Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

I Am Mother (2019)

 

Dette er spinoff-en til Empire Strikes Back, gehø gehø. Kun 2 internettpoeng for å skjønne utbrukte Star Wars referanser dessverre.

But seriously. Ny Netflix-film. En tenåring blir oppdratt av en robot, fordi apokalypse nå.

Denne likte jeg godt. Mulig jeg har lav intelligens, men jeg gjetta mye frem og tilbake fram til nesten slutten av filmen. 

 

Åtteavti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I am Mother - likte jeg veldig godt selv.

 

Ble en Netflix film i kveld også - The Perfection (2019) - litt brått satt på, uten å lese noe om filmen. Forviklinger i klassisk musikk miljø - begynte det forsiktig med. Veldig flott filmet, herlig soundtrack og gode skuespillere. Ikke noe å bli altfor imponert av - men så tar det fullstendig av  :ohmy:  fantastisk! Then You Must Pay the Prize! Herlig sjuk film - passe fjern story og uforutsigbar. denne hadde jeg sansen for!

 

4k gir et veldig bra bilde med den ekstra streamhastigheten.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Wreck-It Ralph Breaks The Internet

 

Huff, nei. I den første møter vi Ralph, som lever i et videospill i en arcadehall. Det i seg selv var morsomt nok, da vi fikk svært mange easter eggs fra andre spill, som f.eks Street Fighter, Call of Duty og så videre. Ralph selv er tatt rett ut av Wrecking Crew (tidlig Mario spin-off), bare litt pyntet på for å unngå at Nintendo ble sinte. Penelope kjører billøp, men det er tatt rett ut av Mario Kart. Bare igjen med en liten vri, så Nintendo ikke skulle bli for sinte. Det var en morsom gimmick, og de hadde heldigvis en bra nok historie til å holde det gående.

 

Men så var det den andre filmen, da... Noen "den andre filmen" funker helt fint, som f.eks Toy Story. Men alt for mange har brukt opp idéen sin i den første filmen, og klarer ikke å fenge i den neste. Shrek 2, Finding Dory, Cars 2, The Incredibles 2 osv er bare noen få i en lang, lang liste over elendige oppfølger. Og nå har Ralph gått i samme tabbe. Denne gangen er det som navnet sier internett som skal til pers, men det er i bunn og grunn bare samme gimmick som før. Historien er heller ikke noe å skryte av, og selv humoren føles oppbrukt og flat. De prøver så godt de kan, men dette ble for kjedelig for meg. Har liksom sett alt før.

 

Vurdering: 4/10 Verdt en titt hvis du finner den billig/gratis og likte den første, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar

Ekstra streaminghastighet? Netflix 4K er 15.25 Mbps, noe som forøvrig er langt, langt mindre enn f.eks 4K Blu-ray og også lavere enn selv vanlig Blu-ray. Når det er sagt, så synes jeg 4K Netflix ser veldig bra ut på min LG soveroms TV, skarpt og fint bilde.

Lenke til kommentar

Edit: Uinteressant diskusjon

 

Ble kanskje et litt lengre innlegg enn nødvendig, og det var ikke meningen å inngå noe Netflix vs BluRay diskusjon.

 

"ekstra streamhastigheten" var vel det jeg lurte på..

 

Er det at filmen er i 4K?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ble kanskje et litt lengre innlegg enn nødvendig, og det var ikke meningen å inngå noe Netflix vs BluRay diskusjon.

 

"ekstra streamhastigheten" var vel det jeg lurte på..

 

Er det at filmen er i 4K?

 

Nei, jeg skjønner ikke helt hvor blu ray og 4k uhd blu ray kommer inn her. 

 

Jeg beskriver streaming fra Netflix.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Mortal Engines var helt konge.

 

Wrong Turn har jeg ikke sett på mange år, men den er ganske creepy og bra laget. Det finnes 5 oppfølgere som ikke kan måle seg med den første.

 

Jeg handlet en boks med Wrong Turn 1-5 på blu ray, har bare sett den første. Har ikke så mye forventninger til de andre, men får teste et par av de - omtalen til nr 2 ser ikke så aller verst ut.

Lenke til kommentar

Jeg handlet en boks med Wrong Turn 1-5 på blu ray, har bare sett den første. Har ikke så mye forventninger til de andre, men får teste et par av de - omtalen til nr 2 ser ikke så aller verst ut.

