Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel er et amatørfirma


Anbefalte innlegg

Jeg sitter og er fly forbanna på NGT nå.

Overtok en fungerende linje på den hybelen jeg flyttet inn i her i Trondheim. Overføringen skulle kun være en formalitet, men NGT presterte å koble ned linja. Nå har det gått nesten 2 uker, og de har enda ikke klart å få koblet på igjen. Å ringe "support" er et helvete, sitte 40 minutter med mobil på øret, for så bli kuttet når du får support fyren på tråden eller kun få svada svar . FAEN ta NGT. Har ADSL linje fra Catch hjemme, der er det ingen ventetid på support, og folk som tar tak i problemene.

Er helt avhengig av internet da mange av kursene mine er nettbaserte.

 

 

Øystein

Endret av bonito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig i kritikken, jeg har selv BARE dårlig erfaringer med kundeservicen til NGT. Det virker som om de har stående ordre om å avslutte telefonsamtaler så raskt som mulig med å si "det skal vi ordne" eller "vi skal se på saken og kontakte deg senere", og så glemme hele greia. E-mail leser de ganske enkelt ikke, og det jeg har skrevet via kontaktskjemaet blir i beste fall skumlest.

 

Særlig irriterende er dette når du har fått en gal faktura, det er HELT umulig å få noen til å faktisk rydde opp i saken. De vrir seg unna og venter til linja strupes og fakturaen sendes til inkasso, i håp om at kunden skal "skremmes" til å betale penger han ikke skylder.

Lenke til kommentar

Hm, har vært borti å sitte litt i tlf. Syns ikke det tar så utrolig lang tid. Handler bare og velge riktig tidspunkt. Tidlig eller kvarter før de stenger.

Når jeg har møtt på folk så får jeg alltid fikset problemet mitt. Om det er linja eller regning.

Satt lengre i kø med telenor hos en kamerat. Nesten 35min. Og da må man legge til at det var 10 min med ja og nei osv osv.

Og du blir ikke behandla som du ikke vet noen ting."har du satt i strømmen til modemet?"

 

Tror det er forskjellig fra person til person. Er du amper og hissig når du ringer, kanskje det slår ut. Lykke til.

 

Foresten enig om den chat saken. Hadde jo vært lurt og kjekt for oss.

Endret av kentbj
Lenke til kommentar

Av egne erfaringer fant jeg fort ut at det beste man kan gjøre er å sende en mail eller fax til dem, forklare problemet, og be dem ringe deg opp.

 

Vanligvis så har det da ikke tatt mer enn en dag før problemet har vært ordnet. Den ene gangen de ikke hadde svart innen 24 timer, purret jeg dem med ny mail og spurte om de ikke hadde fått min første mail, og da ble det fort fart i sakene.

 

Har nå gått over til Lyse, og jeg skal love deg at de ikke er så mye bedre. Vel får du svar umiddelbart på support, men det hjelper fint lite når de som sitter der ikke vet hvor av/på knappen på pc'en er.

Lenke til kommentar
Særlig irriterende er dette når du har fått en gal faktura, det er HELT umulig å få noen til å faktisk rydde opp i saken. De vrir seg unna og venter til linja strupes og fakturaen sendes til inkasso, i håp om at kunden skal "skremmes" til å betale penger han ikke skylder.

Ja.

Eg har betalt rundt 8000kr til NGT, som dei ikkje skulle ha, fordi dei rota avbestillinga mi av linja.

 

Eg flytta ut frå ein hybel 15. april, men betalte linje fram til begynnelsen av oktober.

Og linja som stod i mitt namn blei opgradert av ein person som eg delte linja med, men uten mi godkjenning. Han ringte inn til kundesupport og fekk dei til å oppgradere frå Bravo til Delta (rundt 600k til 2000k). Og eg fekk regninga.. I eit halvt år ekstra.

 

Helvetes NGT!

