Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Sven Høgda : Diary of a telefon-terrorist 6/6 (neida , bare tuller men er da lov og håpe , ho ho :D

 

Khartoum 4/6

 

Heston spiller britisk helt som slåss i Sudan mot muslimer (dette er neppe en film ABB hadde likt , spes ikke slutten hvertfall lol) ;)

 

Filmen var grei nok men syns Ben Hur er mer underholdende.

 

Kort møte 3/6

 

Loren og Burton er gifte med andre og så er det "skal/skal ikke være utro" problematikken......mye prat men veldig lite drama.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Be Kind Rewind fra 2008

 

I dag er det ikke mange komedier jeg ler av, men det finnes noen hederlige unntak. Be Kind Rewind er et av disse. En ung ansatt i en god, gammeldags videoutleiebutikk blir overlatt ansvaret mens sjefen/mentoren/whatever er ute på vift, og hans uberegnelige kamerat klarer ved et uhell jeg ikke skal røpe å blanke ut innholdet på samtlige kassetter. Den desperate løsningen på dette blir å spille inn sine egne versjoner av filmene ved hjelp av et kamera, elendige kostymer og effekter, og et fraværende budsjett. Dette blir mot forventet meget populært, og får sving på forretningene.

 

Mer skal jeg ikke si, det er ingen hylende morsom komedie, men jeg trakk på smilet, humret og koste meg da jeg så denne. Kan anbefales! :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg sett denne, Superman Returned. Hæ, heter den ikke Returns? ;)

lLC2Xp4.jpg

En fan made Superman Returns med 30 minutter slettet og 16 minutter usett materiell lagt til. Dette var en film som overgikk den orginale versjonen for min del.
Vi får blant annet åpning med Marlon Brando's klassiske scene, reisen til Superman i begynnelsen (så vi har en anelse om hvor han har vært), Daily Planet artikler i åpningsscenen var også en fin touch uten og spoile for mye.

Veldig profesjonelt utført. Anbefaler alle å ta en kikk på denne.

Lenke til kommentar

Tomahawk? Jeg forstår ikke..

 

"Re-make", det er ikke samme filmen som den fra 2006 altså? Nei "re-edit" står det jo på boksen.

 

Har det noe med Tomahawk jeg anmeldte ovenfor..? Nei det må vel være en tilfeldighet :roll:

Nei det var bare tilfeldig, la også merke til det :p

 

Er den orginale som har blitt redigert med å fjerne diverse materiell og legge til nye scener osv.. Tomahawk er han som har redigert filmen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk jeg sett denne, Superman Returned. Hæ, heter den ikke Returns? ;)

 

lLC2Xp4.jpg

 

En fan made Superman Returns med 30 minutter slettet og 16 minutter usett materiell lagt til. Dette var en film som overgikk den orginale versjonen for min del.

Vi får blant annet åpning med Marlon Brando's klassiske scene, reisen til Superman i begynnelsen (så vi har en anelse om hvor han har vært), Daily Planet artikler i åpningsscenen var også en fin touch uten og spoile for mye.

 

Veldig profesjonelt utført. Anbefaler alle å ta en kikk på denne.

 

Hvor får man tak i den?

Lenke til kommentar

Badlands (1973)

Regi: Terrence Malick.

Med: Martin Sheen,Sissy Spacek.

 

Filmen er inspirert av mordene begått av Charles starkweather og Caril Ann Fugate i 1957-58. Kit(Martin Sheen) legger sin sjarm på den yngre Holly(Sissy Spacek). De to Reiser sammen ut på noe som blir et realt drapsraid.

Mange likheter med Natural Born Killers, som har hentet inspirasjon fra samme historie.

Åpningsmelodien er nesten identisk med den i True Romance. I Badlands ledsages vi av Sissy Spacek sin fortellerstemme, som med Patricia Arquette i True Romance.

post-296524-0-12026000-1390018875_thumb.png

Kan anbefales på det varmeste. Blir fristet til å gi 9/10 på denne filmen.

Endret av ClarkGable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

X-Men: First Class (2011)
Ikke så veldig god film. Men fantasien er hvertfall i orden. Har sett noen X men filmer før, men det er så lenge siden jeg kjente bare igjen den blåfargen.
Hukser ingen sammenheng

Litt rar den fantasien, har hatt den samme selv og tror mange har den. Evolusjon ble også nevnt i filmen akkurat mens jeg tenkte på det. Fordi jeg tror den virkelige evolusjonen kan bli ganske lik dette.
Mennesker har lyst til å bli supermennesker med evig ungdom og superegenskaper, som gjør at de kan stanse kuler og litt av hvert. Mange mennesker har nok lyst til det. Sånn kan det bli da.

Det var mye artig, men det var litt for mye som skjedde. Bedre å holdt en noe enklere linje enn det som var her. Begynnelsen var ganske forvirrende, men det kom seg etter en stund.

 

 

Det var en meget fin ubåt innvendig. Filmens mest severdige scener.

 

 

6/10

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Carrie (1976)

 

Måtte se denne igjen, da det sikkert er 15-20 år siden sist jeg så den på tv-kassa.

"Carrie" er en skrekkfilm som handler om tenåringsjenta Carrie, som stort sett blir mobbet av medelevene. Carrie utvikler etterhvert noen "evner" og ikke minst motstand mot moren, som gjør at ting utvikler seg rimelig heftig.

En av de beste skrekkfilmene jeg har sett, selv om jeg vil si den er mer på thrillersida av sjangerne nå til dags. Sissy Spacek, som spiller hovedpersonen, gjør en kjemperolle, sammen med egentlig alle andre som er med i filmen. Spesielt hun som spiller mora lager en helvetes dyster stemning, som gjør at man skjønner hvorfor Carrie er som hun er.

Kongefilm, anbefales!

 

Jeg gir den 9/10, men jeg er nesten usikker på om det burde vært en tier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...