Gå til innhold

Fulle apekatter hos MSI?


Thorvald

Anbefalte innlegg

Ville bare slenge ut noen erfaringer med msi hovedkort.

 

 

K8n Neo Platinum:

 

Innstalerte AMD 64 3200+.

Virket, kjapp maskin.

Cpu festet ved svingarmen Knakk rett av uten forvarsel.

Resultat: defekt Hovedkort.

 

 

 

K8n Neo:

 

Innstalerte AMD 64 2800+

Startet etter instalasjon med bios bilde.

Skrudde den av og tok den med hjem (skrudde hos kompis).

Ikke noe bilde i det hele tatt. Skiftet ut alle deler og det startet ca

1 av 20 ganger.

 

 

 

KT6 delta:

 

Innstalerte amd xp-2500+

Alt virket fint helt til nettverket skulle startes.

Etter 2-3 Gb så knelte hele nettverket og maskinen.

Oppdaterte bios og driver. Ikke F om det skulle være stabilt.

 

 

 

Så det eg lurer på er om MSI i det hele tatt er skikket til å lage hovedkort.

 

 

 

Så dette blir:

2 stk returer til komplett

1 stk retur til Itbutikken.

 

:no::no::no:

lurer på om du kan bygge, jeg :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har vel iallefall Abit og Asus brukt disse kondensatorne de og, riktignok ekspolderte de vel ikke men det gikk hull på dem og da er jo hk et ødelagt uansett .

Kan jo i samme slengen legge til at de første utgavene av ASUS KV8 til A64 var livsfarlig for resten av systemet , noe asus til slutt innrømmet, personelig fikk jeg ødelagt en A64 3400 , et 9800 XT, 2 x512 ram og to 160 gb disker på grunn av det hovedkortet, så kom ikke å si at dem er så mye bedre . :ermm:

Ble disse kortene erstattet av ASUS og ABIT? Fortsatte de å produsere dårlige kort med kondensatorer som eksploderer?

 

Jeg har hørt at alt ble erstattet (av ABIT og ASUS) og at nye kort var fri for denne type feil. Hvis du kan vise til noe annet, ville det vært svært interessant om du kunne linket til dette ;)

 

Sveinl.

Mitt kort ble erstattet av psdata , det samme gjaldt for alle de andre delene (ram og disker) grafikkortet ble erstattet av komplett der det var kjøpt, Asus erstattet nok ikke noe annet en hovedkortet , noe de klart burde gjøre, ja også en form for estatning for det som gikk tapt på diskene + ekstra arbeid :hmm: Psdata ga meg derimot en ekstra disk som plaster på såret,men det var på deres regning ikke asus sin

Hva de gjorde med hensyn til andre kort vet ikke jeg, men poenget mitt var at det ikke bare er MSI som hadde disse feilene.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nå har vel iallefall Abit og Asus brukt disse kondensatorne de og, riktignok ekspolderte de vel ikke men det gikk hull på dem og da er jo hk et ødelagt uansett .

Kan jo i samme slengen legge til at de første utgavene av ASUS KV8 til A64 var livsfarlig for resten av systemet , noe asus til slutt innrømmet, personelig fikk jeg ødelagt en A64 3400 , et 9800 XT, 2 x512 ram og to 160 gb disker på grunn av det hovedkortet, så kom ikke å si at dem er så mye bedre . :ermm:

Ble disse kortene erstattet av ASUS og ABIT? Fortsatte de å produsere dårlige kort med kondensatorer som eksploderer?

 

Jeg har hørt at alt ble erstattet (av ABIT og ASUS) og at nye kort var fri for denne type feil. Hvis du kan vise til noe annet, ville det vært svært interessant om du kunne linket til dette ;)

 

Sveinl.

Mitt kort ble erstattet av psdata , det samme gjaldt for alle de andre delene (ram og disker) grafikkortet ble erstattet av komplett der det var kjøpt, Asus erstattet nok ikke noe annet en hovedkortet :hmm:

Hva de gjorde med hensyn til andre kort vet ikke jeg, men poenget mitt var at det ikke bare er MSI som hadde disse feilene.

Ja da ryddet de hvertfall opp :thumbup:

 

Fikk du samme kort fra MSI i revidert utgave da, eller et kort fra en annen produsent?

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Ville bare slenge ut noen erfaringer med msi hovedkort.

 

 

K8n Neo Platinum:

 

Innstalerte AMD 64 3200+.

Virket, kjapp maskin.

Cpu festet ved svingarmen Knakk rett av uten forvarsel.

Resultat: defekt Hovedkort.

 

 

 

K8n Neo:

 

Innstalerte AMD 64 2800+

Startet etter instalasjon med bios bilde.

Skrudde den av og tok den med hjem (skrudde hos kompis).

Ikke noe bilde i det hele tatt. Skiftet ut alle deler og det startet ca

1 av 20 ganger.

