Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel er et amatørfirma


Anbefalte innlegg

Særlig irriterende er dette når du har fått en gal faktura, det er HELT umulig å få noen til å faktisk rydde opp i saken. De vrir seg unna og venter til linja strupes og fakturaen sendes til inkasso, i håp om at kunden skal "skremmes" til å betale penger han ikke skylder.

Ja.

Eg har betalt rundt 8000kr til NGT, som dei ikkje skulle ha, fordi dei rota avbestillinga mi av linja.

 

Eg flytta ut frå ein hybel 15. april, men betalte linje fram til begynnelsen av oktober.

Og linja som stod i mitt namn blei opgradert av ein person som eg delte linja med, men uten mi godkjenning. Han ringte inn til kundesupport og fekk dei til å oppgradere frå Bravo til Delta (rundt 600k til 2000k). Og eg fekk regninga.. I eit halvt år ekstra.

 

Helvetes NGT!

 

Eg krangla med NGT på den saken, men dei sendte berre rekningene til inkasso, og pga. det er eg "svartelista" (oppført i ei eller anna liste), og får blandta anna ikkje mobilabonemang. *grr*

 

Fekk forresten ein beklagelsenmail frå Lindorff (kvifor dei?!), der det stod at den siste fakturaen vart utsendt ved ein feil. Jævla møkkafirma. Pga. deira slette kundebehandling kan eg få store problem med hus og billån i seinare tid. *grr*

Dersom du protesterte på riktigheten av kravet som NGT fremsatte er ikke kravet gjenstand for inkasso i det hele tatt. Omtvistede fordringer er henvist til behandling i forliksråd eller for de alminnelige domstoler. Alle gebyrer/salærer eller andre utgifter som er påløpt i forbindelse med den urettmessige inkassoprosessen har du ingen plikt til å betale. Kravene er rett og slett urettmessige.

 

Du skal heller ikke være svartelistet, forutsatt at du bestred kravets eksistens eller omfang. Dette kan du opplyse om og kreve rettet.

 

Dersom abonnementet ble oppgradert fra Bravo til Delta uten bruk av skriftlig bestilling eller bruk av brukernavn/passord har neppe NGT den dokumentasjon som kreves for å vinne frem med kravet.

 

Hvis Lindorff (som rutinemessig overtar "misligholdte" regninger) har innrømmet feil kan du kreve at firmaet følger opp og sletter evt. betalingsanmerkninger de måtte ha registrert i systemet.

 

En annen sak er at han kameraten din burde skjerpe seg og gjøre opp for seg :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fekk ikkje "tilbud" om å fikse opp i dette.

Lindorff trua til slutt med å anmelde meg, og lage rettssak av det heile. Og det var ikkje snakk om forliksrådet, men politianmeldelse og domstol.

Sendte du et brev om at annså kravet som ugyldig og at du bestrider det?

Da har de ikke lov til og gjøre det slik, alle inkassotvister havner i forliksrådet hvor man har mulighet for og si sin mening.

Jeg ville ha kontaktet inkassoselskapet og bedt de om og få en kopi av anmerkiningen og grunnlaget, deretter snakket med en advokat for og klage de inn til inkassonemda.

Lenke til kommentar

Har også hatt dårlig erfaring med NGT sin kundeservice, alt er topp med NGT helt til noe ikke funker :mad: Hadde èn god erfaring med kundeservice da jeg følte at de virkelig prøvde å løse problemet mitt, det tok riktignok en time! men fyren var da hyggelig og hjelpsom. Virker som de har vokst for raskt, de mangle gode nok rutiner på feks. å oppdatere informasjon på brukeren. Jeg måtte melde i fra 3-4 ganger før de klarte å få med seg min nye adresse for eksempel.

Lenke til kommentar
Ja, da bør du få svar før lunsj.

Hehehe. Gullkorn. ^^

 

 

jeg har også samme erfaring som "kentbj". :)

 

Ditto.

 

 

Hvis du er så fornøyet med det teksniske - hva bruker du support til da?

 

Tenk deg litt om da ... Det er begrensninger på hva kunden kan gjøre når ting ikke funker, en feil i sentralen eller i boksen f.eks.

Lenke til kommentar
Fekk ikkje "tilbud" om å fikse opp i dette.

Lindorff trua til slutt med å anmelde meg, og lage rettssak av det heile. Og det var ikkje snakk om forliksrådet, men politianmeldelse og domstol.

Sendte du et brev om at annså kravet som ugyldig og at du bestrider det?

Da har de ikke lov til og gjøre det slik, alle inkassotvister havner i forliksrådet hvor man har mulighet for og si sin mening.

Jeg ville ha kontaktet inkassoselskapet og bedt de om og få en kopi av anmerkiningen og grunnlaget, deretter snakket med en advokat for og klage de inn til inkassonemda.

Eg sendte ingen skriftleg melding om det, nei. Tok (desverre) berre kontakt over telefon. ..og ingen hjå NGT registrerte saken min heller. Dei berre pøste på med inkasso.

 

Eg fekk ordna opp i det fyrst etter å ha snakka med ei hyggleg dama hjå Lindorff. Ho sa hu skulle ringe NGT, og legge fram saken. Det var fyrst då strømmen av inkassovarsel stoppet, og eg fekk ein "beklagelse". Kva ironi?

 

Saken er forhåpentleg vis snart ute av verda, då det begynner å bli nokre år sidan. Blir ikkje sånne anmerkninger sletta etter x antall år?

 

Ang. han karen som oppgraderte linja utan mi godkjenning: Han braut seg inn på min hybel og stakk av med pengar og sånt som låg der, so eg har ikkje så mykje håp om å få noko erstattning frå han. :(

Han sendte også mail frå sin egen hotmailkonto til NGT support, og fekk oversendt passordet til min epostkonto som eg fekk meg ADSL-linja.

