Gå til innhold

hva syntes dere om at mindreåringer drikker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om folk på 16 drikker så er ikke det noe jeg gidder bry meg med, men er jeg på fest (og kjenner han/hun som har festen) og så kommer det noen jeg vet/ser er under 16 så er det på ræva ut ass. Ikke vil jeg feste med dem, og ikke har de noe borti alkohol å gjøre. For meg på 18 er ikke aldersforskjellen ned til 16 så jævlig heller da, og ikke 15 for den saks skyld men det er ett prinsipp.

 

Men nå hadde det vært kos om spritgrensa gikk ned til 18 da :p Eneste som går ann å drikke.

Lenke til kommentar
Se bare på Danmark, det er 15 (16?) på øl og vin der, visste dere at 50% av alle danske 12-åringer har vært fulle minst en gang?

Danmark har nettopp hevet grensen fra 15 år til 16 år, og samtidig satt i gang en del kampanjer mot drikking.

 

At danskene er tidlig ute med drikkingen er ikke utelukkende negativt; de fleste moderer alkoholforbruket betraktelig før nordmenn i det hele tatt begynner å drikke mye alkohol. Noen får alkoholproblemer, men det er ikke sikkert det hadde vært noe anderledes om aldersgrensen hadde vært hevet.

Lenke til kommentar
blir litt dobbeltmoral hvis jeg sier at 15 åringer ikke skal drikke, er ikke så mange som ikke drakk før dem fylte 18... Min karriere som fyllasvin begynte på 10/GK, og har ikke akkurat dabbet av etter fylte 18. Man lærer ikke og nyte alkohol av og ikke drikke alkohol som mange foreldre tror.

Heeelt enig ! Man lærer seg ikke å nyte alkoholen ved å ikke drikke ! ( altså før man egentlig har lov )

 

For da bare gleder man seg sånn til man kan drikke, og på den dagen man fyller 18 så drikker man seg drita full og etter det så blir det til en vane at når man drikker så er det liksom meninga å bli full ! Hadde barn fått litt vin til maten og slikt... noen champanje glass på nyttårsaften osv så hadde man lært seg til å nyte alkoholen !

Lenke til kommentar

I Frankrike og andre land rundt Middelhavet, der lærer barna å drikke vin fra de er små barn. Der drikker ungdommen mest alkohol av alle land. Men! De drikker kontrolert! Veldig få av de ungdommene er fulle slik som de er her i Norge. I Norge er det om å gjøre å bli full for det er tøft.! Vi skal heller lære av andre land!

Lenke til kommentar
I Frankrike og andre land rundt Middelhavet, der lærer barna å drikke vin fra de er små barn. Der drikker ungdommen mest alkohol av alle land. Men! De drikker kontrolert! Veldig få av de ungdommene er fulle slik som de er her i Norge. I Norge er det om å gjøre å bli full for det er tøft.! Vi skal heller lære av andre land!

Støttes.

Lenke til kommentar
I Frankrike og andre land rundt Middelhavet, der lærer barna å drikke vin fra de er små barn. Der drikker ungdommen mest alkohol av alle land. Men! De drikker kontrolert! Veldig få av de ungdommene er fulle slik som de er her i Norge. I Norge er det om å gjøre å bli full for det er tøft.! Vi skal heller lære av andre land!

Har du vært mye med ungdommer fra andre land som Italia, Ungarn, Spania, Frankrike?

 

Tenkte jeg det ikke... De har så godt som like dårlig drikkekultur som vi har, også drikker de hele uken i tillegg.

 

Og det at de på landsbygden i Portugal gir småbarn suttekluter med portvin på slik at de blir hjerneskadede er ikke en bra ting!

Endret av SBS
Lenke til kommentar
I Frankrike og andre land rundt Middelhavet, der lærer barna å drikke vin fra de er små barn. Der drikker ungdommen mest alkohol av alle land. Men! De drikker kontrolert! Veldig få av de ungdommene er fulle slik som de er her i Norge. I Norge er det om å gjøre å bli full for det er tøft.! Vi skal heller lære av andre land!

Har du vært mye med ungdommer fra andre land som Italia, Ungarn, Spania, Frankrike?

 

Tenkte jeg det ikke... De har så godt som like dårlig drikkekultur som vi har, også drikker de hele uken i tillegg.

 

Og det at de på landsbygden i Portugal gir småbarn suttekluter med portvin på slik at de blir hjerneskadede er ikke en bra ting!

Og det var heller ikke så små barn jeg mente..

Lenke til kommentar
Ellers så er jo andre rusmidler sterkt utbredd i frankrike. Særlig hasj er jo tilnærmet daglidags og foreldre og unger spleiser på shiten. Og i land med høyt alkoholkonsum og vistnok "sunne alkoholvaner" så florerer det jo med alkoholikere og andre rusmisbrukere.

I Norge har vi ingen som blir skadet av alkohol..

 

:ermm:

 

Vi må få ned avgiftsnivået og aldersgrensene, og få folk over på lovlige og trygge varer.. Det florerer visstnok med hjemmebrent og smuglersprit mange steder i dag. Få disse over i det legale markedet, få bedret oversikten over hva som drikkes og at folk ikke drikker skadelig sprit.

Lenke til kommentar
I Frankrike og andre land rundt Middelhavet, der lærer barna å drikke vin fra de er små barn. Der drikker ungdommen mest alkohol av alle land. Men! De drikker kontrolert! Veldig få av de ungdommene er fulle slik som de er her i Norge. I Norge er det om å gjøre å bli full for det er tøft.! Vi skal heller lære av andre land!

Har du vært mye med ungdommer fra andre land som Italia, Ungarn, Spania, Frankrike?

 

Tenkte jeg det ikke... De har så godt som like dårlig drikkekultur som vi har, også drikker de hele uken i tillegg.

Forskjellen er vel heller at rundt Middelhavet er ikke ungdommen like sykelig opptatt av å bli full som Norge (og Sverige). Det er bare noe som skjer når de tar en fest. Det blir feil å si at de drikker seg full hele uken, det er forskjell på et par glass vin på en torsdag og en fyllekule på lørdag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...