 

Eg krangla med NGT på den saken, men dei sendte berre rekningene til inkasso, og pga. det er eg "svartelista" (oppført i ei eller anna liste), og får blandta anna ikkje mobilabonemang. *grr*

 

Fekk forresten ein beklagelsenmail frå Lindorff (kvifor dei?!), der det stod at den siste fakturaen vart utsendt ved ein feil. Jævla møkkafirma. Pga. deira slette kundebehandling kan eg få store problem med hus og billån i seinare tid. *grr*

Lenke til kommentar

Som jeg sikker har sagt til NGT 50 ganger: Jeg fatter ikke at det er mulig for et firma å levere et så utrolig stabilt, fint og kjapt produkt, men ha så forferdelig support... Det er skjelden jeg sitter i under 5 minutter i kø, og det er skjelden de klarer å løse problemet mitt.

 

Jeg er kjempefornøyd med tjenesten rent teknisk, men NGT-"support" er sugen beyond belife! :(

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med NGT kundesupport, har hatt en del problemer med feile faktura samt problemer angående flytting av bredbåndsabonnement, men jeg får stort sett den hjelpen jeg skal ha uten å vente for lenge i telefonen.

 

De gangene det har vært stor pågang på det private supportnummerert 07979, da ringer jeg bare bedrifts supportnummerert 07978, de påpeker alltid at jeg som privatkunde har ringt feil, men jeg får alltid den hjelpen jeg skal ha.

Lenke til kommentar

Support er et av de store manglene hos mange ISP'er, men jeg vil si at telenor har faktisk en av de beste support linjene som jeg har vært borttig. Ellers er det mange lokale ISP'er som har meget bra support, for hos de kan du like godt dukke opp hos vist du ikke får hjelp over tlf. og dette er noe de ikke liker. Så av den grunn vil jeg si at lokale ISP'er nok er de beste på support.

 

 

Send gjerne NGT brev der du klager, for brev må de dokumenter at de har fått. Og da kan du sjekke om de har fått brevet.

Lenke til kommentar
Hm, har vært borti å sitte litt i tlf. Syns ikke det tar så utrolig lang tid. Handler bare og velge riktig tidspunkt. Tidlig eller kvarter før de stenger.

Når jeg har møtt på folk så får jeg alltid fikset problemet mitt. Om det er linja eller regning.

Satt lengre i kø med telenor hos en kamerat. Nesten 35min. Og da må man legge til at det var 10 min med ja og nei osv osv.

Og du blir ikke behandla som du ikke vet noen ting."har du satt i strømmen til modemet?"

 

Tror det er forskjellig fra person til person. Er du amper og hissig når du ringer, kanskje det slår ut. Lykke til.

 

Foresten enig om den chat saken. Hadde jo vært lurt og kjekt for oss.

Den der med å bli behandlet som om du ikke vet noen ting er faktisk helt naturlig. Det er umulig for en som sitter på support å vite hva du kan eller ikke. Og det med ledninger løser problemet for mange flere enn du skulle tro. Derfor tar man sånne standardspørsmål først, før man begynner med annen troubleshooting.

 

Dersom noen ringer inn og er sure/kjefter fra første ord, da får de allikevel hjelp, men de får akkurat den hjelpen de har krav på og ikke et fnugg mer. Det suger for de som ringer og kjefter om produkter 1 uke etter at garantien har gått ut :tease:

 

Supportchat er jo en god ide, men forutsetter at man faktisk har dyktige teknikere tilgjengelig som kan følge med på chatten. Slikt koster penger :hrm:

Lenke til kommentar

ganske enig i deg. Men telenor sitter nesten med sånn barnestemme og prater til deg. Det mener jeg er for dumt.

Og hvorfor nevner ikke en telenor person at du faktisk har en router, det sto ingen plass. Fikk beskrivelse til ett vanlig oppkoblings modem.Etter 3-4 samtaler med telenor, med evig venting.Så spørr telenorpersonen "har du vært inne i routern og satt opp den?"

Var en på tråden her som mente at telenor sin support er bedre. Er delvis enig i det. Er alt for mye greier før man får prate med en person. Selvsagt skal man bli flytta til riktig avdeling.Men er da måte på.

