Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The grudge her også. Prøvde å få deg til å skvette cirka hvert 3 minutt, men mister litt effekten ettersom at det skjer så ofte. Ikke veldig skummel med andre ord, men helt ok.

Det beste var uansett stemningen i salen, hver gang den minste ting skjedde var det cirka 50 fjortisser som skrek av full hals.

Så "the grudge" i går, men jeg har en litt annen mening enn resten. For min del var det den beste skrekkfilmen jeg har sett på leeenge, ble skikkelig skremt flere ganger og det gjør det enda bedre at det sitter en gjeng med fjortiser på første rad og hylskriker for hver minste lille lyd. Blir skikkelig bra stemning i salen av sånt assa :yes: . Filmen har så ekstremt typiske skrekkfilm-kjennetegn så det blir slik at du vet når de vil at du skal skvette, vet hele tiden når det kommer noe skremmende. OG det VIRKER på meg :ermm: , visste alltid når noe skremmende kom til å skje, men den stygge kjerringa var jo så stygg så jeg måtte jo skvette allikevel. Må virkelig si at lyd-effektene var skikkelig gode på denne filmen. å se denne filmen uten lyd hadde virkelig vært rart. Ville mistet alt av god film-opplevelse! :)

 

Var faktisk en gang i filmen hvor det var skikkelig uforutsigbart. I den scenen hvor de sitter i bussen og plutselig, ja dere som har sett filmen vet hva jeg snakker om *grøss*

 

9\10 på grudge fra meg

 

Lurer på om oppfølgeren blir noe bedre\dårligere? :hmm:

Endret av Blazter
Lenke til kommentar
Apollo 13 - fikk endelig sett den, og kan ikke si det var slosing av tid. Sa den pa skolen, sa den ble delt opp i tre deler, noe som trakk litt ned...

Alltid kjipt med filmer på skolen som blir delt opp over himla lang tid. :hrm:

 

Anyway, siste film jeg så var The Lost World: Jurassic Park. Skuffende, siden den undervurderer seeren helt ekstremt. Men den var litt artig også, derfor gir jeg den 4/6.

Lenke til kommentar

Collateral (Tom cruise). Var delvis fornøyelig, men jeg forstår ikke den gode kritikken. Tom var kul som iskald og presis leiemorder, jøss ja, men filmen er litt for forutsigbar. Ikke et dårlig kjøp uansett. Kjøpte 2-disc versjonen, men tviler på at jeg gidder å se på bonusdiscen.

 

Til han som nevnte Equilibrium: Ja, det er virkelig en god film, absolutt ett av mine bedre kjøp. Den skildrer volden på en nesten ballettaktig måte, uten at det blir for "pent" (moralsk sett) av den grunn. Historien er også bra.

 

Angående "The Texas Chainsaw Massacre", den er delvis hentet fra virkeligheten:

 

Did the real Ed Gein use a chainsaw to kill his victims?

Ed Gein's homeNo, both of Ed Gein's identified victims, Mary Hogan and Bernice Worden, were shot with a pistol. In November of 1957, police found Bernice Worden hanging from the rafters in a shed behind Gein's house. Her body had been gutted like that of a deer, and the head had been removed. Ed Gein was also the suspect in several other missing persons. The element of the chainsaw that was added for the film's story once again emphasizes the loose connection of the film to Gein. -carpenoctem.tv

 

Klikk her for å lese mer.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Nei, The Grudge er bare TEIT og DUM! Idiotisk møkkagrøsser fra Hollywoodhelvete!

enig der, filmen er egentli tragisk! da jeg så den på kino så satt folk og lo flere ganger..det sier litt.. Filmlisten.no ga forøvrig filmen 1/10

 

filmen er ikke i nærheten av The Ring, som i mine øyne er skikkelig motbydelig! The Ring 2 kommer ut 18mars i følge hjemmesida.. den ser jeg fram til! :yes:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Så "The Bourne Supremacy" igår.

 

Mye bra actionscener, spesielt i slutten med biljakten, selv om de dro vår helts bil sine kjøreegenskaper litt langt. Måten han greier å lure agenter på var artig!

 

Har litt blandede følelser om slutten, den indikerer en oppfølger men føler at slutten er mye mer endelig enn at de kan lage en realistisk oppfølging av den. Men slutten var kul den!

 

Uansett: 5 i terningkast.

Endret av pebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...