Gå til innhold

AMD vinner markedsandeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg merker det på den måten at feks en A64 maskin har flere bluscreens en jeg har på P4 (om jeg i det hele tatt har hatt det på den) at den låser seg av og til helt uforklarlig , det er slike småting som dukker opp og som til tider er litt irriterende .

Bluescreen ble jeg ferdig med etter at K7 kom på markedet. Enten så er jeg heldig eller så er jeg en dyktig PC bygger :cool:

 

Bluescreen har jeg fåt nok av på jobben med intel baserte pc'er og maskiner... Jeg har den motsatte oppfattningen.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Vel jeg merker det på den måten at feks en A64 maskin har flere bluscreens en jeg har på P4 (om jeg i det hele tatt har hatt det på den) at den låser seg av og til helt uforklarlig , det er slike småting som dukker opp og som til tider er litt irriterende .

Bluescreen ble jeg ferdig med etter at K7 kom på markedet. Enten så er jeg heldig eller så er jeg en dyktig PC bygger :cool:

 

Bluescreen har jeg fåt nok av på jobben med intel baserte pc'er og maskiner... Jeg har den motsatte oppfattningen.

Jepp viser bare at det er forskjellige erfaringer rundt dette .

Hva årsaken er vet jeg ærlig talt ikke , men bluscreens er et xp problem hos meg .

A64 maskinen har en tendens til å fryse , dette er ikke et daglig problem men det hender fra tid til annen .

Lenke til kommentar

Jepp viser bare at det er forskjellige erfaringer rundt dette .

Hva årsaken er vet jeg ærlig talt ikke , men bluscreens er et xp problem hos meg .

A64 maskinen har en tendens til å fryse , dette er ikke et daglig problem men det hender fra tid til annen .

Jeg tror neppe at det er bare plattformen som er skyld i dette, det er tross alt hva vi installere på pc'n som har en god del å si! (snakker av erfaring)

Lenke til kommentar

Hehe

 

Tror fortsatt at Intel vil bli dominerende i både stasjonær og bærbare

 

Ganske jevnt i markedet for stasjonere, men for bærbare er det anderledes..

 

fordi Intel har allerede en meget bra bærbar løsning som AMD ikke kan matche på null komma niks..

 

Intel Dothan på 2Ghz eller mer og 533Mhz FSB og 2MB Cache vil bli lynrask, 915P/925P chipset er meget bra med DDR2 ram som bruker mindre strøm og bra ytelse, pci express osv som også krever mindre strøm, Intel HD Audio, Integrert trådløst nettverk, S-ata for bærbare osv

 

Tviler sterkt på at

AMD baserte bærbare kommer til å matche dette

Endret av tintin77
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tviler sterkt på at

AMD baserte bærbare kommer til å matche dette

Tiden vil vise.

 

Per i dag foretrekker jeg Intel i min bærbare og AMD i min stasjonære. Klart man kan få i både pose og sekk!

Lenke til kommentar
tror selgeren er intel fanboy

Jeg kan med sikkerhet si at fyren ikke er fanboy av noe slag, til det er han for oppegående til. Hvordan kan jeg forklare dette mon tro?

Butikken du snakker om heter Startit og ligger i Stavanger og både selgeren og teknikeren du refererer til er Intel fanboys på sin hals det er ingen hemmelighet ;)

Lenke til kommentar

Litt veldig mye off topic, men hvordan i !"#!"#%! klarer dere å få bluescreens?

 

Jeg har hatt ca 25 forskjellige PCer det siste 10 året og har ikke hatt en eneste bluescreen siden Windows 2000 Beta.

 

Jeg bruker PCen min hver eneste dag ca 4-6 timer.

Har en diploma utdanning i nettverks administrasjon og en batchelor of network computing (Liker å herje med pcer med andre ord)

Skjønner ikke hvordan dere klarer å frambringe bluescreens jeg.

 

Har forresten brukt AMD siden AMD K6-2 350 mhz (tror det var 350 mhz)

 

GO AMD !!

Lenke til kommentar
Jepp viser bare at det er forskjellige erfaringer rundt dette .

Hva årsaken er vet jeg ærlig talt ikke , men bluscreens er et xp problem hos meg .

A64 maskinen har en tendens til å fryse , dette er ikke et daglig problem men det hender fra tid til annen .

 

 

Du Snekker'n er jo kjent for å drive ekstrem overklokking, kan ikke dette ha noen med at pcene dine er ustabile??

Er sikker på at mange som opplever bsod og klager her på forumet driver med overklokking, og at om de hadde kjørt pcen sin på default hastighet fra den var ny ville de aldri opplevd problemer.

