Gå til innhold

Fulle apekatter hos MSI?


Thorvald

Anbefalte innlegg

Eneste jeg er misfornøyd med er alle dems latterlige applikasjoner ,

fuzzy logic , pcalert , CoreCentre , mm .

Der er jeg helt enig, men pcalert er uunværlig. Fuzzy logic har nesten tatt knekken på maskina mi (første gangen var det overklokking, andre gangen fikk jeg en rar feil).

 

Det første hovedkortet jeg kjøpte av MSI-type var et K7T266 Pro-R. Det kostet 2400 kroner hos komplett.no. Det var det masse feil med som at for eksempel minnebrikkene ikke fikk skikkelig kontakt med slotene og USB-systemet var skikkelig ustabilt. Det var mange på forumet til MSI som slet med akkurat det samme. Selv om dette var tilfelle ville ikke komplett.no hjelpe meg. Den tredje gangen jeg sendte inn hovedkortet til dem gav jeg opp. De påsto at hovedkortet hadde fått "hikke". Jeg håper folka i komplett.no kjøpte seg noe riktig flott for avansen hvis de kan tenke på at jeg nesten ikke fikk noe igjen for de pengene! Jeg hadde også en feilflash på dette kortet. Det sto faktisk at oppgraderinger var vellykket og at jeg måtte restarte maskinen.

 

Jeg bestemte meg for å kjøpe et nytt hovedkort. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle kjøpe MSI igjen, men etter å ha lest mye på nettet viste det seg at MSI KT3 Ultra ARU var mitt beste alternativ (mye på grunn av Promise RAID-kontroller og at jeg hadde en array fra før med denne kontrolleren). Kortet funker flotters den dag i dag det! Tror det var flexi-data.no jeg kjøpte det av.

 

Jeg har bygd mange maskiner og har mye negativt på de fleste produsentene. Ingen er bedre enn noen andre. Asus er en av de værste etter min mening. De har i tillegg veldig rusten programvare.

 

Problemet tror jeg ligger i at china og taiwan-kvalitet på ting ikke er kjent for å være så bra, og grunnen til det er at de skal produsere så mye og billig som over hodet mulig. Dessuten blir jo elektronikken bare mer avansert for hvert år. Som Peter Stormare sier i armageddon; "American components, Russian components; all made in taiwan!". Kanskje Donald-metoden funker oftere enn man tror :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig hvor mange her inne som har lang erfaring med å bygge pc. ikke at jeg sier at ingen har det men. Noen liker ikke msi sine produkter og noen mener at msi sine produkter er det beste. Jeg synes ikke noe om epox sine hovedkort fordi jeg hadde problemer med 2 kort jeg kjøpte bytta til msi og de funka som de skulle gjøre.

Lenke til kommentar

Så det eg lurer på er om MSI i det hele tatt er skikket til å lage hovedkort.

 

 

 

Jeg har mange års erfaring med å bygge PCer og jeg har samme oppfattning som deg! Så fort jeg prøver MSI HK så blir det bare tull :thumbdown: Prøvde også MSI CD-spiller, har aldri vært borti så dårlig kvalitet på en CD-spiller som den i fra MSI!

 

Aldri i verden om jeg kommer til å stappe i et produkt fra MSI i min PC!

Ja da ser vi atter en gang hvor forskjellige erfaringer er, jeg har og bygd pcèr i flere år og ja det er blitt tresifret tall forlengst , men jeg har faktisk ikke mer problemer med msi enn andre, faktisk har jeg opplevd flere feil med asus sine kort :hmm:

Lenke til kommentar
Ja når de ble presset hårdt nok så :hmm:

Synest heller poenget er at den ene er ikke noe bedre enn den andre, derfor er det litt feil å rope opp om en levrandør /produsent og tie stille om den andre . :yes:

Det kan jo være at jeg tar helt feil selvsagt. Men jeg har aldri sett så graverende artikler om andre produsenter før.

 

Kanskje burde jeg sky flere produsenter enn MSI som pesten. Hvis du har flere slike tilfeller som har gått til retten pga. uforsvarlig produksjon, vil jeg sette stor pris på å få vite om dette. Jeg er nok ikke ferdig med bygging av PC på lang tid ennå :)

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor mange her inne som har lang erfaring med å bygge pc. ikke at jeg sier at ingen har det men. Noen liker ikke msi sine produkter og noen mener at msi sine produkter er det beste. Jeg synes ikke noe om epox sine hovedkort fordi jeg hadde problemer med 2 kort jeg kjøpte bytta til msi og de funka som de skulle gjøre.

Kan ikke svare for andre, men jeg har drevet med å sette sammen maskiner for venner og bekjente, denne "bekjentdelen" har etterhvert blitt veldig stor med tanke på bygging av maskiner, muligens fordi de fleste er montert gratis :D

Lenke til kommentar
Ja når de ble presset hårdt nok så :hmm:

Synest heller poenget er at den ene er ikke noe bedre enn den andre, derfor er det litt feil å rope opp om en levrandør /produsent og tie stille om den andre . :yes:

Det kan jo være at jeg tar helt feil selvsagt. Men jeg har aldri sett så graverende artikler om andre produsenter før.

 

Kanskje burde jeg sky flere produsenter enn MSI som pesten. Hvis du har flere slike tilfeller som har gått til retten pga. uforsvarlig produksjon, vil jeg sette stor pris på å få vite om dette. Jeg er nok ikke ferdig med bygging av PC på lang tid ennå :)

 

Sveinl.

