Gå til innhold

hva syntes dere om at mindreåringer drikker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å svare på topic vil jeg bare si, om ikke det har blitt sagt før i posten, at det er helt tragisk å se mindreårige drikke alkohol. De drikker jo ikke for å nyte det men for å bli full, og når man drikker alkohol da er man jo 'kul' ! ;)

 

Og når det gjelder hva jeg syns om de som kjøper alkohol til de så er jo det bare dumt siden det er ulovlig å sjenke mindreårige :ermm: Merk: ULOVLIG ! Så ikke gjør det mer for jeg vil betale alfor mye for å slippe å se fulle fjortiser !

Lenke til kommentar
At drittunger kjøper ulovlig er et stort problem for butikkene.

 

Kriminaliser kjøperen - ikke selgeren.

Drittunger er somregel under den kriminelle lavalder uansett, så det er marginalt poeng å krimnalisere handelen. Dessuten hvor ofte er det 14-15-16 åringer får kjøpt øl i butikken?

jeg får kjøpt på bestemte steder men det er sånne som alle vet om uten om snuten... men jeg syntes ikke det er noe gale i og være brisen men og være så sykt full på hjemme-brent det er tragisk.

Lenke til kommentar

Synes det er greit jeg at ungdommer drikker, for det meste, ihvert fall fra 16 år og oppover, og i noen tilfeller litt lenger ned også.Innleget ovenfor av sumptrollet synes jeg var veldig fornuftig. Noen midreårige behersker dette med alkohol fint, men vi har også personer som er ille nok i edru tilstand.

 

Når det gjelder dette med aldersgrenser så bør absolutt aldersgrensen på brennevin være satt ned til 18, da en 18 åring tross alt er myndig og bør få drikke dette dersom han vil. Hvorfor ikke, når han har lov til så og si alt annet. :hmm:

 

Når det gjelder dette med 16 år på øl, som i hvert fall FRP Ung står for, så synes jeg at vi i hvert fall kan ha prøveordning, og hvis det er vellykket, vedta dette.

 

Men, ja så var det det store men, som vanlig blir vi styrt av politikere som ikke har vilje til handling, skjer vell ikke noe særlig på dette området :blush::thumbdown: . Næi, det er bare å krysse fingrene for at vi får regjeringsskifte neste år, hvis ikke, så er nok å rømme landet eneste mulighet, dersom du vil komme deg helt unna KRFs håpløse politikk.

Lenke til kommentar

blir litt dobbeltmoral hvis jeg sier at 15 åringer ikke skal drikke, er ikke så mange som ikke drakk før dem fylte 18... Min karriere som fyllasvin begynte på 10/GK, og har ikke akkurat dabbet av etter fylte 18. Man lærer ikke og nyte alkohol av og ikke drikke alkohol som mange foreldre tror.

Lenke til kommentar

alle som drikker og ikke klarer å kontrollere seg selv etterpå er tragiske uansett alder..

 

og til alle som mener at aldersgrensen burde senkes; tenk dere om!

grunnen til at aldersgrensen er der er at uten den ville enda fler som ikke holder styringen over drikkingen eller seg selv drikke enda mer, og politiet kunne ikke ha fjernet dem så lett fra offentlige steder osv..

Lenke til kommentar
alle som drikker og ikke klarer å kontrollere seg selv etterpå er tragiske uansett alder..

 

og til alle som mener at aldersgrensen burde senkes; tenk dere om!

grunnen til at aldersgrensen er der er at uten den ville enda fler som ikke holder styringen over drikkingen eller seg selv drikke enda mer, og politiet kunne ikke ha fjernet dem så lett fra offentlige steder osv..

Så du mener altså at en 18 åring ikke skal kunne gå på polet å handle sprit også?

Hva hvis jeg har fyllt 18 år og ikke liker øl, hvorfor skal jeg da ikke kunne kjøpe sprit når jeg har lov til å kjøre bil, drikke alt annet, og ellers det aller meste, og er voksen? Skal det at noen ikke greier å kontrollere sitt inntak gå ut over de som klarer det, og greier å hygge seg med flaska.

Lenke til kommentar
' date='14/08/2004 : 17:10']
alle som drikker og ikke klarer å kontrollere seg selv etterpå er tragiske uansett alder..

 

og til alle som mener at aldersgrensen burde senkes; tenk dere om!

grunnen til at aldersgrensen er der er at uten den ville enda fler som ikke holder styringen over drikkingen eller seg selv drikke enda mer, og politiet kunne ikke ha fjernet dem så lett fra offentlige steder osv..

Så du mener altså at en 18 åring ikke skal kunne gå på polet å handle sprit også?

Hva hvis jeg har fyllt 18 år og ikke liker øl, hvorfor skal jeg da ikke kunne kjøpe sprit når jeg har lov til å kjøre bil, drikke alt annet, og ellers det aller meste, og er voksen? Skal det at noen ikke greier å kontrollere sitt inntak gå ut over de som klarer det, og greier å hygge seg med flaska.

tenkte egentlig på å senke aldersgrensen til 16 eller 15..

Lenke til kommentar

Ja, da så.

Blir noe verre det, men jeg er for en prøveordning.

Si meg, er det noen her som vet helt sikkert om danskene nå har 16 år på øl, heller fortsatt 15? Ville være intresant om noen greide å skaffe en oversikt over aldersgrenser på alkohol i diverse land, har så langt ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...