Gå til innhold

Fulle apekatter hos MSI?


Thorvald

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her om ikke noen på død og liv skal ha det da , men da følger det med en advarsel fra meg uansett hvem som har produsert det .

Har lest en test på THG der de testet masse forskjellige minnebrikker på HK og ASUS kom faktisk best ut! De fleste tester minnebrikkene sine hos ASUS.

 

Blir litt feil og ta et spesielt HK fra ASUS og dømme ASUS der etter når de andre hovedkortene dems sluker nesten alt av minne.

Nei jeg dømmer ikke asus, men jeg påpeker at min erfaring er at dem ikke er spesielt bedre enn andre .

Når det så gjelder det bestemte kortet så var det førsteutgaven av det som var spesielt dårlig, noe asus selv innrømmet til slutt.

Lenke til kommentar

Vil bare si at alle produsenter kan ha mandagsprodukter.

 

Hadde selv en Audi a4 kjøpt flunka ny i løpet av de 2 første åra røk bittelitt på den. Kamaksel røk 2 ganger, lager til kamaksel røk 1 gang, forstilling hoppa av, styrekule slitasje, bærearm byttet 4 ganger grunnet slark, bremseskiver foran røk og gikk i småbiter 3 ganger. Returslangen til olje hoppa av og spyla olje rett ned på motor..utsiden. Og sist men ikke minst varmeregisteret røk/hoppa av osv lå i 100 km/t på e6 og tryne fullt av søtlig og VARM glykol. Kjører idag en annen a4 audi, idag er den 4 år gammel aldrig hatt problemer med den alt funker som søren.

 

Og vil si en ting at jeg har prøvd en haug med forskjellige hovedkort, noen med problemer andre ikke. Bruker nå et msi neo-fisr2 0 problemer.

 

Men vil si at alle ulike produsenter uansett hva det måtte være kan ha problemer med sitt produkt og at du med dine hovedkort, og jeg med min forrige bil bare var MAX uheldig.

 

PS betalte aldrig 1 krone for noen av reperasjonene på bilen :w00t:

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar

Nå er det det å si at hovedkortprodusentene bruker underleverandører som alle andre. Hvem ville f.eks. trodd at disse er lagd av Molex:

micropga_blue.jpg

 

Uansett er det HK produsents ansvar om underleverandørene svikter.

I et presset marked skal en ikke se bort fra at det fra tid til annen velges billige løsninger, det kan også oppstå feilproduksjon som i kondensator saken, men å generalisere ut fra noen enkeltepisoder med MSI kort holder ikke.

Lenke til kommentar

Du dømmer bare etter et hovedkort Åsmund... Er ikke tilstrekkelig for å dømme noe. Du kan ha vært uheldig.

Skal si jeg har hatt mere problemer med både Asus og Abit enn det jeg har hatt med MSI.

Men skal si Abit har gode overklokkings hovedkort.

Det med jbat... det er du som tar feil, det er du som ikke leste nøye nok.

Lenke til kommentar

To ting:

 

1. Alle lager hovedkort som ikke er helt gode. Det kan gjelde hele serier, eller at det er feil på enkelte kort. Uansett merke, og jeg tror dette svinger fra periode til periode hos de forskjellige produsentene. Så fort som utviklingen går klarer ingen å teste så lenge at alle feil blir borte. Da er kortet gammeldags før det kommer på markedet.

 

2. Mange "kjempeflinke" dataeksperter på under ca. 16 år gjør utrolig mye rart, basert på klokkertro på egne ferdigheter og "insidertips" fra skråsikre ekspertvenner på samme alder. Hvis noe feil skjer, så er det selvsagt ikke deres feil, men noen andre.... Dette vet jeg, fordi det i mange år har vært jobben min å rette opp feil som dataekspertene har laget. Tro meg, jeg har sett mye rart, og tror rekorden er han som filte litt på et PCI- kort slik at det skulle passe i en AGP- slot. Han skulle hjelpe naboen å oppgradere maskinen.. Derfor velger jeg å dra i tvil problemene en fyr har med MSI, når fire kort på rappen ikke fungerer... Kan være at det er montøren som svikter, og ikke kortene.

 

Når det er sagt, så har vel de fleste av oss som har skrudd på maskiner i en del år bæsjet på leggen ved å glemme elementære ting. Jeg har for eksempel fritert en helt ny PC som var spesialbestilt fra USA. Glemte å sette den over til 220 Volt.. Men jeg la ikke skylden på leverandøren eller PSU- produsenten for det..

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

De fleste slike tråder er bare tøv.

 

En eller annen er en stor MSI-fan, så får vedkommende et problem som skaper et helvetes ekstraarbeid for å fikse, og vips, så går han over til for eksempel Asus og blir en stor Asus-fan. Så oppstår det et problem etter 3-4 år med et Asus-produkt og historien gjentar seg.

 

Jeg tror nok trådstarter har hatt voldsomt uflaks med hvilke produkter han har valgt, for som man kan lese er de fleste fornøyde med MSI.

Lenke til kommentar

Nå virker de 2 64 bit hovedkortene men ikke helt.

 

 

På K8n neo kortet så er nettverket ikke helt i lodd.

Når det står på auto så kobler den ikke til i det hele tatt.

Står i c-net Gigabit switch. Nå eg setter den manuelt på 100Mbit så

går det veldigt tregt. men det virker, 1 Mb sek...

Noen som har noen tips?

 

 

På Det siste kortet så prøver eg med windows 2003 Enterprise Server.

Satser på software feil.

Lenke til kommentar

Har hatt 2 Msi hovedkort og på begge to så var det alltid noen småproblemer, derav for eksempel pci spor som nektet å fungere, Ram spor som heller ikke samarbeidet med resten av pcen og til slutt defekte sektorer på Hd.