Nå gikk de vel rettens vei fordi de mente msi gjorde dette med vilje, kan det lukte litt håp om stor ertatning her :hmm:

Og om jeg ikke tar feil så var dette de samme kondensatorne som ble brukt av Abit og Asus

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
hvor forskjellige erfaringer er, jeg har og bygd pcèr i flere år og ja det er blitt tresifret tall forlengst , men jeg har faktisk ikke mer problemer med msi enn andre, faktisk har jeg opplevd flere feil med asus sine kort :hmm:

Kan tippe jeg har bygget mellom 200-250 PC'er siden 1995 og MSI er etter min erfaring veldig kresent på minnet, særlig når det sitter et VIA chipsett på HK!

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor mange her inne som har lang erfaring med å bygge pc. ikke at jeg sier at ingen har det men. Noen liker ikke msi sine produkter og noen mener at msi sine produkter er det beste. Jeg synes ikke noe om epox sine hovedkort fordi jeg hadde problemer med 2 kort jeg kjøpte bytta til msi og de funka som de skulle gjøre.

Kan ikke svare for andre, men jeg har drevet med å sette sammen maskiner for venner og bekjente, denne "bekjentdelen" har etterhvert blitt veldig stor med tanke på bygging av maskiner, muligens fordi de fleste er montert gratis :D

Stiller ingen tvil til dine ferdigheter det er bra sikket. Men de er utrolig mange her inne som plutselig ble verdensmester. å det synes jeg er litt rart. Å da tenker jeg ikke på deg.

Lenke til kommentar
hvor forskjellige erfaringer er, jeg har og bygd pcèr i flere år og ja det er blitt tresifret tall forlengst , men jeg har faktisk ikke mer problemer med msi enn andre, faktisk har jeg opplevd flere feil med asus sine kort  :hmm:

Kan tippe jeg har bygget mellom 200-250 PC'er siden 1995 og MSI er etter min erfaring veldig kresent på minnet, særlig når det sitter et VIA chipsett på HK!

Jepp der er vi enige , men det er ikke bare msi med via som er kresen der, les minneguiden om bla asus kv8 :dribble:

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor mange her inne som har lang erfaring med å bygge pc. ikke at jeg sier at ingen har det men. Noen liker ikke msi sine produkter og noen mener at msi sine produkter er det beste. Jeg synes ikke noe om epox sine hovedkort fordi jeg hadde problemer med 2 kort jeg kjøpte bytta til msi og de funka som de skulle gjøre.

Som generelt sett er MSI like bra/dårlig som de alle andre, har vel sett på

disse tingene ca. 15 år........ ;)

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor mange her inne som har lang erfaring med å bygge pc. ikke at jeg sier at ingen har det men. Noen liker ikke msi sine produkter og noen mener at msi sine produkter er det beste. Jeg synes ikke noe om epox sine hovedkort fordi jeg hadde problemer med 2 kort jeg kjøpte bytta til msi og de funka som de skulle gjøre.

Som generelt sett er MSI like bra/dårlig som de alle andre, har vel sett på

disse tingene ca. 15 år........ ;)

Jepp, hadde de vært så dårlige som det fremstilles her hadde dem neppe vært en av verdens største produsenter av hk :hmm:

Lenke til kommentar

Jepp der er vi enige , men det er ikke bare msi med via som er kresen der, les minneguiden om bla asus kv8  :dribble:

Nå har jeg aldri prøvd dette HK ;) Har faktisk slutte å bygge PC'er med VIA chipsett da det finnes bedre chipsett på markedet! :thumbup: (nVidia og Intel)

Samme her om ikke noen på død og liv skal ha det da , men da følger det med en advarsel fra meg uansett hvem som har produsert det .

Lenke til kommentar

Det må være noe rart når én person har 3 feil på rad, mens andre kan bygge 400 stabile systemer på rad... Sikker på at det er hovedkortet? Det kan jo være prosessor, minne, pc-bygger, bruker :grin:

 

Ang. å levere inn minnebrikker, så har det faktisk hendt at f.eks. komplett har gitt tilbake brukte minnebrikker når du leverer inn....

Lenke til kommentar

Samme her om ikke noen på død og liv skal ha det da , men da følger det med en advarsel fra meg uansett hvem som har produsert det .

Har lest en test på THG der de testet masse forskjellige minnebrikker på HK og ASUS kom faktisk best ut! De fleste tester minnebrikkene sine hos ASUS.

 

Blir litt feil og ta et spesielt HK fra ASUS og dømme ASUS der etter når de andre hovedkortene dems sluker nesten alt av minne.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Etter en liter svette så kom nå MSI kn8 neo med 2800+ amd 64

opp i boot modus. Yes...

 

 

Hvorfor?

Fordi MSI kaller cmos for Jbat og plasserer teksten på feil sted.

Jbat jumper skal ikke under der det er merket jbat, neida :roll: .

Den skal stå til høyre for den... :thumbup:

 

 

Får håpe de andre fyrer også etterhvert som natten siger på.

Lenke til kommentar

Har hatt ett MSI kort, var når jeg hadde duron 700 mhz for noen år sia. Alt funka greit det, inntil lydkortet starta og bugge og jeg fikk råtten lyd. Prøvde alt, men er sikker på at det var en defekt.

 

Faktisk så er det sjelden jeg har opplevd helt feilfrie hovedkort, har også alltid kjøpt "low-end" mobo'es.

Mitt nye kort er et Asus og det er det klart beste jeg noengang har hatt, dønn stabilt. Så mitt neste hovedkort blir utvilsomt et Asus kort.

 

Også hatt problemer med noen MSI skjermkort. Veit ikke om det er en tråd hos MSI, men jeg skal hvertfall aldri kjøpe det igjen. Bedre å legge på noen hundrelapper da gitt.

 

Kan godt hende det er forskjeller fra hovedkort til hovedkort, akkurat som CPU-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...