 

AMD har etter min mening slitt med at VIA har stått for majoriteten av chipsetene til cpuene dems. Etter Nvidia kom med sine Nforce serier har det kommet seg betraktelig.

Lenke til kommentar
tror selgeren er intel fanboy

Jeg kan med sikkerhet si at fyren ikke er fanboy av noe slag, til det er han for oppegående til. Hvordan kan jeg forklare dette mon tro?

Butikken du snakker om heter Startit og ligger i Stavanger og både selgeren og teknikeren du refererer til er Intel fanboys på sin hals det er ingen hemmelighet ;)

Nei, faktisk er det ikke StartIT jeg snakker om, beklager :)

Lenke til kommentar
tror selgeren er intel fanboy

Jeg kan med sikkerhet si at fyren ikke er fanboy av noe slag, til det er han for oppegående til. Hvordan kan jeg forklare dette mon tro?

Butikken du snakker om heter Startit og ligger i Stavanger og både selgeren og teknikeren du refererer til er Intel fanboys på sin hals det er ingen hemmelighet ;)

Nei, faktisk er det ikke StartIT jeg snakker om, beklager :)

Neivel, hvem er det da? :dontgetit:

 

Beskrivelsen du kommer med passer iallefall perfekt på dem, og det finnes ikke så mange andre databutikker i Stavanger-området med de holdingene du beskriver såvidt jeg vet.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jepp viser bare at det er forskjellige erfaringer rundt dette .

Hva årsaken er vet jeg ærlig talt ikke , men bluscreens er et xp problem hos meg .

A64 maskinen har en tendens til å fryse , dette er ikke et daglig problem men det hender fra tid til annen .

 

 

Du Snekker'n er jo kjent for å drive ekstrem overklokking, kan ikke dette ha noen med at pcene dine er ustabile??

Er sikker på at mange som opplever bsod og klager her på forumet driver med overklokking, og at om de hadde kjørt pcen sin på default hastighet fra den var ny ville de aldri opplevd problemer.

 

AMD har etter min mening slitt med at VIA har stått for majoriteten av chipsetene til cpuene dems. Etter Nvidia kom med sine Nforce serier har det kommet seg betraktelig.

Nei,vi snakker ikke om overklokking , den A64 som jeg har i maskinen nå har såvidt vært testet litt på klokking og da uten å øke volt eller noe sånt , min xp maskin kjører på std hastighet, bruker heller ikke noe "dårlig" programmvare da jeg kun kjøper orginale programmer til mine maskiner.

Lenke til kommentar
men er ikke intel mye mer stabilt da. er kanskje ikke verdt det, men jeg har alltid brukt intel og har hørt at hvist man vil legge litt ekstra penger i det så er det bedre enn amd

Før var det nok det , det var til tider store forskjeller noe som i hovedsak ble relatert til brikksettene , i dag er det nok ikke de samme problemene nei selv om jeg annser en P4 masin som hakket mer stabil enn min A64 og langt mer stabil enn min xp maskin , dette er dog personelige erfaringer , men siden jeg har alle tre oppsettene så har jeg jo et brukbart grunnlag å uttale meg på .

Det er jeg enig i. Jeg hadde AMD i mine to tidligere maskiner, og ble positivt overrasket over stabiliteten med Intel. Nå skal det litt til før jeg skifter tilbake, men A64 serien ser jo meget bra ut da.

Lenke til kommentar
Jepp viser bare at det er forskjellige erfaringer rundt dette .

Hva årsaken er vet jeg ærlig talt ikke , men bluscreens er et xp problem hos meg .

A64 maskinen har en tendens til å fryse , dette er ikke et daglig problem men det hender fra tid til annen .

 

 

Du Snekker'n er jo kjent for å drive ekstrem overklokking, kan ikke dette ha noen med at pcene dine er ustabile??

Er sikker på at mange som opplever bsod og klager her på forumet driver med overklokking, og at om de hadde kjørt pcen sin på default hastighet fra den var ny ville de aldri opplevd problemer.

 

AMD har etter min mening slitt med at VIA har stått for majoriteten av chipsetene til cpuene dems. Etter Nvidia kom med sine Nforce serier har det kommet seg betraktelig.

Nei,vi snakker ikke om overklokking , den A64 som jeg har i maskinen nå har såvidt vært testet litt på klokking og da uten å øke volt eller noe sånt , min xp maskin kjører på std hastighet, bruker heller ikke noe "dårlig" programmvare da jeg kun kjøper orginale programmer til mine maskiner.

Kanskje du skulle få noen til å se på pcen din, eller kanskje du skulle fått noen til å installere OSet og programmene for deg ;)

 

Fra spøk til Halvår

Det skal jo ikke være sånn, må jo være en feil en eller annen plass, sinnsykt rart at du skal ha så mye stabilitets problemer med din AMD når vi andre kan overklokke og ha en Rock solid box.