Dvs. at han kunne skaffe meg MASSE bråk, iom at den adressa var registrert på meg hjå NGT. Drapstrussel til statsministeren, for eksempel.

 

Folkens: Aldri, aldri stol på andre mennesker.

Å gjere det har kosta meg fleire hundre tusen kroner.

Lenke til kommentar
Jeg sitter og er fly forbanna på NGT nå.

Overtok en fungerende linje på den hybelen jeg flyttet inn i her i Trondheim. Overføringen skulle kun være en formalitet, men NGT presterte å koble ned linja. Nå har det gått nesten 2 uker, og de har enda ikke klart å få koblet på igjen. Å ringe "support" er et helvete, sitte 40 minutter med mobil på øret, for så bli kuttet når du får support fyren på tråden eller kun få svada svar . FAEN ta NGT. Har ADSL linje fra Catch hjemme, der er det ingen ventetid på support, og folk som tar tak i problemene.

Er helt avhengig av internet da mange av kursene mine er nettbaserte.

 

 

Øystein

Ville bare dele frustrasjonen - jeg har hatt akkurat samme opplevelse som deg. Jeg skulle oppgradere linjen min fra 2 Mbit til 3, men NGT presterte å koble ned hele linjen. Selv etter mange telefoner til "kundesupport" og brutte løfter, tok det godt over to måneder før jeg var koblet opp igjen. Det som skjedde var at jeg havnet bakerst i køen for alle nybestillinger, selv om jeg allerede hadde linje inn i leiligheten. Egentlig er jeg drittlei hele firmaet, men jeg har en bindingstid som holder meg tilbake, samt en helt grei pris på 600 kroner mnd for 3Mbit...

Lenke til kommentar

Jeg har ringt support 2 ganger, tok vel 30 min hver gang før jeg fikk svar. Men problemet ble løst hver gang.

 

Har også hatt trøbbel med regningen (hadde 3 døgn nedetid som jeg ikke ville betale for). Sendte først en mail der jeg skrev hva som hadde skjedd, og at jeg regnte med de reduserte regningen. Ikke svar, neste regning var på full pris. Da sendte jeg mailen på nytt, og skrev: "Den som tier, samtykker. Jeg reduserer regningen med xxx kroner." Da kom det svar iløpet av 1 dag, om at jeg ikke kunne redusere regningen, da ville de få problemer i systemet sitt. Men de skulle redusere neste regning. Og det ble gjort :thumbup:

 

Gandi

Lenke til kommentar
Han sendte også mail frå sin egen hotmailkonto til NGT support, og fekk oversendt passordet til min epostkonto som eg fekk meg ADSL-linja.

Det har de overhodet ikke lov til. Du burde anmeldt det.

 

Det er noen år siden skriver du så kanskje liten vits i å gjøre noe nå, men jeg vil oppfordre alle andre som havner i samme situasjon til å kontakte en dyktig advokat. Det er utrolig hvor mange problemer som plutselig løser seg når det er en advokat som ringer og ber om forklaring.

Lenke til kommentar

Hei alle "ngt hatere" :)

 

Jeg er enig i det som blir sagt over, at ngt fungerer veldig bra teknisk, men til du som spør om hvorfor en trenger support hvis de fungerer så bra teknisk: Av og til trenger en uansett support (eksempelvis hvis instillingene i ruteren "forsvinner" og en ikke har passord for å komme inn i den).

 

Jeg mener også som sagt at ngt fungerer bra teknisk, selv om det har sjedd 1-2 ganger i året at ruteren klikker, og jeg trenger support.

 

Det som irriterer meg med ngt, er

1: Lang vente tid på kundeservice telefon, selv om de har fått uttallige klager fra forbrukerrådet, lover å ordne opp, er de ikke villig til å bruke ressurser på kundeservice. Det har riktig nok blitt noe bedre det siste halve året(før var ikke 50 min. uvanlig). Nå har de ventenummer i køen, det er bra, men de skriver på sine sider hva gjennomsnittelig vente tid er. F.eks siste time 7 min.

Dette stemmer overhode ikke, 20-30 min er ikke uvanlig.

 

2: De bruker kontaktskjema, og sender deg en epost som en ikke har mulighet til å svare på. Dette gjør at det er umulig å få en dialog med ngt. Om ikke umulig, hvertfall utrolig tungvint. Lurer egentlig på om det er lovlig å nekte folk mulighet til å svare på mail fra de.

 

3: Bruker du kontaktskjema, og skriver en beskjed som kanskje er en a4 side lang, og du bruker kanskje 20-30 min å skrive, får du en mail tilbake med svar som det er ganske tydelig at er "standard" svar, som de ikke engang har selv har skrevet. I tillegg svarer de ikke på alt du lurer på.

 

4: Kommer en med kritikk, overser de hele kommentaren, eller svarer på en arogant måte at de har rett til det og det iht kontrakt.

 

5: De innrømmer aldri feil, alt som de gjør, som de ikke skulle gjort er bare "beklagelig".

 

Denne listen kunne jeg laget mye lengre, og jeg vet at jeg ikke er alene om å ha disse "opplevelsene" med ngt. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Eg ryngte NGT den 30. august, og kom gjennom med ein gang, ringte i 2-4 tida. Hadde eg møtt ein kø på 40 stk, så hadde eg lagt på og prøvd ei anna tid på døgnet.

 

Det er bra at NGT er her, som ein av dei sterkaste leverandørane i landet, som opererer med billige løysningar (når du først får det), men det har nok gått litt fort i svingane ja. Håper det tar seg opp etterkvart, får be dei kontakte Netshop om korleis kundeservice skal utførast ;)

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...