Gå til innhold

AMD vinner markedsandeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på Opteron, så langt derifra. Den har levert varene omtrent fra første dag slik som f.eks. denne nylige testen klart viser:

http://www.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=2205&p=8

AMD shows strength in architecture again; their point-to-point HyperTransport and the on die memory controller are the pillars of AMD's server architecture. The question is, does it translate into market share? Time will tell on this one. Hopefully, the results that we are illustrating here will make IT directors and those responsible for implementation educate themselves on the processor architectures available to them.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Et forhold må "Snekker'n" være enig i , Intel hadde kommet langt dårligere ut

dersom Microsoft hadde hadde forsynt markedet med et ferdig 64 XP-OS på samme tid som AMD lanserte Athlon 64 . Nok om det ?

Håper GPU gigantene og resten av bransjen går samme vei som Intel har gjort med sine senere mobile CPU'er.

Stadig øking av tilført effekt for å øke ytelsen vil på sikt være en blindvei.

AMD eller Intel , håper på et ytelsesløft med XP64 OS.

Lenke til kommentar

Klart de hadde , er vel ikke tvil om at amd hadde scoret stort om dette OSèt hadde vært klart .

Min "fleip" var heller rettet til de brukerne her på forumet som KUN bruker sin tid her for å lete med lys og lykter etter feil mangler med Intel sammtidig som amd presangteres som Dataverdens redning fra undregang .

Hvorfor heller ikke fokusere på det positive hos begge ?+ Ikke dermed sagt at "dårlige" ting ikke skal diskuteres , men det kan da være grenser for hvor negative en skal være .

Lenke til kommentar

Hadde et Microsoft lansert et OS for desktop markedet tilpasset 64-bits prosessorer hadde Intel lansert sin 64-bits kandidat. Samme hvor mye enkelte "hater" Intel (eller AMD for den saksskyld) så er det ikke eg gjeng fjøsnisser som styrer disse selskapene.

 

Det virker som om noen mennesker velger prosessor (eller prosessorprodusent da) på samme måte som de "velger" livssyn...

 

*sukk*

Lenke til kommentar

Er helt enig med synspunktene til "Snekker'n" og "stian-hg" i den grad jeg har faktisk kusnnskap til å henge med .

En del av meldingene i denne tråden må vel kunne kalles en mild form av massesugesjon , i beste fall ett forhåpentlig forbigående stadium av pubertetstrass.

Ros til dere med energi til å korrigere .

Lenke til kommentar
Kanskje ikke fjøsnisser, men det ryktes om at det er en 800-punds gorilla som styrer Intel, en bjørn som styrer IBM og en bortkjemt drittunge som styrer Microsoft :xmas:

Og en trubadur som styrer AMD...

 

5b.jpg

 

EDIT: han var visstnok bare en wannabetrubadur...

Gitaren til Zappa eller? IIRC var han vel på Athlon64 lanseringen.

Lenke til kommentar

Jeg VET hvorfor dell ikke selger AMD!

 

Når ikke et lite bakgårdsfirma (diskutert tidligere i tråden) klarer å lære seg noe nytt (som å sette sammen AMD maskiner) tenker jeg det ikke er noe lettere for et stort firma som Dell.

Husk her snakker vi om mange tusen Intel-fanboys som skal kurses til å se "att fram" på en ny prosessor. Det kan ikke gå bra....

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg VET hvorfor dell ikke selger AMD!

 

Når ikke et lite bakgårdsfirma (diskutert tidligere i tråden) klarer å lære seg noe nytt (som å sette sammen AMD maskiner) tenker jeg det ikke er noe lettere for et stort firma som Dell.

Husk her snakker vi om mange tusen Intel-fanboys som skal kurses til å se "att fram" på en ny prosessor. Det kan ikke gå bra....

 

:hmm:

Nei det blir som å introdusere kristendommen til muslimene...

Lenke til kommentar
Når ikke et lite bakgårdsfirma (diskutert tidligere i tråden) klarer å lære seg noe nytt (som å sette sammen AMD maskiner) tenker jeg det ikke er noe lettere for et stort firma som Dell.

