Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

National Treasure

 

En skikkelig gledelig overraskelse. Jeg forventa tull og tøys, eventyr og skattejakt, og det fikk jeg. Men det var tull og tøys på en sjarmerende måte. Filmen ble ikke ødelagt av for mye kjedelig action (jeg har vokst fra det meste på den fronten), og det var ikke en for idiotisk bad-guy, men faktisk en relativt seriøs og realistisk fremstilt fyr. Det hele er holdt i en relativt rolig og fin tone med fokus på jakten på skatten. Veldig bra!

 

Litt usansynlig og overdrevet var den til tider, men ikke så det ødelegger filmen.

 

Upretensiøs og sjarmerende.

 

7/10 Anbefales til alle, med unntak av pretensiøse bedrevitere og unger som må ha non-stop action. Og ja, amerikahatere vil risikere å se den som en propaganda film fordi filmen i stor grad dreier seg rundt amerikanske historiske monument. Fy og fy. :roll:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Lørdag

 

The Time Machine @ TV1000

 

Min mening: Virket som det eneste fornuftig å se på, så denne filmen ble valgt. Hele konseptet med tidsmaskiner og tidsreiser er jo utrolig spennende, og det var håpet for denne filmen også. Nå ble det ikke like stor fokus på tidsreisene som jeg hadde håpet, og skuespillet var så som så.

 

Konklusjon: Spennende konsept, sådär utførelse.

 

Karakter: 5 av 10

Lenke til kommentar

Søndag

 

The Butterfly Effect

 

Min mening: WOW! Har sett på denne filmen som spennende tidligere, og etter å ha fått flere anbefalinger måtte jeg bare se den. Filmen innfridde så absolutt, og konseptet her er også utrolig spennende. Skuespillerprestasjonene er det beste jeg har sett fra Ashton Kutcher's side, filmen var mildt sagt topp!

 

Konklusjon: Spennende konsept, fantastisk utførelse. Beste filmen jeg har sett hittil i 2oo5!

 

Karakter: 9 av 10

Lenke til kommentar

Søndag

 

Meet the Parents @ NRK1

 

Min mening: Dette blir vel tredje eller fjerde gangen jeg har sett filmen, og den er ikke like morsom etter så mange ganger. Likevel underholder den minst gjennomsnittlig, og jeg mener bestemt at det er en god film for de som ikke har sett den før.

 

Konklusjon: Morsomt, psykopatisk og enda mer morsomt

 

Karakter: 6 av 10

Lenke til kommentar

Jaja, så så jeg Meet the Parents også. Har delvis sett den før. Faller ikke i smak over hodet. Ikke det at den er dårlig, den har en del morsomme situasjoner, men det hele blir i lengden så kunstig og unormalt at det ødeleggere hele morroa. De Niro gjør en god jobb, men Ben Stiller har jeg problemer med, generelt.

 

Jeg har ingen problemer med å skjønne at andre liker denne filmen, men jeg misstrives med å se den. 2/10.

Lenke til kommentar
The Usual Suspects - En helt genial film. Slutten er et stykke for seg selv. Anbefaler alle å se denne. :)

8.5/10

Ah, den ja! Det er en sånn film jeg har sett, og totalt glemt. Hadde aldri i verden kommet på den igjen, hadde det ikke vært for at det var noe kjent med tittelen i posten din. Den er så bra, og burde absolutt ikke gå i glemmeboken min!

 

Da vi så den, hadde vi på forhånd hørt at slutten var overraskende, så vi satt jo og teoriserte om slutten gjennom store deler av filmen, men så vidt jeg husker hadde likevel ingen rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...