Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The thing - intetsigende "thriller" som prøver å spille på det psykologiske plan, men ødelegger filmen med latterlige "skrekk"scener og forutsigbar handling.

 

2 poeng for det hysteriske språket til "nordmannen" i starten, og 1 poeng for den ekstremt overdrevent smarte datasimuleringen.

 

3/10. Siste gang jeg tar en anbefaling fra denne tråden for god fisk. :hrm:

Lenke til kommentar

På morgenen i dag;

Angel Eyes

 

Min mening: Det er lenge siden jeg har sett filmer med Jennifer Lopez (med unntak av Anaconda, som forøvrig er elendig). Har aldri sett filmen før, og jeg ble positivt overrasket. En hyggelig film å starte dagen med.

 

Konklusjon: Koselig film

 

Karakter: 7 av 10

 

Edit: Så bedre ut når de var spredd over to poster istedet for begge i en.

Lenke til kommentar
The thing - intetsigende "thriller" som prøver å spille på det psykologiske plan, men ødelegger filmen med latterlige "skrekk"scener og forutsigbar handling.

 

2 poeng for det hysteriske språket til "nordmannen" i starten, og 1 poeng for den ekstremt overdrevent smarte datasimuleringen.

 

3/10. Siste gang jeg tar en anbefaling fra denne tråden for god fisk.  :hrm:

Jeg regner med det var min "anbefaling" som fikk deg til å se den? For det første var det verken en anbefaling eller oppfordring til at andre skulle se filmen. Det var kun mitt personlige syn.

 

Jeg liker ikke å gi anbefalinger om film, musikk o.l., da smaken er veldig forskjellig fra person til person - og en anbefaling kan være med å gi altfor store forhåpninger, og dermed kan skuffelsen bli større om den ikke faller helt i smak.

 

Det som gjør denne filmen intens og skremmende, etter min mening, er de trange, smale gangene og følelsen av å ikke kunne flykte (noe à la Alien).

 

##En mulig mini-spoiler##

 

At handlingen er forutsigbar er én ting, og kanskje ikke annet enn forventet fra denne typen film? Enkeltscenene, derimot, er alt annet enn forutsigbare, etter min mening. Kom ikke å si at "blod-teste"-scenen ikke fikk deg til å hoppe i stolen? :) Da er du iallfall tøffere enn meg når det kommer til å se film.

 

Edit: Men som sagt, smaken er som baken.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

Sideways

 

Satte meg ned med denne filmen, uten å ane noe om den.

Eneste jeg visste var at den er oscar nominert.

 

Dette er en film som jeg virkelig koste meg med. To middelaldrende karer på tur.

Det som skjer, det skjer, En innbitt forsøk på å tyne ut det som er igjen av ugift tilværelse. Masse god vin, drukket på forskjellige måter. 2 damer, som betyr komplikasjoner.

 

Det som er litt kult er at de 2 karene på tur, er skuespillere jeg i utgangspunktet ikke har likt noe særlig. Det har nå endret seg.

 

8/10

 

V

Lenke til kommentar

Junior

 

Egentli en helt grei film, verken bra eller dårlig.. filmen handler om en mann som blir gravid, altså de gjør ett forsøk der de "planter" kvinnelige hormoner og diverse :p ,mannen spilles av Arnold Schwarzenegger (!) så den kun fordi jeg ikke hadde noe bedre og gjøre akkurat da, og den tilfeldigvis gikk på tvnorge

 

4/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Romper Stomper

 

Ingen av karakterene i filmen vekker NOE som helst sympati hos meg, og det blir da svært vanskelig i det hele tatt å bry seg om hva som skjer. Filmen kan nok ha hatt en sjokkerende effekt da den kom, men selv synes jeg den ikke hadde mye slik effekt i forhold til f.eks. American History X. Sistnevnte skal visstnok være inspirert av denne, men jeg må si American History X gjorde en bedre jobb med å sjokkere.

Når sjokkering og avsky er gjort langt bedre av andre filmer, og sympati er ikke-eksisterende for samtlige karakterer i filmen, gjenstår ikke stort. Flott skuespill av Russell Crowe hjelper imidlertid litt på - fyren ser virkelig farlig ut når han klikker i filmen.

 

Karakter: 4 av 10.

Lenke til kommentar
Event Horizon

 

En psykologisk sci-fi grøsser som også får deg til å hoppe i stolen. Skuespillerne gjør en kjempejobb (spesielt Laurence Fishburne og Sam Neill). Nydelig art direction, skipet er perfekt klaustrofobisk og skremmende. Et par hull i plottet ødelegger litt, men storyen holder. Flotters spesialeffekter og en velskrevet og skremmende handling.

 

8/10

Helt enig!

 

Husker jeg så denne når jeg var 12 eller 13, var dritskummel. Holder fremdeles mål i dag vil jeg tro, selv om det er en del år siden jeg så den.

Hehe, den filmen er så genial! Så den (for ørtende gang) for et par uker siden. Det er helt utrolig at den ikke er mer kjent.

Lenke til kommentar

Fight Club

Det er altfor mye man kan skrive om denne filmen, det holder vel rett og slett å si at det er en annerledes film. Den forandret ikke livet mitt (og hvis den forandret livet ditt er du et svakt menneske), men den underholdt meg i 2 timer og noen minutter etterpå. Brad Pitt spiller sin beste rolle, Norton sin nest-beste.

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...