 

 

 

KT6 delta:

 

Innstalerte amd xp-2500+

Alt virket fint helt til nettverket skulle startes.

Etter 2-3 Gb så knelte hele nettverket og maskinen.

Oppdaterte bios og driver. Ikke F om det skulle være stabilt.

 

 

 

Så det eg lurer på er om MSI i det hele tatt er skikket til å lage hovedkort.

 

 

 

Så dette blir:

2 stk returer til komplett

1 stk retur til Itbutikken.

 

:no:  :no:  :no:

lurer på om du kan bygge, jeg :green:

Festet på CPU skal uansett ikke knekke da.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Nå har vel iallefall Abit og Asus brukt disse kondensatorne de og, riktignok ekspolderte de vel ikke men det gikk hull på dem og da er jo hk et ødelagt uansett .

Kan jo i samme slengen legge til at de første utgavene av ASUS KV8 til A64 var livsfarlig for resten av systemet , noe asus til slutt innrømmet, personelig fikk jeg ødelagt en A64 3400 , et 9800 XT, 2 x512 ram og to 160 gb disker på grunn av det hovedkortet, så kom ikke å si at dem er så mye bedre . :ermm:

Ble disse kortene erstattet av ASUS og ABIT? Fortsatte de å produsere dårlige kort med kondensatorer som eksploderer?

 

Jeg har hørt at alt ble erstattet (av ABIT og ASUS) og at nye kort var fri for denne type feil. Hvis du kan vise til noe annet, ville det vært svært interessant om du kunne linket til dette ;)

 

Sveinl.

Mitt kort ble erstattet av psdata , det samme gjaldt for alle de andre delene (ram og disker) grafikkortet ble erstattet av komplett der det var kjøpt, Asus erstattet nok ikke noe annet en hovedkortet :hmm:

Hva de gjorde med hensyn til andre kort vet ikke jeg, men poenget mitt var at det ikke bare er MSI som hadde disse feilene.

Ja da ryddet de hvertfall opp :thumbup:

 

Fikk du samme kort fra MSI i revidert utgave da, eller et kort fra en annen produsent?

 

Sveinl.

Ja, PSDATA ryddet opp og det uten å mukke, men det burde vært asus som gjorde dette, det benektet først at dette hade noe med deres kort helt til andre fikk lignende problemer.

Nei jeg tok IKKE samme kort .

Lenke til kommentar
Nå har vel iallefall Abit og Asus brukt disse kondensatorne de og, riktignok ekspolderte de vel ikke men det gikk hull på dem og da er jo hk et ødelagt uansett .

Kan jo i samme slengen legge til at de første utgavene av ASUS KV8 til A64 var livsfarlig for resten av systemet , noe asus til slutt innrømmet, personelig fikk jeg ødelagt en A64 3400 , et 9800 XT, 2 x512 ram og to 160 gb disker på grunn av det hovedkortet, så kom ikke å si at dem er så mye bedre . :ermm:

Ble disse kortene erstattet av ASUS og ABIT? Fortsatte de å produsere dårlige kort med kondensatorer som eksploderer?

 

Jeg har hørt at alt ble erstattet (av ABIT og ASUS) og at nye kort var fri for denne type feil. Hvis du kan vise til noe annet, ville det vært svært interessant om du kunne linket til dette ;)

 

Sveinl.

Mitt kort ble erstattet av psdata , det samme gjaldt for alle de andre delene (ram og disker) grafikkortet ble erstattet av komplett der det var kjøpt, Asus erstattet nok ikke noe annet en hovedkortet :hmm:

Hva de gjorde med hensyn til andre kort vet ikke jeg, men poenget mitt var at det ikke bare er MSI som hadde disse feilene.

Ja da ryddet de hvertfall opp :thumbup:

 

Fikk du samme kort fra MSI i revidert utgave da, eller et kort fra en annen produsent?

 

Sveinl.

Ja, PSDATA ryddet opp og det uten å mukke, men det burde vært asus som gjorde dette, det benektet først at dette hade noe med deres kort helt til andre fikk lignende problemer.

Nei jeg tok IKKE samme kort .

Beklager, selvsagt var det ASUS du hadde.

 

Nei, ASUS burde ikke ryddet opp. Det er selgers sitt ansvar. PS-data ryddet opp på anbefaling av ASUS regner jeg med, siden ASUS til slutt innrømmet feil. Så da var det inndirekte ASUS som var årsaken til at PS-data ryddet opp.

