Gå til innhold

Deres kabinetter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du personlig erfaring med Fortress/raven 02, Arni? Jeg lurer på om det er noe motor/lager støy i dem 180mm viftene i det hele tatt. Såogså alle vifter jeg har hvert borti har hatt en eller annen form for tikking (riktignok nesten umerkelig på noen(GT AP13)) bortsett fra petrastech yate viftene jeg kjøpte en haug av for noen år siden..

Lenke til kommentar

Har du personlig erfaring med Fortress/raven 02, Arni? Jeg lurer på om det er noe motor/lager støy i dem 180mm viftene i det hele tatt. Såogså alle vifter jeg har hvert borti har hatt en eller annen form for tikking (riktignok nesten umerkelig på noen(GT AP13)) bortsett fra petrastech yate viftene jeg kjøpte en haug av for noen år siden..

De er veldig stille på 700RPM (low), men når man kjører dem opp til 1200RPM (høy) vil de få motorstøy på samme måte som raskere Gentle Typhoons. Har gjort et bygg i en Raven 02, og hørt et Raven 03 i drift. Hadde jeg visst at man kunne bunnmontere en 360mm radiator i RV03 hadde jeg mest sannsynlig endt opp med å kjøpe det framfor CM 690 II Advanced. Viftestøyen var ganske lavfrekvent, og minsker fortere med avstand sammenlignet med 120mm-vifter.

Lenke til kommentar

Vurderte faktisk rv03, men valgte det vekk pga. at eg antok kablane som kjem ut "bak på toppen" ser ganske jalla ut, og fordi det vel er ganske upraktisk (Usb og slikt?).

Å ha en haug av kabler hengende ut fra baksiden eller ha en haug av kabler hengende ut fra en åpning på baksiden? Har du kabinettet på gulvet vil jeg tro det er mer praktisk enn alle kabler stikkende ut bak.

 

Nei, ganske sikker på at det var Rv03, arni. Er ikkje midterste vifta plassert litt annerledes fra dei to andre? :ohmy:

For det første er det to 180mm i bunnen av kabinette i RV03. Den ene er plassert litt dypere inn for å gi harddiskene mer luftflyt. Jeg har sett monteringsfestene for 3x120mm på undersiden av kabinettet.

http://www.anandtech.com/show/4501/silverstone-raven-rv03-streamlined-bird-of-prey

Det er jo bare å lese der:

Bottom 2x 180mm (compatible with three 120mm fans)

Lenke til kommentar

Interessant. Kanskje relevant for eit anna system i fremtida. :p

 

Men er det faktiskt plass for 360 radiator? :ohmy: Skulle tru det blei litt trangt når tre 120 vifter er like langt som to 180er.

 

Er det noe ekstra plass til radiatoren mellom vifta og strømforsyninga? :ph34r:

Virker som det ikke er plass til en full 360-rad nei :(

 

Derimot er det plass til en 240 i bunn, front og bak med litt modding. I tillegg til en 120mm i toppen vil dette være mer enn nok for det meste du kan stappe inn i et ATX-kabinett.

Lenke til kommentar

Fått byttet til HAF-X-en i dag. Har kjørt tidligere i et Antec 1200, men med 8 disker blir det fort kabelrot, men i HAF-en er det ikke noe problem.

 

Plassering av radiator til H100-en er kanskje litt uheldig, men enn så lenge så fungere det helt ok.

 

Er litt usikker på om jeg liker både rødt og blått lys, men kjører det en liten stund for å prøve.

 

Kom gjerne med tips, og si hva dere liker/ikke liker :)

post-112124-0-19585500-1326385612_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...