Gå til innhold

hva syntes dere om at mindreåringer drikker?


Anbefalte innlegg

Se bare på Danmark, det er 15 (16?) på øl og vin der, visste dere at 50% av alle danske 12-åringer har vært fulle minst en gang?

I Danmark, i butikken:

 

Meg: -Hvor gammel må man være for å kjøpe alkohol her?

Butikkdama: -Er du født? :dontgetit:

 

 

Det eneste jeg synes grensa kanskje kunne vært satt ned på er øl, til 16-17 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det er tross alt bedre om 12-13 åringene drikker øl, enn at de kjøper hjemmebrent...

De skal ikke drikke i det hele tatt, og det er det foreldrenes oppgave å hindre.

Fengselscelle i et hvert hjem er omtrent det eneste som kan forhindre det..

Akkurat DET kommer helt an på barnet det er snakk om.

 

Det må du vel være enig i? ;)

Lenke til kommentar
Men det er tross alt bedre om 12-13 åringene drikker øl, enn at de kjøper hjemmebrent...

De skal ikke drikke i det hele tatt, og det er det foreldrenes oppgave å hindre.

Fengselscelle i et hvert hjem er omtrent det eneste som kan forhindre det..

Akkurat DET kommer helt an på barnet det er snakk om.

 

Det må du vel være enig i? ;)

Jo da.. Og foreldrene tilstedeværelse i hjemmet... Hvis både mor og far er karrieremennesker med sekstitimers arbeidsuke er nok enklere at barna begynner å drikke. Samtidig, hvis far har seks dunker hjemmebrent i kjelleren, kan jo det også være med på å hjelpe på..

Lenke til kommentar

Jeg syns fulle folk er tragisk, uansett alder. Men å se barn fulle er for trist. Jeg jobbet som dørvakt i en nattklubb som hadde teenage disco 1 dag i uken. Jeg så så mye jævlig at jeg orker ikke tenke på det.

 

Når det gjelder å ta seg noen øl og få en fin bris, syns jeg ikke det er noe galt i det selv om man ikke er 18 (Men helst 16 og over :p ). Jeg hadde likevel aldri kjøpt alkohol til noen under 18.

Lenke til kommentar
Meg: -Hvor gammel må man være for å kjøpe alkohol her?

Butikkdama: -Er du født? :dontgetit:

Fått nesten den samme slengt i trynet i Danmark..

 

0 År..

Men de har et helt annet syn på alkohol som rusmiddel. Øl er bare en del av hverdagen. (Det skal sies at jeg kunne få kjøpt det jeg ville som fjortenåring. ) Er vel plusser og minuser ved ruspolitikken til danskene også..

Lenke til kommentar
fjortis fyll e tragisk, tåpelig og ikke samfunsnyttig.

Mens voksenfyll er kuult, smart og hjelper samfunnet? Jeg kommer på én ting som alkohol har gjort som er positivt, og det er Jack London.

fyll generelt er en uting. Og det er en enda dårligere kombinasjon sammen med ung&dom skoleelevene.

Det er riktig. Men det er en annen type fyll det blir hvis de drikker øl, i forhold til f.eks Hjemmebrent(antar jeg, har aldri drukket hjemmebrent selv..). Det er mye tryggere om de drikker litt øl av kjent opphav, enn hjemmebrent fra gården til onkelen til faren til naboens sønn.

 

Dog, det beste ville jo være om de ikke drakk, men det er lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...