 

MSI har ikke gjort dette ifølge artikkelen. Det er poenget mitt. Enda verre er det at de fortsetter å produsere slike kort når de vet om feilen. Spesielt når de vet at havari vil oppstå. Det er mere klanderverdig etter mitt syn.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Sveinel det du sier der er feil

Asus nektet blankt å innrømme feil, derfor ordnet Psdata opp umiddelbart og ga meg i tillegg en ekstra disk. Asus innrømmet ikke feilen på førsteutgaven av disse før de fikk masse pes fra forhandlere i andre land, da hadde psdata for lengst estattet alt til meg.

her synest jeg du prøver å skyve fakta under bordet bare for å glorifisere asus.

Jeg sier ikke de er verre en andre , men de er iallefall ikke mye bedre .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Disse som greier å kludre det til med msi sine kort kaller jeg bruker feil.  :!:

Har du lest hele artikkelen?

 

Jeg blir litt irritert på slike enkelte uintelligente uttalelser...

 

Er dette for eksempel ----> brukerfeil?

 

Hvordan kan en bruker forkludre et kort som eksploderer av seg selv? Gi meg et godt svar på det...

 

Sveinl.

Abit hadde større problemer enn MSI med kondensatorer.

Lenke til kommentar
Disse som greier å kludre det til med msi sine kort kaller jeg bruker feil.  :!:

Har du lest hele artikkelen?

 

Jeg blir litt irritert på slike enkelte uintelligente uttalelser...

 

Er dette for eksempel ----> brukerfeil?

 

Hvordan kan en bruker forkludre et kort som eksploderer av seg selv? Gi meg et godt svar på det...

 

Sveinl.

Abit hadde større problemer enn MSI med kondensatorer.

Jepp,Abit var vel dem som var desidert mest uheldig her .

Lenke til kommentar
Sveinel det du sier der er feil

Asus nektet blankt å innrømme feil, derfor ordnet Psdata opp umiddelbart og ga meg i tillegg en ekstra disk. Asus innrømmet ikke feilen på førsteutgaven av disse før de fikk masse pes fra forhandlere i andre land, da hadde psdata for lengst estattet alt til meg.

her synest jeg du prøver å skyve fakta under bordet bare for å glorifisere asus.

Jeg sier ikke de er verre en andre , men de er iallefall ikke mye bedre .

OK. Jeg skjønner. PS-data ryddet opp tvert. Spørs om du kanskje var tidlig ute da du kjøpte ASUS-kortet ditt?

 

Det er normalt (snakker fra egen erfaring i en bredbåndsbedrift) at klager fra enkeltkunder ikke fører noen vei. Det må hvertfall over 5 kunder med eksakt samme problem før man ser et mønster og at det blir tatt på alvor. Mange tommeltotter ute og går hos brukerne skjønner du.

 

Jaja... vi glemmer dette. Poenget er at produsenten, ASUS i dette tilfellet, innrømmet problemet ;)

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Disse som greier å kludre det til med msi sine kort kaller jeg bruker feil.  :!:

Har du lest hele artikkelen?

 

Jeg blir litt irritert på slike enkelte uintelligente uttalelser...

 

Er dette for eksempel ----> brukerfeil?

 

Hvordan kan en bruker forkludre et kort som eksploderer av seg selv? Gi meg et godt svar på det...

 

Sveinl.

Nei selfølgelig er ikke alle tilfellene brukerfeil men flesteparten av tilfellene er nok desverre det.

Lenke til kommentar

Så det eg lurer på er om MSI i det hele tatt er skikket til å lage hovedkort.

 

 

 

Jeg har mange års erfaring med å bygge PCer og jeg har samme oppfattning som deg! Så fort jeg prøver MSI HK så blir det bare tull :thumbdown: Prøvde også MSI CD-spiller, har aldri vært borti så dårlig kvalitet på en CD-spiller som den i fra MSI!

 

Aldri i verden om jeg kommer til å stappe i et produkt fra MSI i min PC!

Lenke til kommentar
Disse som greier å kludre det til med msi sine kort kaller jeg bruker feil.  :!:

Har du lest hele artikkelen?

 

Jeg blir litt irritert på slike enkelte uintelligente uttalelser...

 

Er dette for eksempel ----> brukerfeil?

 

Hvordan kan en bruker forkludre et kort som eksploderer av seg selv? Gi meg et godt svar på det...

 

Sveinl.

Nei selfølgelig er ikke alle tilfellene brukerfeil men flesteparten av tilfellene er nok desverre det.

Hvis du sjekker signaturen til trådstarter, ser du at han har gått for ABIT istedet. Dette har han ikke påpeket problemer med.

 

Og hvis du leser hele innlegget, gjelder problemene kun MSI.

 

Flesteparten av tilfellene er nok brukefeil ja. Men en person som er kompetent til å bygge PC burde gjort feil på andre hovedkort enn MSI også etter mitt syn.

 

Hvorfor skal det være flere brukerfeil på MSI enn andre produsenter? Det greier ikke jeg å forstå. Jeg trodde MSI også hadde standard fester og porter lik med de andre produsentene. Kanskje jeg tar feil?

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...