Gå til innhold

AMD vinner markedsandeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker at amd gjør det bra jeg, tror forresten intel har mer penger i banken (de har vel solgt flere cpu`er enn amd siden de var tidlig ute med prosessorer) så litt nedgang, burde de tåle.

Det er sunt at AMD følger med. Vi ser jo alle hvor bra AMD gjør det med sine AMD64 prosessorer. De fikk jo Intel til å endre totalt sin strategi med tanke på prosessorer.

Lenke til kommentar
Tja det beste for oss hadde vel vært om de var ca like store i markede og samtidig lå temmelig likt i utviklingen , dette ville gitt litt av et rotterace i konkuransen og stadig nye og bedre produkter til oss forbrukere :hmm:

Kanksje, men vi hadde også riskert ett "duopol" eller hva det heter, når to frimaer er ca like store, og har en stilltiende avtale om at de ikke "skaper for mye bry" for hverandre. Når den ene er mindre, så prøver ofte den store og skvise den ut, mens den lille gjerne vil bli større. Men dette er jo ren spekulasjon, synes forsåvidt utviklingen går greit, men har ikke så mye å sammenlikne med akkurat.

 

AtW

Lenke til kommentar

Intel at a Crossroads

For the first time in years, Intel is feeling a threat to its long-standing dominance of the microprocessor industry. Competitors -- particularly Samsung, Advanced Micro Devices, and Texas Instruments -- are getting bolder and, in many cases, growing faster than the world's biggest chipmaker.

[...]

Analysts blame the glitches on problems with Intel's manufacturing processes and overeager marketers, who keep jumping the gun before new products are ready.

[...]

AMD is clearly catching up on Intel in several categories. Over the past two years, AMD has become known as the innovator in computer processors, thanks to its 64-bit chips, which allow applications to run more efficiently. AMD is also grabbing share from Intel in areas such as chips for servers. Last year, it joined forces with Fujitsu on flash memory, giving it a memory-chip operation that's bigger than Intel's. And this summer, AMD opened three new design centers, in Boston, India, and Japan (previously it had only two, in California and Texas).

Lenke til kommentar

AMD May Continue To Hurt Intel Processor Growth

Credit Suisse First Boston lowered the 2005 estimate for Intel after the chip giant reported in-line third-quarter results.

[...]

"Given the lack end-market product cycle drives and decreasing product differentiation between Intel and competitors, we believe AMD's third-quarter processor share gain (about 300 basis points) negatively impacted Intel's sequential growth and is likely to continue into 2005," the firm said.

Lenke til kommentar
og om ryktet går forsatt i miljøet? ikke i oppegående miljø, muligens fra "it spesialister" med it-kompetase på niva med en 4åring som tror alt han blir fortalt.

Det er ikke et rykte, de (butikken) har tatt en avgjørelse på grunn av ekstremt dårlig erfaring. De har sikkert vært uheldige, men de fleste kunder har ingen preferanser i forhold til prosessorprodusent så dermed kjører de Intel all the way. Alle parter er fornøyde :)

 

Når du snakker om "ryktet" så er det fremdeles i live i oppegående miljø (tar utgangspunkt i IT-avdelingen på min arbeidsplass). Dette dør ikke før det motsatte er bevist, og hvorfor ta sjangsen når de har et bedre tilbud med Intel-baserte systemer?

Så dette er folk som kan si noe som: "Jeg så landslaget spille kamp for 2 mnd. siden, de er skikkelig elendige!!". Så sier du; "Nei, de spilte kamp i går og de briljerte. Helt konge!!".

Kan se for meg svaret fra dem. "Nei det tror jeg ikke på. Jeg så dem for 2 mnd. siden og da var de elendige, så da er de det nå også".

 

Virker helt utrolig at en bedrift skal utelukke AMD totalt nå når produktet er noe helt annet enn det var før. Forresten, hvis kundene ikke har forhold til prosessorprodusent, hvorfor kan de ikke bare kjøre AMD?

Lenke til kommentar
Virker helt utrolig at en bedrift skal utelukke AMD totalt nå når produktet er noe helt annet enn det var før. Forresten, hvis kundene ikke har forhold til prosessorprodusent, hvorfor kan de ikke bare kjøre AMD?

De utelukker faktisk ikke AMD lengre har jeg sett. De har vel tatt et valg og sett at de nå kan tjene penger på å selge AMD prosessorer.

