Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jonas2k skrev (24 minutter siden):

Er det en oppfølger eller er det du som mener at det er en oppfølger til Braveheart? Kan ikke finne noe info om at  Outlaw King er en oppfølger til Braveheart. 

Kalte den en oppfølger, på den måten at den historisk er en fortsettelse fra der Braveheart slutter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nok en gang MÅTTE jeg se opp igjen Schindler's List! Dette er jo en utrolig rørende film (snufs!) og det er nok en av grunnene til at jeg ser den så ofte... Filmen er jo på 3 timer og 16 minutter, den er hovedsaklig i svart hvitt og mitt foretrukne eksemplar er i 4k med Atmos lyd. Finnes det noen her som IKKE har sett denne??
https://www.imdb.com/title/tt0108052/?ref_=nv_sr_srsg_3
 

Lenke til kommentar

The Pale Blue Eye med Christian Bale i hovedrollen, og Harry Melling (Dudleif i Harry Potter) stjeler showet som eksentriske Edgar Allan Poe.

Film av sjanger som treffer meg veldig godt. Selv om filmen i noen partier var litt treg var helhetsinntrykket bra med en godt skrevet avslutning.

Sterk 6 av 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 13.1.2023 den 21.37):

The Pale Blue Eye med Christian Bale i hovedrollen, og Harry Melling (Dudleif i Harry Potter) stjeler showet som eksentriske Edgar Allan Poe.

Film av sjanger som treffer meg veldig godt. Selv om filmen i noen partier var litt treg var helhetsinntrykket bra med en godt skrevet avslutning.

Sterk 6 av 10.

Er denne på Stream?

Vi så Spiderman-No Way Home på 4k uhd bluray med hele familien.

Bra bilde og lydkvalitet på denne, kanskje den beste Spiderman filmen av denne serien. Pluss for mange helter og superskurker i fri utfoldelse.

Logikk i story halter litt, men ikke med tanke på at Spider er en fyr som tilogmed redder katter ned fra trær.

Vi ble underholdt, og en klimaks film av alle disse filmene.

 

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vi så Old igår kveld på 4k bluray.

Jeg synes denne innfridde forventningene. Jeg kjenner Mr. Night Shyamalan fra tidligere, og dette er helt i hans stil.

Filmen minner litt om The Village, det er en skikkelig cliffhanger med en hemmelighet, jeg begynte å bli redd for at vi ikke skal få se slutten, men regissøren er kjent for å nøste ut hele garnet.

Dette er ikke en film med fokus på lyden, da den er mer dramatisk, og ikke så action fokusert, bildet er ok-bra.

Dro kjensel på en rettelse svensk skuespiller også.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
3 hours ago, Kjøleskap said:

Shyamalan leverer alltid. Enten er filmene faktisk bra, ellers er det så hysterisk latterlige at de er morsomme. Bortsett fra The Last Airbender da. Den er bare rævva.

Personlig synes jeg bare noen få av filmene hans er bra. De fleste er virkelig dårlige uten at de blir morsomme av den grunn. Skjønner ikke helt at navnet hans brukes så mye i markedsføringen av filmene, da jeg generelt heller styrer unna hvis jeg ser navnet hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...