 

Med ngt, hvis jeg har hatt f.eks ustabil linje. Så har jeg tatt å sagt det jeg mener og trur er galt. Så har han fyren hos ngt tenkt litt. Etter 2 nye modem sendt til meg, så fikk jeg en gamlere version. 3351 tror jeg, hvis jeg husker riktig. Denne funker kjempebra. Eier ikke nedetid etter jeg fikk den modemet.Og dette fikk jeg "kranglet" til meg. Og dette foreslo jeg.. Hadde lest det en eller annen plass.

 

Så jeg mener at de faktisk hører etter, hvis du har noe fornutfig å si.

Lenke til kommentar
ganske enig i deg. Men telenor sitter nesten med sånn barnestemme og prater til deg. Det mener jeg er for dumt.

jeg skjønner at du aldri har sittet på noen form for support før. :nei:

 

prøv å forestille deg hvordan det er å forklare folk femti ganger hver dag at "internett ikke fungerer" så lenge brukeren har dratt ut nettverkskabelen... :roll:

Lenke til kommentar
Eg krangla med NGT på den saken, men dei sendte berre rekningene til inkasso, og pga. det er eg "svartelista" (oppført i ei eller anna liste), og får blandta anna ikkje mobilabonemang. *grr*

Ble du innkalt til forliksrådet?

Det er jo der inkassosaker havner ved tvister og både NGT og du ville ha hatt mulighet for og legge frem saken, hvis du ble innkalt og ikke møtte da tabbet du deg ut i såfall.

Lenke til kommentar

Å si at Telenor sin support er bedre enn NGT sin osv. er egentlig helt latterlig. Support er utrolig personavhengig, hvem du får snakke med avgjør hele oppfatningen. Supportlinjer har høy gjennomstrømming av ansatte, de leier ofte inn vikarer, og det å holde hele gjengen service-minded og med full opplæring på produktene er faktisk et helvete. Kjenner litt til det, dog uten selv å ha jobbet med det.

 

Og den absolutt beste måten ALLTID, er å være tålmodig og ha en fornuftig og hyggelig tone enten det er på telefonen eller på mail. Hvem har de mest lyst til å hjelpe kjappest? En blid fyr som viser forståelse for jobben de sitter i, eller han gørrsinte som sutrer over at linja gikk ned i to minutter mens han spilte CS?

Lenke til kommentar
... Men telenor sitter nesten med sånn barnestemme og prater til deg. ....

Nå vet jo ikke de på support tlfen hvor god kunskap du har og derfor får du denne barne stemmen. Skal være enig i at den er litt vel slitsom.

 

Å si at Telenor sin support er bedre enn NGT sin osv. er egentlig helt latterlig.

Men jeg vil nå si det at du kommer jo i allefall gjennom hos "Telenor" mens du hos NGT faktisk kan få beskjed om å ringe igjen senere fordi de har så mye på gang. Da har de jo en del feil de må bynne å rette opp?!

Endret av Powerade
Lenke til kommentar
Eg krangla med NGT på den saken, men dei sendte berre rekningene til inkasso, og pga. det er eg "svartelista" (oppført i ei eller anna liste), og får blandta anna ikkje mobilabonemang. *grr*

Ble du innkalt til forliksrådet?

Det er jo der inkassosaker havner ved tvister og både NGT og du ville ha hatt mulighet for og legge frem saken, hvis du ble innkalt og ikke møtte da tabbet du deg ut i såfall.

Fekk ikkje "tilbud" om å fikse opp i dette.

Lindorff trua til slutt med å anmelde meg, og lage rettssak av det heile. Og det var ikkje snakk om forliksrådet, men politianmeldelse og domstol.

 

Det stod enkelt og greit: Om du ikkje betaler innen 14dager saksøker vi rævva av deg! (Omtrent sånn, iallefall.)

 

Og eg veit eg er "svartelista". Eg har blandt anna fått avslag hjå Tele2 om mobilabbonemang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...