og ikke bare Dahle :) Jeg skal ta for meg artiklene med klokking av et _slikt_ system - ikke Dahle sitt, men mitt eget. nussetuss ( Kirsti Østvang ) som er skjermtester her hos HW.no har et P4 EE system som vi skal kjøre det opp imot. Håper dette klarnet noen ting :)

er det lenge før del4 test kommer? *spent*

Lenke til kommentar

Driver med forberedelsene nå hvertfall, det er ikke like lett som å klokke et Intel system. Det er flere ting enn fsb å tilrettelegge for en god overklokk. Men må se hvor mye minne/HT/cpu klarer å klokke individuelt før man kan sette de sammen for å få den beste klokken.

 

Har nettopp fått OCZ DDR Boosteren i posten og ikke montert denne ennå.

 

Det kan hende artiklene vil bli delt opp, men dette gjenstår å se - får bli noen dager til hvertfall :thumbup:

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...