Prøver det jeg kan å heve meg over slike provoserende uttalelser, men fristelsen er stor for å svare i samme tone. Heldigvis kan jeg trøste meg med at jeg ikke tilhører noen religion innen prosessorverdenen.

 

Prøv å være litt saklig, du kjenner ikke til hvorvidt dette er et bakgårdsfirma. Håper det var ment som spøk :)

Lenke til kommentar
Jeg VET hvorfor dell ikke selger AMD!

 

Når ikke et lite bakgårdsfirma (diskutert tidligere i tråden) klarer å lære seg noe nytt (som å sette sammen AMD maskiner) tenker jeg det ikke er noe lettere for et stort firma som Dell.

Husk her snakker vi om mange tusen Intel-fanboys som skal kurses til å se "att fram" på en ny prosessor. Det kan ikke gå bra....

 

:hmm:

Skulle vi LE nå eller :roll:

Lenke til kommentar

Selv om det var skrevet med en viss sarkasme, ligger det mening bak.

Med litt godvilje tror jeg dere forstår hva jeg mener...

 

Det med bakgårdsfirma var ikke ondt ment! Et par ansatte i bakgårdsfirmaet vs Dell`s X-tusen var poenget!

 

 

Jeg hadde sans for denne. Det er akkurat den følelsen jeg har når jeg leser om ATI vs NVIDIA og AMD vs Intel tråder. Det som slår meg er at ingen har så gode argumenter at de "vinner" diskusjonen. Har vi alle vært enige har det vel blitt litt boring!

 

Nei det blir som å introdusere kristendommen til muslimene...
Lenke til kommentar
Det med bakgårdsfirma var ikke ondt ment! Et par ansatte i bakgårdsfirmaet vs Dell`s X-tusen var poenget!

Hehe, OK. Jeg ble bare lei av å måtte forsvare et meget habilt foretak som desverre har funnet det lønnsomt å ikke føre AMD prosessorer, hvertfall ikke før nå.

 

Jeg hadde sans for denne. Det er akkurat den følelsen jeg har når jeg leser om ATI vs NVIDIA og AMD vs Intel tråder. Det som slår meg er at ingen har så gode argumenter at de "vinner" diskusjonen.

Ja, det er faktisk morsomt så lenge man holder fanboynykkene under kontroll :)

 

Har vi alle vært enige har det vel blitt litt boring!

Definitivt! Produsent vs. Produsent tråder har holdt mange entusiaster opptatt bak PCen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

The Inquirer ser fremover i denne analysen av AMD:

 

AMD setting itself up for a fall

This is the time for a decisive strike at the heart of Intel. If it can place itself so far ahead performance-wise that Intel is thrown into complete disarray, it can only benefit both AMD and the industry as a whole.

Alt blir ikke fremstilt like rosenrødt, AMD sin markedsføring, webside og strategi blir behørig slaktet... :ohmy:

Lenke til kommentar

Overclockers.com følger opp The Inquirer med en interessant kommentar:

 

The Real State of AMD

AMD has two core problems when it comes to seriously challenging Intel, and neither of them have anything to do with technical merit.

 

The first problem is that the average human being has been brainwashed over the years to think Intel, so the average person buying a computer who neither thinks much nor wants to think much about computers has a built-in Intel bias.

 

This is the 800-pound gorilla in the whole discussion. Many buy Intel for the same reason they buy Sony televisions; the brand name has been branded into their brains, and buying that requires no additional effort on the part of the buyer.

 

Those willing to put more effort into the buying process can scream all they like about it, just like Toshiba fans can give all kinds of reasons for buying their product, but these folks aren't around to listen. They're not watching your channel.

 

This is not going to change anytime soon, and probably never will. This is not like Coke/Pepsi; AMD is more like Dr. Pepper/Seven Up. Even if AMD could match Intel dollar-for-dollar in advertising (which they can't; they don't have the money), it would take years and years to wear away that ingrown Intel Inside People's Heads.

 

Realistically, the only relatively quick way for that to be erased would be huge, long-term negative news about Intel. Not little geeky faults, more like Intel processors bursting into flames and killing users.

:scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...