Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt litt mye fri etter nyttår..

 

Har sett veldig mange filmer fra det siste året, men legger de i spoiler så jeg ikke tar over hele tråden.

 

 

Jagten (2013):

Steike bra film, Mads Mikkelsen spiller kjempegodt. t.o.m. barnet som spiller "Klara" gjør en god jobb. Filmen fikk meg til å se noen flere filmer av Thomas Vinterberg, ble skikkelig imponert.

 

10/10

----

Festen (1998):

Ekkel "dogme 95"-film, alt virker realistisk. Alt er litt for troverdig, helt jævlig. Var ikke så imponert i begynnelsen, men den tok seg veldig opp. Måtte ta meg en tenkepause for å klare hodet etter jeg så den.

 

9/10

----

Submarino (2010):

Jævlig glad jeg ikke er rus-avhengig. Sterk skildring.

 

10/10

----

Lincoln (2012):

Synes historiske filmer som denne blir kjedelige i lengden, men den er veldig godt laget. Dog, ikke min type film.

 

6/10

----

12 Years a Slave (2013):

Sykt mange fremragende roller, synes særlig plantasjeeierne var veldig troverdige. Synes den blir litt lang, men kan ikke trekke den mye.

 

9/10

----

Only God Forgives (2013):

Leste at jeg ikke skulle forvente en ny Drive, men synes de ligner en del. Flotte scener og bilder, lange pauser, brutal vold og lite dialog. Den ikke var noe særlig spennende, det er ikke nok for meg med pene bilder med techno i bakgrunn. Begynte å kjede meg.

 

*Edit: likte Drive veldig godt, så om den skulle være en ny Drive hadde det vært positivt. Den er lik, men alt er tregere og mindre (ikke) spennende.

 

6/10

---

Now You See Me (2013):

Denne kan man godt stå over.

 

3/10

---

Out of the Furnace (2013):

God drama, kule skuespillere, god dialog. Likte den, men synes ikke den var fantastisk.

 

8/10.

---

Don Jon (2013):

God underholdning, men er en film jeg glemmer fort. Mange rare mennesker.

 

6/10

---

The Place Beyond the Pines (2012):

Spennende måte å fortelle en film på, det går litt lenge mellom spenningstoppene synes jeg, er kanskje en effekt av at det var veldig spennende midt i filmen.

 

7/10.

----

Flight (2012):

Denzel washington drar denne filmen opp veldig, filmen står eller faller på hans skuldre - og det takler han godt.

 

7/10.

----

The World's End (2013):

Til tider veldig morsom film, synes den til tider parodierer litt for "særiøst". Litt for mange helt greie action eller fluktsekvenser, men synes ikke de gjør noe særlig for seg. Digger Simon Pegg, så det trekker selvsagt opp.

 

8/10

----

Trance (2013):

Har sett den har blitt sammenlignet med Inception, og det skjønner jeg. Det er ikke så mange lag her, men en er alltid litt i tvil om det som skjer er virkelig etterhvert som filmen går. Så "twisten" komme, og det er litt synd.

 

8/10

----

The Best Offer (2013):

Enda en film (som Trance) som handler om kunstauksjoner. Husker ikke hva han heter, men han hovedpersonen hadde oppmerksomheten min gjennom hele filmen. Den var litt rar til tider, og hang ikke helt med på hva som ble gjort i forhold til hva som ble observert.

 

9/10.

----

Crazy Stupid Love (2011):

Veldig søt og fin film, burde hatt ei dame i armkroken når jeg så den.

Visste ikke at Steve Carrell kunne spille godt (og ikke bare kleint eller morsomt).

 

8/10

----

The Wolf of Wall Street (2013):

Synes ikke den trengte å være så lang, man skjønner fort hvilken vei det skal gå. Man trenger ikke en time med vill festen for å forstå at hovedpersonen levde livet. Men godt skuespill og morsom dialog.

 

7/10

 

 

 

De neste filmene på lista er Rush (2013), Submarine (2011) og Animal Kingdom (2010)

Endret av hgb--
Lenke til kommentar

Sett mye film i romjulene, her er noen av de jeg likte mest:

 

Withnail & I ( 1987)

Hvorfor har jeg ikke sett denne før ?

Hysterisk morsom komedie, med elleville karakterer. Kan ikke huske sist jeg måtte pause en film for at jeg ikke klarte å slutte å le. Legendariske sitater på rekke og rad. Gleder meg til gjensyn. Arrow Films kommer forresten med en ny remastered blu ray i løpet av 2014.

