Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Corsair 800D

Ikke vært så nøye på ryddinga enda, den røde vifta er bare midlertidlig da hovedkortet blir en smule varmt på full last :)

 

Neste stopp er vannkjøling når kontoen sier OK :)

Ja, der var det virkelig rotete.

 

800D er nesten juks på den måten, du oppnår utrolig gode resultater så lenge du bruke kabelhullene.

Lenke til kommentar

Herregud så lite et vanlig hovedkort ser ut i den kassa der :!: Har samme selv, men litt mer rot der inne så man legger kanskje ikke så godt merke til det.

 

post-180418-0-83387400-1325852973_thumb.jpg

 

Maskinen har i det siste fått sitt nye bosted under en pult så jeg er ikke så nøye på hvordan innmaten ser ut lengre. Ytelsen kommer først ;)

Endret av Komakino
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud så lite et vanlig hovedkort ser ut i den kassa der :!: Har samme selv, men litt mer rot der inne så man legger kanskje ikke så godt merke til det.

 

post-180418-0-83387400-1325852973_thumb.jpg

 

Maskinen har i det siste fått sitt nye bosted under en pult så jeg er ikke så nøye på hvordan innmaten ser ut lengre. Ytelsen kommer først ;)

Hvordan i alle dager er den pumpa sterk nok til å kjøre alt det der?

Ser man på testen Martin's Liquid Lab gjorde virker det som om den pumpa kan levere rundt 3 PSI ved 1.0GPM (minstekravet for akseptabel ytelse), det er i prinsippet nok for å kjøre: 1x CPU-blokk, 2x rad, og en GPU-blokk til. Flow synker i tillegg drastisk fort med høyere pressfall på din pumpe.

 

Hvordan?

 

Ser veldig nice ut da :thumbup:

Lenke til kommentar

Slenger opp et nytt bilde.

Glemte og bestille pasta så jeg kunne bruke H100...

Derfor er stock kjøler på!

Fikk heller ikke plass til det andre GTX580 kortet...

Blir digg med Dual slot kort altså

 

Bestilte forresten Arctic Silver Ceramique og Akasa 455 kjølepasta, duger dette?

Komplett hadde ikke MX-2 osv :/

 

Kjøle-enheten på skjermkortet er laget med tanke SLI ser jeg =P

Lenke til kommentar

Ytelsen blir jo ikke bedre av rot. Tvert i mot faktisk. Ryddig kabinett gir bedre luftflyt som gir bedre ytelse.

 

Men skjønner hva du mener.

 

I et oppsett som mitt er poenget stort sett å presse luft gjennom radiatorene og til en viss grad ha litt luftflyt over ribber på HK og evt. RAM. I et luftkjølt oppsett er det derimot mye viktigere å ha det ryddig.

 

Hvordan i alle dager er den pumpa sterk nok til å kjøre alt det der?

Ser man på testen Martin's Liquid Lab gjorde virker det som om den pumpa kan levere rundt 3 PSI ved 1.0GPM (minstekravet for akseptabel ytelse), det er i prinsippet nok for å kjøre: 1x CPU-blokk, 2x rad, og en GPU-blokk til. Flow synker i tillegg drastisk fort med høyere pressfall på din pumpe.

 

Hvordan?

 

Ser veldig nice ut da :thumbup:

 

Hehe, jeg har spurt meg selv det samme spørsmålet ;) BIGTX har i tillegg ganske så høy motstand. Jeg aner ikke hva flow ligger på og tror nok den er ganske så lav. Aquastream justerer derimot frekvensen ift. motstand og det er fortsatt ca. 4Hz å gå på(81 av 85) så ifølge den selv takler den det visstnok fint. Ytelsen er helt akseptabel med ca. 10C luft inn/vann ut-rate@500W m/GT AP-15@1850rpm, men den kunne såvidt jeg kan se helt klart vært bedre.

 

Tenker det blir en MCP655/Laing D5 med XSPX eller DD-reservoar så fort økonomien tillater det :) Kanskje i svakeste laget det også, men pumpen MÅ være tilnærmet lydløs og jeg har siklet etter en 5/14-pumpe/res kombo i langt tid.

Lenke til kommentar

Er 580 ja.

Har 2 som skal selges til fordel for dual slot 7970 kort istedet

 

 

Er det så stor forskjell på to 580 i SLi fra 7970 i CFX?

 

 

Skjønner at 7970 er et bedre kort, men er det såpass forskjell at du gidder bytte. Greit om du sitter med et 560 men, når du alerede har to av det beste kortene i verden...

 

 

570´ en er vel ikke så tykk.

570'en er det. ;)

 

Var en grunn til at jeg "krysset" det ut... :)

Endret av Awezome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...