Gå til innhold

Fulle apekatter hos MSI?


Thorvald

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI KT3 Ultra-ARU ( Mine maskiner ) men jeg har aldri fått USB 2.0 til å fungere. Jeg så at det var noen med samme HK som meg her. Fungerer USB 2.0 hos dere?

 

Jeg har forsøkt alt - alle drivere o.l. Har hørt at det skal være støtte for USB 2.0 i Win XP SP1, men det fungerer ikke hos meg. Når jeg kobler til en USB 2.0 enhet får jeg en melding som sier at jeg har tilkoblet en high speed device til en hub som ikke takler den hastigheten. Det fulgte jo med en USB 2.0 brakett til dette kortet.

 

En annen ting jeg har slitt med er spraking i høyttalerne under diskaktivitet. Forferdelig frustrerende. Kunne ikke høre på musikk hvis jeg for eksempel overførte filer til en annen PC. Hver gang lampen for diskaktivitet lyste spraket det i høyttalerne. Jeg har et Creative Soundblaster Audigy Player som kostet ca 1000,- den gangen jeg kjøpte det.

 

Dette problemet er dog relatert til VIA chipset! En såkalt VIA latency patch fra George Breeze løste det problemet for meg. Helt utrolig. Thank you George!

 

VIA har aldri klart eller giddet å fikse dette selv. Minn meg på at jeg aldri kjøper en PC med VIA chipset igjen. (Har også en annen PC som sliter litt, og mistenker at det også skyldes chipsettet, men det blir litt off-topic)

 

Utenom dette så har jeg ikke hatt noen problemer med kortet. MSI sine kort har vel ofte hatt mye funksjonalitet? (Hjelper dog ikke hvis det ikke virker).

 

Jeg har ikke nok grunnlag for å uttale meg om MSI er bedre eller dårligere enn andre.

Endret av sdhild99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest alle postene. Men nå blir det andre gang jeg sender inn mitt MSI Neo2 hovedkort til komplett. Har aldri brukt MSI før, men kan ikke akkurat si at jeg har vært så fornøyd med de til nå. Når jeg innstalerte windows fra dvd spillern, så rebootet windows mitt under innstalasjon. Den nekter å ta dvd-rom'en. Funker okei med cd-rw stasjon. Komplett konkluderte med 'defekt dvd-rom' selv om den funker fint i alle andre maskiner jeg har hatt den i. Får ikke TV-UT utgangen til å fungere, selv om den også fungerer fint i min gamle maskin. Radeon 9600XT

komplett konkluderte med feil i bios og la inn bios på ny. Fikk maskin tilbake. Like mye feil. Innstalerer jeg chipset driverne til hovedkortet. Nekter windows å starte, hverken safemodus eller normalt. Setter jeg i et lydkort. Så rebooter windows under "plug&pray" sekvensen. Deaktivere jeg onboard lydkortet i bios å så deretter starter opp med annet lydkort får jeg, unavailible resources. Skjønner ingenting jeg. Leste på forum siden til msi at det var mange som plagdes med det samme som meg. Men at de fleste hadde fixa det med ny bios flashing. Men jeg har ikke vært like heldig.

Lenke til kommentar
Har ikke lest alle postene. Men nå blir det andre gang jeg sender inn mitt MSI Neo2 hovedkort til komplett. Har aldri brukt MSI før, men kan ikke akkurat si at jeg har vært så fornøyd med de til nå. Når jeg innstalerte windows fra dvd spillern, så rebootet windows mitt under innstalasjon. Den nekter å ta dvd-rom'en. Funker okei med cd-rw stasjon. Komplett konkluderte med 'defekt dvd-rom' selv om den funker fint i alle andre maskiner jeg har hatt den i. Får ikke TV-UT utgangen til å fungere, selv om den også fungerer fint i min gamle maskin. Radeon 9600XT

komplett konkluderte med feil i bios og la inn bios på ny. Fikk maskin tilbake. Like mye feil. Innstalerer jeg chipset driverne til hovedkortet. Nekter windows å starte, hverken safemodus eller normalt. Setter jeg i et lydkort. Så rebooter windows under "plug&pray" sekvensen. Deaktivere jeg onboard lydkortet i bios å så deretter starter opp med annet lydkort får jeg, unavailible resources. Skjønner ingenting jeg. Leste på forum siden til msi at det var mange som plagdes med det samme som meg. Men at de fleste hadde fixa det med ny bios flashing. Men jeg har ikke vært like heldig.

akkurat samme HK som det eg har (eller mamma og pappa no da), og eg har ikkje hatt EITT einaste problem med det (har hatt det nesten et år no) utenom kanskje nettverkskortet som av og til ikkje gjekk på 100Mb, men det kan ha vore andre ting som forårsaka og.