Lenke til kommentar
AMd fremstilles som verdens redning , er temmelig sikker på at de har sine svin på skogen de og .

Jeg har ikke sett at AMD har så mange svin på skogen, men Intel ser ut til å ha en hel flokk i svarte granskauen:

http://www.faceintel.com/

 

:thumbdown:

Nå er det vel ikke antallet det kommer ann på har jeg stjålet en million er jo det lke ille som om du stjal 500 000 to ganger . :)

Så her er det vel prinsippet som gjelder , hvorfor er det bestandig så ille at den ene gjør overtramp ,menst den andres skal dysses ned .

Personelig synest jeg det er like ille om det er kong salamon eller Jørgen hattemaker .

Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke antallet det kommer ann på har jeg stjålet en million er jo det lke ille som om du stjal 500 000 to ganger .  :)

Så her er det vel prinsippet som gjelder , hvorfor er det bestandig så ille at den ene gjør overtramp ,menst den andres skal dysses ned .

Personelig synest jeg det er like ille om det er kong salamon eller Jørgen hattemaker .

Det hadde vært fint om det hadde vært likhet for loven, men som kjent så er penger makt og makt kan missbrukes. De store og mektige selskapene har dessverre også en lei tendens til å slippe lettere unna søkelyset til de offentlige kontrollorganene. Uærlige forretningsmetoder skal straffes hardt og nådeløst uansett etter min mening, og kanskje ekstra hardt for de selskapene som i en årrekke har tjent store penger på det :hrm:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Det hadde vært fint om det hadde vært likhet for loven, men som kjent så er penger makt og makt kan missbrukes.  De store og mektige selskapene har dessverre også en lei tendens til å slippe lettere unna søkelyset til de offentlige kontrollorganene.  Uærlige forretningsmetoder skal straffes hardt og nådeløst uansett etter min mening, og kanskje ekstra hardt for de selskapene som i en årrekke har tjent store penger på det :hrm:

Hvor går grensen for stort og lite selskap, i de aller fleste lærebøker vil noen som holder ~15% av verdensmarkedet regnes som store (selv om de ligger langt fra tilnærmet-monopol-store).

 

Korrupsjon forekommer overalt. Selv på det lokale kommunehuset i nærheten av deg eller meg foretas det byråkratiske besluttninger som ikke blir behandlet på et korrekt byråkratisk vis, men farget av personlige relasjoner og følelser.

 

Kevlar: Jerry Sanders er og var en ganske ekstravagant fyr som bl.a. disponerte privatfly (hvertfall den gangen han satt som sjef) på AMD's regning har jeg hørt. Tatt i betraktning at AMD faktisk gikk med underskudd (oftere enn det motsatte) også den gangen så er jeg ikke sikker på om de er helt "down to earth"... med mindre det var et fly uten trykk-kabin da ;)

Lenke til kommentar

Siden man er inne på korrupsjon:

Det er også korrupsjon å sverge offentlig til Intel (siden man har investert en liten formue i siste skrik derfra), mens man faktisk har insett at AMD har en mer bærekraftig og effektiv totalløsning. Det korrupte sinn er faktisk ganske så

vanskelig å kontrollere, og svært vanskelig å innse. Intel har nå innsett at en PC som går med CPU på 4 Ghz internhastighet krever store utvendige resurser mht. kjøling, og innvendige resurser mht. robusthet i kjernen. Dette gjør det antagelig vanskelig å få stor fortjeneste med å utvikle mer i den retningen på det nåværende tidspunkt sett i lys av den sterke konkuransen fra AMD

 

PS. Håper ikke byråkratiet styrer kommunene, men at de folkevalgte gjør det. De handler etter et visst partiprogram (som regel), og hvis de ikke gjør det er de valgt fordi de er kjent for sine holdninger, slik at vi trygt kan overlate ansvaret til dem. Dette er kjent som demokrati. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Future of the PC: Intel & AMD

The incredibly fierce competition between the two has seen AMD claw its way up into the high-end segment and the low-end server market, areas formerly owned completely by Intel. Athlon FX processors are just as expensive as Intel's Pentium 4 Extreme Editions. Opterons compete head-to-head with Xeons. Though Intel dominates market share and sales, it no longer has the exclusive ability to rely on its high-end hardware to beef up its margins and give it a marketing edge.

 

AMD is now approaching the point where it can directly challenge Intel and wrest the future of x86 development from the bigger company. Arguably, it has already forced Intel onto the 64-bit x86 path.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...