Lenke til kommentar
Jepp viser bare at det er forskjellige erfaringer rundt dette .

Hva årsaken er vet jeg ærlig talt ikke , men bluscreens er et xp problem hos meg .

A64 maskinen har en tendens til å fryse , dette er ikke et daglig problem men det hender fra tid til annen .

 

 

Du Snekker'n er jo kjent for å drive ekstrem overklokking, kan ikke dette ha noen med at pcene dine er ustabile??

Er sikker på at mange som opplever bsod og klager her på forumet driver med overklokking, og at om de hadde kjørt pcen sin på default hastighet fra den var ny ville de aldri opplevd problemer.

 

AMD har etter min mening slitt med at VIA har stått for majoriteten av chipsetene til cpuene dems. Etter Nvidia kom med sine Nforce serier har det kommet seg betraktelig.

Nei,vi snakker ikke om overklokking , den A64 som jeg har i maskinen nå har såvidt vært testet litt på klokking og da uten å øke volt eller noe sånt , min xp maskin kjører på std hastighet, bruker heller ikke noe "dårlig" programmvare da jeg kun kjøper orginale programmer til mine maskiner.

Kanskje du skulle få noen til å se på pcen din, eller kanskje du skulle fått noen til å installere OSet og programmene for deg ;)

 

Fra spøk til Halvår

Det skal jo ikke være sånn, må jo være en feil en eller annen plass, sinnsykt rart at du skal ha så mye stabilitets problemer med din AMD når vi andre kan overklokke og ha en Rock solid box.

Nå sier jeg heller ikke at jeg har MYE problem med den ,men at jeg opplever at maskinen låser seg en gang iblandt , dette opplever jeg aldri på min P4 maskin , og ja da snakker jeg om nøyaktig samme programmvare på begge.

Feks i photoshop 7,0 orginalversion.

 

Når det gjelder innstalasjon av programmer har jeg utført dette på noen maskiner nå (minst et hundretall) så jeg tror ikke problemet ligger der :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
tror selgeren er intel fanboy

Jeg kan med sikkerhet si at fyren ikke er fanboy av noe slag, til det er han for oppegående til. Hvordan kan jeg forklare dette mon tro?

Butikken du snakker om heter Startit og ligger i Stavanger og både selgeren og teknikeren du refererer til er Intel fanboys på sin hals det er ingen hemmelighet ;)

Nei, faktisk er det ikke StartIT jeg snakker om, beklager :)

Neivel, hvem er det da? :dontgetit:

 

Beskrivelsen du kommer med passer iallefall perfekt på dem, og det finnes ikke så mange andre databutikker i Stavanger-området med de holdingene du beskriver såvidt jeg vet.

Du mener det er "dårlig holdning" å slutte å føre et merke som kun har skapt problemer for dem? Du om det... :roll:

 

Hadde de funnet det lønnsomt å føre AMD hadde de gjort det, så lenge du tydeligvis ikke er kunde hos dem, så vend det andre kinnet til og da dem drive en AMD-fri butikk. Selv om det kanskje sårer dere fanboys, så må en butikk få lov til å drive på en måte de ser mest lønnsom, hvertfall når det gjeder sortiment.

 

EDIT: StartIT har jo AMD prosessorer :)

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
At enkelte fortsatt hevder at det er Inels sin feil at amd ikke hevder seg like bra i alle deler av markede tar jeg med et smil, spesielt når man registrerer deres holdning som klart fremkommer gjennom bla deres signatur.

kan du si DELL?

Dell er en av dem som ødlegger markedet for amd ved å nesten bare selge intel.

Å si at folk har skylapper når store firmare som Dell driver som dem gjør,

er en smule komisk/patetisk.

Og holding tror jeg hverkan jeg eller du har så mye vi skulle sagt..

Må bare si at jeg er AMD fan,men forstår at DELL har valgt side for å si det på den måten.IBM og HP selger AMD men ikke en reklame som sendes ut reklamerer for AMD.Da blir det nevnt Centrino,Intel Inside Xeon og lignende.Hvis jeg da er en innkjøper så vil valget da kanskje gå til Intelbasert system for det er jo det de reklamerer for.Den dagen at andelen blir mere utlignet i AMD sin favør så kommer reklamen til å inneholde AMD.Jeg har ikke sett at foreksempel IBM reklamerer for sin power5+ CPU.Jeg er klar over at i store selskaper så er folk klar over slikt.Men i små firmaer så er vanen vond å vende.Ingen ødelegger for AMD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...