Har ikkje prøvd meir enn eit HK og eit skjermkort frå MSI, men eg er godt fornøgd med dei og kjem til å kjøpe MSI HK til mi neste stasjonære maskin (viss ikkje nåke helt superbra kjem fram frå ein an produsent seff)

Lenke til kommentar
Nå virker de 2 64 bit hovedkortene men ikke helt.

 

 

På K8n neo kortet så er nettverket ikke helt i lodd.

Når det står på auto så kobler den ikke til i det hele tatt.

Står i c-net Gigabit switch. Nå eg setter den manuelt på 100Mbit så

går det veldigt tregt. men det virker, 1 Mb sek...

Noen som har noen tips?

 

 

På Det siste kortet så prøver eg med windows 2003 Enterprise Server.

Satser på software feil.

Positivt med tilbakemelding , bra !

Lenke til kommentar

Snekker'n : Ja, er fullstendig klar over at det finnes flere fabrikanter som har valgt kondensatorer av dårlig kvalitet, men så har di også vært relativt kjappe til å bytte di ut.

Det sier seg selv at når Hk produsenten får en veldig høy returratio på hovedkortene sine så bør di revurdere komponentene og bytte ut di som er defekte eller av tvilsom kvalitet.

 

Personlig så har jeg svartelistet MSI inntill det blir bevist at di kan lage kvalitetsprodukter på nytt, synnes det er utilgivelig at man bruker flere tusen kroner på et nytt hovedkort for at det skal ta kvelden i løpet av en periode på 12-48måneder.

Lenke til kommentar
Må ikke glemme at Msi har noe som kalles for "bad plastic" da.

Cpu fester som knekker????

 

Skal sies at prosessorsoklene gjerne produseres av tredjepart og er de samme på veldig mange forskjellige kort. En av de aller største produsentene av prosessorsokler, BIOS-sokler, I/O-portene bak på hovedkort og selve kortplassene er Foxconn. Dette selskapet produserer også hovedkort for en rekke andre produsenter. Eksempel på hva de produserer: http://www.foxconn.com/products/computer.asp

 

Om MSI benytter Foxconn på alle modeller vet jeg ikke. Foxconn produserer også egne hovedkort, samt står bak hele hovedkortproduksjonen til div. selskaper.

 

Personlig også erfaring med _mange_ forksjellige MSI-hovedkort, og problemmessig kan jeg ikke si at de har skilt seg ut fra Asus, Abit, EPoX, AOpen, Gigabyte m.fl.

Lenke til kommentar

Har bygd 10-15 maskiner med MSI hovedkort de siste 2mnd, og av de så er det vel 7 som har MSI skjermkort.

Ingen problemer med noen av de (Alle maskinene er Intel maskiner), men jeg er fortsatt en EPoX fanatiker, tror ikke en gang problemer vil få meg til å konvertere til noen andre produsenter.

 

Ser den samme tendensen på jobben, der er det hovedsakelig Intel, MSI og LiteOn.

Det vil ikke komme noe annet før vi støter på problemer.

Det man er fornøyd med, det fortsetter man å bruke, ingen vits i å eksprimentere.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Snekker'n : Ja, er fullstendig klar over at det finnes flere fabrikanter som har valgt kondensatorer av dårlig kvalitet, men så har di også vært relativt kjappe til å bytte di ut.

Det sier seg selv at når Hk produsenten får en veldig høy returratio på hovedkortene sine så bør di revurdere komponentene og bytte ut di som er defekte eller av tvilsom kvalitet.

 

Personlig så har jeg svartelistet MSI inntill det blir bevist at di kan lage kvalitetsprodukter på nytt, synnes det er utilgivelig at man bruker flere tusen kroner på et nytt hovedkort for at det skal ta kvelden i løpet av en periode på 12-48måneder.

Tja , det samme kan en vel si om Asus , med bla det kortet deres jeg nevner på side 1 her , de nektet jo også at det var deres kort som var årsaken, helt til presset utenfra ble for stort . Men erstattet de tapet ?? NEI.

Lenke til kommentar
Semikolon, du har nu neppe hatt samme kort som jeg har i nesten et år. For Neo2 kortene er nå meget nye.

Noen andre som faktisk har fått til TV-ut på MSI Neo2 kortene?

hmmm.. eg kjøpte no et MSI Neo2 LS kort med Intel 865G chipset på komplett.no rett før høstferien i fjor, men da har kanskje du ein nyare modell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...