Gå til innhold

Nye ATI-drivere øker ytelsen i Doom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off Topic: Slutt å spekulere angående hvordan man har anskaffet seg doom 3, det finnes faktisk noe som heter ilpost og selv om det er dyrt så er man garantert å få det tilsendt før det har gått 24 timer worldwide (begrenset selvsagt ;) )

 

Har faktisk testet doom 3 selv nå og det går fryktelig ille på et Geforce 4200 kort, spiller på ubehagelige 800*600 på medium og spilloplevelsen er for jævlig, vurderer selv å kjøpe et 800 pro / xt så det kan være hyggelig med flere tilbakemeldinger om hvordan opengl spill fungerer nå etter denne beta driveren.

Lenke til kommentar
gikk opp fra 38 til 41 fps med cat 4.9(1024x768 medium Quality)men håper dette spillet blir det siste jeg må gå ned til 1024x768.blir vel bedre når jeg får 6800 kortet :p

Om det er GT eller Ultra så blir det nok hakket bedre.. i Doom3 vel og merke. I andre spill med AA og AF så vil det bli dårligere. Håper du har tenkt til å beholde x800 kortet.

 

PS2.0b viste seg å være nesten like bra som PS3.0, og med tanke på at ATI også har 3Dc som kommer til å bli vanlig etterhvert blir nok X800 enda raskere.

Lenke til kommentar
ATI does NOT recommend installing these drivers in systems used for mission critical operations or where productivity of any kind is a concern.

 

Neppe noen fare for det om du har Doom3 installert.

 

EDIT: Har testet med de nye driverne. 2500+, Radeon 9600 Pro. Får samme resultater som før. Medium quality, 800x600. 36FPS, 27 FPS med 2x FSAA.

 

MVH Audun

Endret av audunr
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke har fått Doom 3 enda, ville jeg se om 4.9b gjorde noe for andre OpenGL-spill også - i dette tilfellet Quake 3 Arena. Jeg tok kun atioglxx.dll og kopierte denne til samme mappe der spillet var installert. Fyrte da opp en kjapp timedemo (1280x1024x32 75Hz, ingen AA+AF på et Radeon 9800Pro@XT. Kjørte timedemoen 2 ganger på hvert driversett):

 

Cat 4.7 - 284,5 FPS

Cat 4.9b - 291,3 FPS

 

En ganske liten økning, men med tanke på at 4.9b er optimalisert for X800-serien mot Doom 3, er jeg rimelig fornøyd. Har nå kopiert atioglxx.dll til System32-mappa, andre OpenGL-spill som Half-Life, NWN og SW: KotOR går brillefint - de 2 sistnevnte går faktisk merkbart bedre...

Lenke til kommentar
Om det er GT eller Ultra så blir det nok hakket bedre..  i Doom3 vel og merke. I andre spill med AA og AF så vil det bli dårligere. Håper du har tenkt til å beholde x800 kortet.

Har han ikke R9800 da? Jeg kjører Doom3 helt fint i 1280x1024 med 4xAA i high quality og det med Catalyst 4.7

 

PS2.0b viste seg å være nesten like bra som PS3.0, og med tanke på at ATI også har 3Dc som kommer til å bli vanlig etterhvert blir nok X800 enda raskere.

Farcry er neppe be all end all av SM3.0. Vi vil nok se større ytelse forbedringer fra SM2.0 til SM3.0 enn det.

Lenke til kommentar

Prøvde den. Doom III hang seg etter 10 min :(

 

En annen tweak er å pakke ut alle pk4 filene og legge dem under base dir. Da blir loadinga endel raskere. NB! Husk og slette pk4 filene etter at du har pakket dem ut ellers vil Doom fortsatt bruke dem.

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...