Jump to content

Jonassen

Medlemmer
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. jo, nå har jeg testet forslaget. Får samme ip-adresse som routeren fikk, og får tilgang til internett. Men får ikke ip-adresse til den trådløse senderen. og koblet jeg ut lan ledningen får det trådløse punktet ip, men klarer ikke å få ip-adresse til maskinen. Får ikke tak i dhcp server. Andre forslag? kan vel ikke være så vanvittig mange mulighet til hva som er galt? Jonassen
  2. hei, takk for et forslag, det skal jeg prøv, men vil ikke det egentlig bare si at jeg forandrer funksjoen på routeren til en switch? Er dette bare for å teste? Tror bare jeg får en ip-adresse av lyse (uten at jeg vet det med sikkerhet), og vil ikkje routeren, eller switchen ta den da? og om den ikke gjør det, og min maskin får ip-adressen, vil de andre maskinene mine få ip da?? men skal teste og gi tilbakemld Jonassen
  3. Bumper denne en gang Ingen som har noen råd for å klare å finne ut av dette? Klarer ikke å ping noen nettsider fra cmd, Som jeg skrev tidligere, får jeg ved hjelp av msn feilsøkingsverktøy(hvor bra det nå kan være) en idikasjon på at dns ikke klarer å løse ip-adresse. Får også opp en feil ved "nøkkel-porter", hjelper ikke å kjøre "reparer". Men, ved å koble ut routeren, og gå direkte inn i boksen, fikses tilkoblingen med en gang. Kan det være noe galt fra min leverandør, Lyse nett? Andre som har opplevd dette? Kan det være værdt et forsøk å oppgradere firmware i routeren? Er det en logisk fungsjon som jeg overser på routeren som kan blokke dette? er det noen form for brannmur i hjemme-sentralen til lyse?? Håper noen har peil og kan komme med noen innspill... mvh Jonassen
  4. God kveld! Trenger litt assistanse, håper noen har peiling på problemet, og har tid til å hjelpe.. Fikk lagt inn lyse internett i huset i uken som var. Fungerer veldig bra med internett når jeg kobler maskinen direkte til lyse boksen, men ved å koble lyse til min linksys router (også ny) , får jeg ikke tilgang til internett. Hva kan dette skyldes? Har satt opp routeren til å motta ip-adresse automatisk, og jeg ser at den får ip-adresse. I tillegg deler routeren ut ip-adresse til meg, samt dns, som er lyse sin standard(tror jeg;81.167.36.3og11) Alt virker tilsynelatende bra. Men får ikke tilkobling til internett. Har testet å slå av brannmur(zonealarm) og også windows brannmur er avslått. Ved å bruke feilsøkingsverktøy på msn, kommer det opp at dns ikke klarer å løse ip-adresser. + at proxyinnstillinger må sjekkes. Noen som har vært borti det samme og ser problemet? Kan legge til at vi flyttet fra en kjeller-leilighet for et par uker siden, og har her brukt pcen mot lyse internett, og eieren hadde samme router, (vertfall linksys) mvh Jonassen
  5. Det funket ikke med regedt og windows media player.....rart nok...hørtes logisk ut... VLC funket mye bedre, og skaper ikke de samme problemene :!:
  6. Hei Har nå lastet ned vlc. Skal prøve det, og se om det hjelper. Skal også åpne regedit, og fjerne den verdien. Tusen takk for raske svar, skal gi tilbake melding om hvordan det går....
  7. Hovedsakelig har jeg holdt meg til Windows media player. Nå har jeg versjon 10. Har også testet flere andre, men samme resultat
  8. Hei Jeg har et problem, som etterhvert har blitt ganske irriterende, som jeg håper noen har et bra svar på. Saken er den at cpu`en løper helt løpsk når jeg har sett en stund på film via dataen. Dette gjelder både divx, mpg, eller dvd i spilleren. Det som blir resultatet når cpu`en blir "overarbeida/varm" er at filmen begynner å hakke, gir delay. Jeg trykker da på pause, venter 5-10 sekunder, så spiller jeg videre på filmen. Da går det kanskje 2-3 minutter før det samme er i gang. Til å begynne med trodde jeg dette skjedde fordi jeg downloadet samtidig, men nå skjer det selv om jeg bruker maskinen til annet eller ikke. Dette kan jo ikke stemme. Det skal ikke kreve så mye av dataen å spille av en divx film. Dette gjelder fler programmer, wmp, winamp, divx osv. Kan dette ha noe med noen intstillinger på skjermkortet å gjøre? Eller har avspillingsprogrammet en feil?? Som dere sikkert forstår er dette et ganske kjedelig problem. Har en laptop av merke compaq, evo n1020v mvh Jonassen
  9. Du har ikke kommet inn i den kommando-baserte menyen da.... Trykker du kontroll+n får du opp: # kanskje du må trykke kontroll+(noe annet) usikker.....se inne på netopia.com.....
  10. Helt enig, dette er helt forkastelig!!! Håper dette blir tatt opp i tv2-hjelper deg igjen! De har hatt oppe ngt og kundeservice før, og ngt har lovet å forbedre seg. Eneste de har gjort er å legge opp denne "gjennomsnittelig ventetid" greia si, noe alle som har prøvd å ringe ngt vet at ikke stemmer. Nei, tenke seg til, la kundene betale ekstra for at de skal bedre sin kundeservice. Det er jo omtrent samme sak som når de innførte faktura på mail, de som ikke godtok det ville bli eksta belasta for å motta regning i posten. Andre firma ville belønnet kunden for at de sparer administrasjonskostnader. Er selvfølgelig enig i at faktura på e-post er greit, men det er prinsippet. nei, ngt, dette er ikke bra!
  11. Noen andre som kjenner til dette? Har vært inne på netopia.com, og hentet ned/lest bruker manualen til denne routeren, dvs. 3300 serien. Der står det helt klart at det finnes og i stor grad brukes webgrense snitt for å konfigurere routeren "fra lokalt hold"... men: Klarer ikke logge inn. Det fungerer ikke med standard passord, pkundenr-10000 osv........men ved bruk av "ngt og ChkBid114" kommer man inn på et webgrense snitt som er laget av/for ngt. (brukes vel av ngt, ikke mer enn 5 funksjoner) Kan ngt ha sperret muligheten for å benytte seg av webgrense snitt, og i såfall:hvorfor??? Finnes det noen måte å "overkjøre" dette? Grunnen til at jeg ønsker å bruke dette er at det ser ut til at her ligger det noen funksjon som man ikke finner via telnet, anyway så er de mest vanlige brukerfunksjonene mye mer/lettere tilgjengelig her. Så er det noen her som har peil, eller som har gode råd???
  12. Jeg bor også i kr.sand. har ingen problemer......optimal hastighet...
  13. Jeg hadde også problem med at hastigheten gikk ned, og routeren måtte resettes. Hos meg hendte dette da jeg oppgraderte routeren med ny firmware. I følge ngt hadde de store problemer med denne routeren, og den versjonen av firmware. Det prøvde å løse problemet ved å "nedgradere" firmwaren igjen. Dette funket ikke hos meg, og de sendte meg dermed en ny router.en annen type. En annen sak er at de krevde at jeg måtte betale for å sende den gamle routeren tilbake, når de hadde gjort "feilen"....dvs, de burde vist om dette problemet......men det er en annen sak......Å..digger ngt kundeservice
×
×
  • Create New...