Gå til innhold

hva syntes dere om at mindreåringer drikker?


Anbefalte innlegg

21 år før man kan drikke, og livstid i fengsel som straff. Jeg tror ikke samfunnet hadde tapt noe på det.

Tror de aller fleste her er enige med meg i at dette er frihetsfrarøvelse.

 

Men jeg håper du kødder.

Selvfølgelig kødder jeg. Hvordan er det mulig å ta noe sånt alvorlig? :roll:

 

Drikk når du vil, jeg bryr meg ikke... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 år. 14 er alt for tidlig, og 21 er bare latterlig. 16 er en fin alder for pils og rusbrus. Sterkere drikker (sprit osv.) bør være 18. Tok min første pils da jeg var 15 og 10 mnd. elns. Synes 16 år er en passende alder.

Problemet er bare at ved å sette en grense på 16 år, gjør du alkoholen veldig veldig lett tilgjengelig for barn ned i 13-årsalderen, som ikke er ønskelig i det hele tatt. Ved en 18-årsgrense, derimot, ligger den reelle grensa rundt 16.

Hm. Helt sant det. Hva med 18 på pils osv, og 16 for inngang på utesteder? Og vising av legitimasjon når en kjøper alkohol på stedet...

Lenke til kommentar

Støtter 18 på øl/vin. Og egentlig på sprit også, jeg mener, er man myndig, ja da ER MAN MYNDIG.

 

Inngangsalder på utesteder er det ikke myndighetene som kontrollerer, med mindre det faktisk er snakk om en aldersgrense regulert etter alkohollovgivning. De aller fleste utesteder har jo 20/21 og oppover, selv om dette langt ifra kreves for å f.eks servere øl. Jeg tror heller ikke utestedene er interessert i å sitte barnevakt.

Lenke til kommentar

For min del har jeg røykt fast et år og snuser fast no som eg har gjort i to år. Jeg har drukket alkohol en del ganger men har bare vært full en gang. Hver gang eg har vært på fest så er det altid de som er 17 år og oppover som er drita full.

 

Jeg forstår ikke problemet med det og hvis jeg prioriterer noen snus dåser og et par øl i uken istedenfor snop og brus og andre helseskadelige "matvarer".

 

Jeg mener at det er mitt valg og jeg kan bruke hjernen min til og finne ut om eg har lyst. Ikke noen lover skal bestemme om eg har lyst til og nyte livet til jeg er 70 eller om eg velger ikke nyte livet like fult ut og leve til jeg er 100.

 

Om det forkorter livet mitt ned med noe med 20 år gjør det meg ikke noe for jeg har ikke nokke stor trang til og leve på gamlehjem til jeg er 90 og bli tørket i ræven av sykepleierene.

 

Men kan være enig med det dere kaller fjortiss fyll er tåpelig men husk at fjortiss er en tilstand ikke en alder! :w00t:

 

 

Edit: er for tiden 15 år

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Svar til emne:

 

Jeg hater mindreårige som drikker, måtte de få alle mulige skader alkoholen kan påføre dem...

 

Dette fordi jeg selv hverken fikk lov eller ville rave rundt drita full hver eneste helg da jeg var yngre. Nå for tiden synes jeg omtrent alle fra 13 år og oppover drikker seg dritings hele tiden.

Umulig å gå ned til sentrum her en fredag/lørdag's kveld uten å se drita fulle "småunger".

Helt idiotisk. Ikke tenker de på hva de gjør da heller, har sett en god del dritt osv.

Blablablablablablabla, ja!

Lenke til kommentar
Nå for tiden synes jeg omtrent alle fra 13 år og oppover drikker seg dritings hele tiden.

Umulig å gå ned til sentrum her en fredag/lørdag's kveld uten å se drita fulle "småunger".

Ja, har sett det tusen ganger selv, men lurer fortsatt på en ting: Hva er det de egentlig gjør ute på byen drita? De kommer jo ikke inn noen steder :hmm: Er det ikke lenger populært med sånne "mine-foreldre-er-ute-av-byen-og-jeg-er-hjemme-alene-fester"?

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Denne tråden er over fem år gammel og det er vanskelig å forsette en god diskusjon da mange av debattantene fra den gang ikke lenger er aktive på forumet ei heller i tråden. Om man har lyst å debattere dette, anbefales det og starte en ny tråd om tematikken, under forutsetning at dette gjøres på saklige og skikkelige premisser.

 

Tråden stenges.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...