 

Mener nr 2 var helt grei. Det er totalt 6 filmer, den siste er laget i 2014 og heter Last Resort. og det blir ikke akkurat noe bedre utover fra den første filmen spør du meg. Men lykke til med filmene :)

 

Den første er helt klart den beste.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Truth or dare

 

Typisk tenåringsslasher, i stil med Final Destination, Wish Upon og så videre. Noen tenåringer er på ferie i Mexico, og besøker en gammel, utbrent kirke. Her bestemmre de seg for å leke litt "nødt eller sannhet" for moro skyld. Det burde jo være en enkel sak. Det er jo bare en uskyldig barnelek, ikke sant? Vel... ikke denne gangen. Ting tar fort en stygg vending, og de drar fort hjem igjen. Men vel hjemme viser det seg fort at leken fortsatt er i gang, og er slettes ikke så uskyldig lengre.

 

Hadde lave forventninger til denne, men ble faktisk positivt overrasket. Noe mesterverk er det ikke, men det er ikke så håpløst som jeg forventet heller. Plottet er spennende nok, og flyter fint. Vi har selvsagt en rolig start der karaktene blir introdusert, men straks leken kommer i gang holder det et relativt høyt tempo hele veien. Slutten var heller ikke så verst, uten at jeg skal spoile noe der. Selvsagt er det jo en del idiotiske øyeblikk her og der, og karakterer gjør av og til ting som ikke gir noe særlig mening. Er også et sted i filmen der reglene for spillet endret seg tilsynelatende uten grunn, bare for å gjøre det mer uforutsigbart. På toppen av det hele sier de hele tiden at man må spille med, ellers dør man. Men hun hovedpersonen fikk spørsmålet "truth or dare?" hele tre ganger på rad tidlig i filmen uten at hun gjorde noe som helst, og det gikk da fint med henne? Dette var nok for å sette i gang plottet og vise at leken ikke er over når de kommer hjem, men likevel. Hvis det er så viktig å spille med, hvorfor skjedde det ingenting med henne?

 

Men pytt, filmen tok ikke spesielt mye skade av det. Likte den ganske godt, og frister å se enda en tenåringsslasher snart. Ecsape Room, kanskje.

 

Vurdering: 7.5/10

Lenke til kommentar

Eagle's Wing (1979)

 

En av de stiligste westernfilmene jeg har sett. Den andre av 3 gode filmer på rekke med Martin Sheen i hovedrolle.

Forskjellige grupper og enslige kjemper kamper og forfølger hverandre i et  nådeløst ødeland. Engasjerende handling fra begynnelse til slutt.

Glad jeg ikke gikk glipp av denne.

 

8/10

Lenke til kommentar

Men In Black: International

 

Veldig middelmådige greier. Denne blir nok fort glemt. Humoren virket ganske påtvunget og Hemsworth hadde det samme dumme ansiktsutrykket gjennom hele filmen. Plottet var så standard som man får det, uten noen som helst overraskelser. Komplett gjennomskuelig.

 

Bonus for fantastisk CGI, noe jeg egentlig aldri bryr meg om, men dette var virkelig helt i en egen klasse.

 

5/10

Lenke til kommentar

Bonus for fantastisk CGI, noe jeg egentlig aldri bryr meg om, men dette var virkelig helt i en egen klasse.

 

Kommer vel sterkt ann på hva man mener med CGI. For å ta et klassisk eksempel har vi jo Titanic. Den filmen har minst like mye CGI som de fleste Men In Black filmene, men det er det svært få som legger merke til. Forskjellen er at CGIen i MiB er idiotiske monstre osv, mens i Titanic er det frostrøyk når de står på dekk, isfjellet som kræsjer inn i skipet, og så videre. I Titanic ser det så naturlig ut at jeg faktisk trodde de sto og pustet frostrøyk på ekte en god stund, før jeg så en dokumentar om filmen og skjønte hvor latterlig den tanken var. :p

Lenke til kommentar

I går så jeg Lincoln (2012), fantastisk film, Daniel Day Lewis og Spielberg blir ganske så magisk - samtidig som filmen handler om noe veldig signifikant for amerikansk historie. Måten den er filmet på - musikken osv - en fryd å oppleve. Men jeg likte også veldig godt figuren Tommy Lee Jones spilte, mye på grunn av skuespilleren selv. Han ble nominert til Oscar for rollen - men vant ikke - noe derimot Daniel Day Lewis gjorde.

 

Men ville ha mer Tommy Lee Jones - dermed ble det The Fugitive (1993) på lerretet i kveld. Og for denne rollen vant han en Oscar. Glimrende filmet, her stemmer det meste, perfekt casting med Harrison Ford & Tommy Lee Jones. Godt skrudd sammen thriller som er spennende hele veien.

 

Dessverre var min blu ray ikke mye å skryte av når det gjelder både bilde og lyd, noe av det dårligste jeg har sett. Min utgave er "originalen" som kom i 2009. Men det finnes en remaster, 20th anniversary, fra 2013 som skal være mye bedre - velg den! Filmen fortjener en god utgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...