 

I og med at jeg likte msi på det tidspunktet så valgte jeg å bytte fra mitt første msi kort til et nytt og der fikk jeg bare mer krøll. Det var også i denne perioden at jeg begynnte med overklokking og dermed fant fort ut at msi ikke dekket mine behov og dermed byttet til et abit kort. Dette er nok den beste besluttningen som jeg noen sinne har tatt og angrer ikke et sekund på det.

 

Så leste jeg artiklene som omfatter den dårlige kvaliteten på msi kortene og tok en titt på di to hovedkortene mine (et beregnet for cpu opp til 1Ghz amd,) og fant fort ut at hovedproblemet var defekte kondensatorer.

Hadde egentlig gitt bort det ene kortet til en kamerat som skulle oppgradere litt, men det viste seg at kortet var dødt og nektet å starte opp på hans pc, så vi tok en sjekk sammen og selvsagt så var det en av kondensatorene som hadde fått toplokket sprengt opp.

 

Var også nettopp og reparerte en gammel pc med msi hovedkort, løsningen ble å bytte hovedkortet da di fleste kondensatorene var gåene.

 

Når et problem gjenntar seg flere ganger over flere modeller, så gir det inntrykk av at produsenten ikke akkurat bryr seg så veldig mye, og heller velger å maksimalisere profitten på bekostning av kvaliteten.

 

Derfor velger jeg ikke Msi sine produkter uansett hvor bra di er, ytelseforskjellene er som regel ganske marginable og da er det jo bedre å ha noe av kvalitet som varer en god stund.

Lenke til kommentar
Brutteren slet litt med et noe "trøblete" / ustabilt MSI HK... viste seg å bli helt topp etter at han bytta ut Q-tec med Chieftec ... alt gikk smooth!

 

Han brodern din er ikke alene om problemet. En kompis av meg skrudde sammen en maskin til seg selv med msi hovedkort og qtec psu, Hele maskinen ble ustabil og restartet i tid og utid. Etter andre returen til komplett fant supporten ut at det var strømforsyninga og ikke hovedkortet som var problemet. Hovedkortet var :K7N2 Delta-L. Som sagt ikke alltid MSI sin feil at pcer med hovedkort fra dem ikke virker. Kompisen min fikk en chieftech psu i stedet og etter det har pcen vært særdeles stabil. Kan også nevne at jeg selv også kjøpte nytt hovedkort fra msi samtidig. et MSI K7N2 Delta-ILSR . Hadde samme psu og samme ram. Har ikke hatt et eneste hovedkort relatert problem.

Av andre merker av hovedkort jeg har hatt, Asus, Intel og Abit så kan jeg ikke si at mine MSI ( har hatt 2 stk MSI kort selv)hovedkort er noe mindre stabile og problemfulle enn andre.

Lenke til kommentar
Eneste jeg er misfornøyd med er alle dems latterlige applikasjoner ,

fuzzy logic , pcalert , CoreCentre , mm .

 

Ikke hatt problemer med annet enn bios bugs , men hvilken hovedkort produsent har gitt ut bios 1.0 versjon og ingen flere da den første var perfekt ?

Hmmm, det var da rart, har ikke prøvd fuzzy logic noe særlig (overklokking skal skje i BIOS), men pc alert 4 var jeg veldig fornøyd med.

Fint utseende og en funksjon(eller tilleggsprogram?) som het xp cooler var veldig hendig hvis jeg ville senke lydnivået på cpu-vifta og varmen inni kabinettet 15 grader (++).

 

Merkelig at ingen andre har denne funksjonen.

(muligens det er en Powernow-teknologi i forkledning ..)

Lenke til kommentar
Har hatt 2 Msi hovedkort og på begge to så var det alltid noen småproblemer, derav for eksempel pci spor som nektet å fungere, Ram spor som heller ikke samarbeidet med resten av pcen og til slutt defekte sektorer på Hd.

 

I og med at jeg likte msi på det tidspunktet så valgte jeg å bytte fra mitt første msi kort til et nytt og der fikk jeg bare mer krøll. Det var også i denne perioden at jeg begynnte med overklokking og dermed fant fort ut at msi ikke dekket mine behov og dermed byttet til et abit kort. Dette er nok den beste besluttningen som jeg noen sinne har tatt og angrer ikke et sekund på det.

 

Så leste jeg artiklene som omfatter den dårlige kvaliteten på msi kortene og tok en titt på di to hovedkortene mine (et beregnet for cpu opp til 1Ghz amd,) og fant fort ut at hovedproblemet var defekte kondensatorer.

Hadde egentlig gitt bort det ene kortet til en kamerat som skulle oppgradere litt, men det viste seg at kortet var dødt og nektet å starte opp på hans pc, så vi tok en sjekk sammen og selvsagt så var det en av kondensatorene som hadde fått toplokket sprengt opp.

 

Var også nettopp og reparerte en gammel pc med msi hovedkort, løsningen ble å bytte hovedkortet da di fleste kondensatorene var gåene.

 

Når et problem gjenntar seg flere ganger over flere modeller, så gir det inntrykk av at produsenten ikke akkurat bryr seg så veldig mye, og heller velger å maksimalisere profitten på bekostning av kvaliteten.

 

Derfor velger jeg ikke Msi sine produkter uansett hvor bra di er, ytelseforskjellene er som regel ganske marginable og da er det jo bedre å ha noe av kvalitet som varer en god stund.

Nok et innlegg om de dårlige kondensatorne til MSI , må bare få understreke at de fleste hk produsentene brukte disse på flere serier og den som var desidert mest uheldig i så måte var Abit . Så å relatere dette kun til msi blir nok helt feil .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...