 

"We've gone on holiday by mistake."

 

 

Mange år siden jeg så den perlen av en film.

Richard E Grants første film tror jeg.

Lenke til kommentar

Drive (2011)

 

Kul film! Denne likte jeg veldig godt. Åpningsekvensen var fantastisk. Musikken, filmingen, lyset, skuespillet var superb gjennom hele filmen. Ryan Gosling spilte en mann av få ord, men man kunne alltid lese annsiktsuttrykket hans hva han mente. Til tider gikk den sakte, men holdt spenningen. Original og fin film. 9/10

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

James bond never say never again. Flott film med gode skuespillere, har aldri sett noen av de gamle james bond filmene fra 80 tallet og nedover før denne utenom octopussy. Liker sean connery i filmen, synd det er så lenge siden at han er for gammel til å spille bond. Liker ikke daniel craig, pierce brosnan er min favoritt. 7/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Spirits of Bruce Lee 2/6


Seff har titteln nada å gjøre med BL lol......Michael Chans bror blir drept av thai mafiaen pga et stykke jade og Chan må finne morderne , dessverre ingen minneverdige fight scenes , ganske skuffende.


"Clones of Bruce Lee" er teit men i det minste noget underholdende , det er mer enn man kan si om denne trøtte affæren.



Gorgeous 4/6


Romantisk komedie med en dæsh av kf , en av Jackie Chans siste filmer for GH (Golden Harvest). Chan spiller en fyr som har tjent seg rik på søppel (resirkulering) som treffer en jente.



Big Boss II 4/6


Titteln har seff ingenting å gjøre med den opprinnelige Big Boss , kun markedsføringlureri igjen.


Ikke Bruce Li eller Bruce Le denne gangen men Dragon Lee.


Standard Kina vs Japan-konflikt og Bolo som japsenes sjef. Helt kurrant film.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Min fav er Roger Moore. Liker hans filmer best. God humor, peneste bond-damene og artige skurker. Og sheriff-sidekicken som dukker opp i flere filmer.

Han var ihverfall mye bedre enn fjotten craig. Jeg syns Pierce var den siste verdige bond skuespilleren. Spent på hvem som vil spille bond i fremtiden etter craig
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

En vampyr i brooklyn. Artig film med Eddie murphy. Uvant og morsomt å se Eddie som vampyr. Gode skuespillere og bra levert replikker av Eddie som vanlig. 8/10

Lenke til kommentar

Moon (2009)

Med Sam Rockwell og Kevin Spacey

 

En isolert arbeider på månen for et firma som høster solenergi, osv hans treårskontrakt er straks omme. Men de siste to ukene hans blir ikke helt som forventet.

 

Alt i alt en bra film. Bra tempo, Sam er solid som alltid, historien er bra selv om jeg syntes slutten kunne vært mindre eksplisitt.

Lenke til kommentar

Captain Phillips (2013)

 

En film som er basert på ekte hendelser og laget fra boken som kapteinen på skipet skrev om hendelsen. Filmen som tar for seg hendelsen der somaliske pirater tar over det amerikanske lasteskipet Maersk Alabama. Personene bak filmen har virkelig tatt historien til kapteinen og gjort den om til film på den riktige måten. Spenningen sitter der fra start til slutt og du kan virkelig kjenne følelsene som går gjennom hodene hos både kapteinen/crewet og piratene. Både Tom Hanks og lederen av piratene, Barkhad Abdi, gjorde en utrolig god jobb. Dette er en film som kommer til å sitte lenge og en film jeg kommer til å anbefale alle jeg kjenner. En film som bør sees snarest.

 

10/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

JCVD (2008)

 

"Jean-Claude Van Damme er tilbake i storform" regner jeg med man ropte ut da denne filmen kom. Det må jeg bare si meg enig i. Van Damme (I'm good) spiller seg selv i en slags alternativ tidslinje eller hva man sier. Filmen virker nesten litt biografisk, selv om det meste er funnet på, og ifølge IMDB improvisert. Jean-Claude er på real nedtur, mister datteren, mister filmroller, og roter seg inn i et bankran med mye snedige konsekvenser.

Filmen er komedie med en litt alvorlig brodd i bakgrunnen, og det fungerer som bare det.

 

Jeg roundhousekicker inn en 8/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...